اخبار تکنولوژی

تکیه مالک آمازون بر صدر فهرست ثروتمندان جهان

جف بزوس مالک آمازون توانست دوباره به رتبه نخست فهرست ثروتمندان جهان برسد و ایلان ماسک را در رتبه دوم این فهرست قرار دهد.

تعداد میلیاردر‌های سی و پنجمین فهرست سالانه فوربس از ثروتمندان جهان نسبت به سال قبل افزایش داشته است. از این تعداد، ۴۹۳ نفر با ثروتی بالا به فهرست جدید اضافه شدند و این یعنی تقریبا هر ۱۷ ساعت یک نفر به این فهرست اضافه می‌شود. به سی و پنجمین فهرست ۲۱۰ نفر از چین و هنگ کنگ اضافه شدند. ۲۵۰ نفر دیگر که در فهرست قبلی به رتبه‌های پایین رسیده بودند توانستند دوباره به جایگاه‌های بالاتر برسند. نسبت به سال گذشته و درست در زمان اوج و همه گیری کرونا، رشد ثروتمندان ۸۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل بلو اوریجین باز هم اول شدجف بزوس با دارایی معادل ۱۷۷ میلیارد دلار برای چهارمین سال ثروتمندترین فرد جهان است. در حالی که با افزایش سهام تسلا و آمازون، ایلان ماسک با ۱۵۱ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار گرفت. در مجموع این میلیاردر‌ها ۱۳.۱ تریلیون دلار ارزش دارند، در حالی که این رقم درسال گذشته میلادی، ۸ تریلیون دلار بود و امسال افزایش داشته است.

در بین کشور‌های مختلف در جهان نیز ایالات متحده با ۷۲۴ ثروتمند، پس از چین (از جمله هنگ کنگ و ماکائو) با ۶۹۸ ثروتمند بیشترین درآمد را دارد. فوربس برای محاسبه از ۵ مارس تاکنون از قیمت سهام و نرخ ارز استفاده کرده است. سایت فوربس با ارائه فهرستی میزان دارایی افراد را مشخص و آن‌ها را براساس میزان دارایی هایشان رتبه بندی می‌کند.

گفتنی است که جف بزوس مدیرعامل شرکت فضایی بلو اوریجین هم هست و قرار است که ماه آینده میلادی به همراه برادرش و یک نفر دیگر که بلیط سفر به فضا با موشک های این شرکت را خریده به خارج از جو سفر کنند.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا