اخبار سینما

سالروز تولد پرویز پرستویی و همسرش

پرویز پرستویی با اصالتی ترکی در همدان متولد شد. پرویز پرستویی بازیگر و گوینده صاحب‌نام ایرانی سینما، تئاتر و تلویزیون است. او موفق به دریافت نشان درجه یک گواهی‌نامه هنری گردیده است.

تولد پرویز

پرویز پرستویی متولد 2 تیر 1334 در همدان، بازیگر است. تا دیپلم بیشتر درس نخوانده اما مدرک درجه یک هنری (معادل دکتری) را از وزارت ارشاد دارد، از تئاتر شروع کرد و حالا در سینما می درخشد.

بچه روستا تا تهران

در یک خانواده 5 نفره در روستای چارلی از شهر کبوتر آهنگ همدان متولد شد، پدرش دستفروش و مادرش خانه دار بود که در 3 سالگی اش به تهران مهاجرت کردند. در تهران، ابتدا مستاجر بودند اما با 11 هزار تومانی که مادرش در سال های زندگی مشترک خود جمع کرده بودند در تهران خانه دو طبقه با 5 اتاق خریدند.

مقابل دوربین

بعد از سال ها بازی در تئاتر با نمایش میلاد در نقش دلال زمین در بین اهالی تئاتر مشهور شد تا اینکه سال 1362 با فیلم دیار عاشقان جلوی دوربین رفت. او برای بازی در این فیلم سیمرغ بلورین نقش مکمل را گرفت.

شهرت پرستویی

بازی پرستویی در فیلم آدم برفی سال 73 و فیلم لیلی با من است سال 74 که برای آن دیپلم افتخار نیز گرفت خیلی زود او را مشهور کرد. اوج شهرت وی در سال 1376 با فیلم آژانس شیشه ای در نقش حاج کاظم شکل گرفت که سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد را هم برایش به ارمغان آورد. ایشان سپس در سال 1382 با فیلم مارمولک دوباره سر زبان ها افتاد.

ازدواج

پرویز پرستویی در سال 1360 وقتی 26 ساله بود با نسترن پرستویی ازدواج کرد که ثمره این زندگی دو فرزند، یکی دختر بنام سمیرا و یک پسر بنام بهروز است.

کارگری و تئاتر قاچاقی

در نوجوانی برای گذران زندگی مجبور بودم کارگری کنم، ساختمان مخابراتی که نزدیک خانمان می ساختند ما کارگرش بودیم و آرماتور بندی می کردیم. روزها كار می‌ كردم و بعد از ظهر می‌ رفتم تئاتر تمرین می‌ كردم. 10 سال بدون اینکه خانواده ام بدانند در تئاتر کار کردم، جایزه می گرفتم اما جرات نداشتم آنرا به خانه بیاورم و پنهانی کار بازی می کردم.

همبازی با پسرش

پرویز پرستویی سال 98 در سریال هم گناه به کارگردانی مصطفی کیایی وارد شبکه خانگی شد که نقش جوانی هایش را پسرش بهروز ایفا می کند.

رکورد فروش با مطرب شکست

پرستویی بعد از درخشش در فیلم بادیگارد سال 94 ابراهیم حاتمی کیا در سال 98 هم با فیلم مطرب و در نفش ابراهیم خوش لحن بسیار درخشید. این فیلم با فروش 38/5 میلیارد تومان در گیشه پرفروش ترین فیلم تاریخ ایران شد،.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا