اخبار سینما

کسانی که آرزوی مرگ مرا می‌کنند

حتی طرفداران دوآتشه آنجلینا جولی نیز با ما هم عقیده‌اند که جولی، آن جولی سابق نیست. این شرایط باعث شده تا آثار کمتری را از این فوق‌ستاره در پرده نقره‌ای ببینیم. فیلم‌های اخیر آنجلینا جولی ممکن است نسبت به آثار سابق این هنرمند جذاب نباشد، اما بدون شک طرفداران آنجلینا جولی تماشای این فیلم‌ها را غنیمت می‌دانند.

یکی از این فیلم‌ها که مدتی اکران شده و نظر مخاطبان و منتقدین را به خود جلب کرده، فیلم کسانی که آرزوی مرگ مرا می‌کنند (Those Who Wish Me Dead)، است. این فیلم در کنار آنجلینا جولی زیبارو، هنرپیشه‌های مطرح دیگری هم دارد و کارگردانی سرشناس سکان ساخت آن را در درست گرفته. به لطف این شرایط فیلم کسانی که آرزوی مرگ مرا می‌کنند، اثری قابل‌توجه در فیلم‌های هیجانی ۲۰۲۱ به حساب می‌‌آید.

با توجه به اینکه مدتی است اثری از آنجلینا جولی در فیلم‌های هیجانی نمی‌بینیم، اکران فیلم کسانی که آرزوی مرگ مرا می‌کنند را به فال نیک می‌گیریم تا در ادامه با هم ببینیم ماجرای این فیلم از چه قرار است. در انتها نیز نگاهی به نظر منتقدان طرازاول دنیا می‌اندازیم و امتیازهای این فیلم را بررسی می‌کنیم.

ماجرای فیلم کسانی که آرزوی مرگ مرا می‌کنند از چه قرار است

همان‌گونه که نام این فیلم پیداست، با اثری پرهیجان طرف هستیم که عده‌ای جنایتکار قصد جان شخصیت‌های اول داستان را دارند. فیلم کسانی که آرزوی مرگ مرا می‌کنند از رمانی با همین نام نوشته مایکل کورتیا (Michael Koryta)، ساخته شده است.

آنجلینا جولی در این فیلم نقش آتش‌نشانی با نام هانا (Hannah)، را بازی می‌کند. این آتش‌نشان از ماموریت قبلی خود سربلند بیرون نیامده و این شکست، زمینه افسردگی او را فراهم کرده است. از طرف دیگر حسابداری با نام اوون (Owen)، درگیر پرونده مالی پیچیده‌ای شده و جان خود و پسرش را به خطر انداخته است.

این شرایط باعث می‌شود تا اوون به همراه پسرش از چنگ تبهکاران بی‌رحم فرار کند و از جنگلی خطرناک سردربیاورد. به دنبال اتفاق‌های جالبی گذر اوون به همراه پسرش به هانا، آتش‌نشان ماجراجویی می‌افتد که به دنبال تلنگری است تا شجاعت خود را ثابت کند.

اینجاست که آنجلینا جولی در نقش هانا به حمایت از پسر حسابدار برمی‌آید و اتفاق‌های هیجان‌انگیزی را در فیلم کسانی که قصد مرگ مرا دارند شاهد هستیم.

عوامل و هنرپیشه‌های فیلم کسانی که قصد مرگ مرا دارند

تیلور شریدان (Taylor Sheridan)، کارگردان، هنرپیشه و فیلمنامه‌نویس هالیوودی سکان کارگردانی فیلم کسانی که قصد مرگ مرا دارند را در دست دارد. اگر با شریدان آشنا باشید به خوبی می‌دانید که از بازیگری و فیلمنامه‌نویسی به کارگردانی روی آورده است.

جالب اینجاست تیلور شریدان در کارگردانی درخشش بیشتری نسبت به فیلمنامه‌نویسی دارد. برای اثبات این ادعا کافی است به صحنه‌های هیجان‌انگیز فیلم کسانی که قصد مرگ مرا دارند نگاهی بیاندازید. شریدان در کنار کارگردانی، در مشاوره برای نگارش این فیلم نیز دست داشته است.

در کنار آنجلینا جولی که به هنرنمایی وی در فیلم کسانی که قصد مرگ مرا دارند اشاره کردیم، فین لیتِل (Finn Little)، نیکلاس هالت (Nicholas Hoult) و آیدِن گلین (Aidan Gillen)، را می‌توان از دیگر هنرپیشه‌های طرازاول جدیدترین اثر تلیور شریدان نام برد.

اکنون که درجریان داستان و عوامل ساخت فیلم کسانی که قصد مرگ مرا دارند قرار گرفتید، بهتر است با هم نگاهی به نظر منتقدین سخت‌گیر هالیوود بیاندازیم تا ببینیم نظر اهالی دنیای سینما درباره جدیدترین فیلم آنجلینا جولی چیست.

پیتر برَدشاو از گاردین

امتیاز ۶۰ از ۱۰۰

اگر اهل خواندن نقدهای سینمایی باشید حتماً به خوبی پیتر بردشاو را می‌شناسید و درجریان هستید که این منتقد سخت‌گیر به راحتی به هر فیلمی امتیاز درخشان نمی‌دهد.

برد شاو، فیلم کسانی که قصد مرگ مرا دارند را اثری دلهره‌آور می‌داند که به لحاظ هیجان با آثاری مانند جایی برای پیرمردها نیست (No Country Old Man) مقایسه می‌شود. این منتقد برجسته جدیدترین اثر آنجلینا جولی را فیلمی خشن و هیجان‌انگیز با سبک روایتی جدی می‌داند.

دیوید اِرلیخ از ایندنی وایِر

امتیاز ۶۷ از ۱۰۰

به گفته منتقد برجسته ایندی وایر، کارگردان فیلم کسانی که آرزوی مرگ مرا دارند، تلاش زیادی به خرج داده تا اثری همانند فیلم‌های هیجان‌انگیز دهه ۹۰ میلادی روانه سالن‌های سینما کند، اما این فیلم با آثار برجسته‌ای مانند رودخانه وحشی (the river wild) و تصمیم اداری (Executive Decision)، تفاوت‌های بیشماری دارد.

دیوید ارلیخ جذابیت‌های فیلم کسانی که آرزوی مرگ مرا دارند را به اندازه‌ای می‌داند که این اثر برای مخاطبین تا آخرین لحظه تماشایی به نظر برسد. این اثر به لحاظ سبک روایت نیز برای علاقه‌مندان فیلم‌های اکشن دهه ۹۰ خالی از لطف نخواهد بود.

رابرت دانلیز از آی‌.‌جی.‌ان

امتیاز ۵۰ از ‍۱۰۰

رابرت دانیلز بر این باور است فیلم کسانی که آرزوی مرگ مرا دارند صحنه‌های بسیار هیجان‌انگیزی دارد، اما تیلور شریدان آن‌گونه که باید و شاید از این صحنه‌های هیجان‌انگیز به عنوان اهرمی برای افزایش توجه تماشاگران تا آخرین لحظه‌های فیلم استفاده نکرده است.

برایان تروت از یو.‌اس‌.‌اِی‌.تودِی

امتیاز ۵۰ از ۱۰۰

منتقد یو.‌اس‌.‌ای‌‌.تودی فیلم کسانی که آرزوی مرگ مرا دارند را اثری با فیلمنامه‌ای نامتمرکز می‌داند که روایت داستان را به خوبی دنبال نمی‌کند. این منتقد برجسته، نقش‌آفرینی شخصیت‌های منفی داستان را چندان درخشان نمی‌داند. ناگفته نماند برایان تروت صحنه‌های هیجان‌انگیز این فیلم و به‌خصوص قسمت‌های آتش‌سوزی در جنگل را ستایش می‌کند و بر این باور است که علاقه‌مندان فیلم‌هایی با موضوع آتش‌نشان‌ها قطعاً از این تماشای این فیلم لذت خواهند برد.

لِئا گرین‌بِلَت از اینترتینمنت ویکلی

امتیاز ۵۸ از ۱۰۰

گرین‌بلت، فیلم کسانی که آرزوی مرگ مرا دارند را نسبت به دیگر فیلم‌های هیجان‌انگیزی که در چند ماه اخیر اکران شده، جذاب‌تر می‌داند. به گفته منتقد اینترتینمنت ویکلی، جدیدترین اثر آنجلینا جولی در کنار هیجان، لحظه‌های بامزه‌ای هم دارد. لئا گرین‌بلت فیلم کسانی که آرزوی مرگ مرا دارند را اثری جذاب برای طرفداران آنجلینا جولی می‌داند و مطمئن است این فیلم نظر هواداران این هنرپیشه طرازاول را به خود جلب می‌کند.

در مجموع می‌توان گفت در روزگاری که فیلم‌های چندانی از آنجلینا جولی اکران نمی‌شود، جدیدترین اثر این هنرپیشه زیبارو و فوق‌ستاره را باید به فال نیک گرفت. بدون شک فیلم کسانی که آرزوی مرگ مرا دارند برای علاقه‌مندان فیلم‌های هیجان‌انگیز و دلهره‌آور نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا