اخبار سینما

معرفی فیلم احضار: شیطان مرا وادار کرد

طرفداران فیلم‌های ترسناک با ما هم عقیده‌اند که در چند سال اخیر فیلمی معروف‌تر از مجموعه فیلم‌های احضار سراغ نداریم. این مجموعه فیلم‌ها به راحتی توانستند سکوی فروش گیشه‌های دنیا را از آن خود کنند. با این حساب حتی اگر به فیلم‌های ترسناک علاقه ندارید، باز هم به احتمال زیاد احضار یک و دو (The Conjuring) را دیده‌اید. دنیای فیلم‌های احضار به اندازه‌ای جذابیت داشت که در کنار نسخه‌ای اصلی احضار یک و دو، نسخه‌های فرعی نیز در این دنیا ساخته شد.

محبوبیت مجموعه فیلم‌های احضار ساخت سومین نسخه از این فیلم‌ها را به دنبال داشت. احضار: شیطان مرا وادار کرد (Conjuring: The Devil Made Me Do It)، به تازگی اکران شد و طبق معمول توانست به یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ تبدیل شود. از آنجایی که حساب سومین نسخه فیلم احضار با دیگر فیلم‌های ترسناکی که در سال ۲۰۲۱ اکران شده‌اند،‌ فرق می‌کند. در ادامه با هم نگاهی به داستان این فیلم می‌اندازیم. در انتها نیز با هم می‌بینیم منتقدان طرازاول سینما چه امتیازهایی برای احضار: شیطان مرا وادار کرد، در نظر گرفته‌اند.

داستان فیلم احضار: شیطان مرا وادار کرد

اگر خاطر شما باشد اولین نسخه از مجموعه فیلم‌های احضار در سال ۲۰۱۳ اکران شد. این فیلم توانست بدون صحنه‌‌های بسیار خشن، ترسی زیرپوستی را در تماشاگر ایجاد کند. این رویکرد را در دیگر فیلم‌های احضار نیز شاهد هستیم. در اولین نسخه از این فیلم‌ها شاهد روایت دو کارشناس امور ماورایی با نام‌های اد و لورین وارن، بودیم.

این دو متخصصِ ارواح، در نسخه دوم فیلم احضار نیز حضور داشتند. گره ماجرای فیلم احضار: شیطان مرا وادار کرد نیز به دست این زوج روح‌شناس باز می‌شود. جالب است بدانید این زوج‌روح‌‌شناس در دنیای واقعی نیز با تجربه‌های وحشتناکی در رویارویی با ارواح خبیث و نیروهای شیطانی روبه‌رو شده‌اند.

داستان احضار: شیطان مرا وادار کرد به روایت ماجرایی ترسناکِ یکی از پیچیده‌ترین قتل‌های تاریخ ایالات متحده می‌پردازد. در این داستان پسری مرتکب قتلی فجیع می‌شود؛ اما به جای اینکه این قتل را گردن بگیرد، مدعی است که شیطان او را وادار به ارتکاب چنین قتل مرگباری کرده. اینجاست که زوج روح‌شناس دنیای فیلم‌های احضار وارد ماجرا می‌شود تا گره از پرونده این قتل وحشتناک بردارد.

فیلم احضار: شیطان مرا وادار کرد حتی برای یک لحظه مخاطب را به حال خودش رها نمی‌کند و در بیشتر صحنه‌های این فیلم شاهد شخصیت‌های وحشت‌زده، اجسامی معلق در هوا و نیروهای شیطانی هستیم.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم احضار: شیطان مرا وادار کرد

اگر به دنیای فیلم‌های احضار علاقه داشته باشید حتماً فیلم فرعی این دنیا با نام نفرین لیورونا (The Curse of La Llorona) را دیده‌اید. با این حساب اگر خاطر داشته باشید سکان کارگردانی این فیلم در دست‌های توانمند مایکل چاوز (Michael Chaves)، قرار داشت. هنرنمایی چاوز برای ساخت نفرین لیورونا باعث شد تا کارگردانی سومین نسخه از مجموعه فیلم‌های احضار به این کارگردان صاحب‌سبک واگذار شود.

همانند دیگر نسخه‌های احضار، در سومین نسخه از این اثر نیز ورا فارمیگا (Vera Ann Farmiga)، در کنار پاتریک ویلسون (Patrick Wilson)، ایفای نقش زوج‌ روح‌شناس را بر عهده گرفته‌اند. جیمز وان (James One)، نویسنده و کارگردان معروف مالزیایی، نگارش داستان سومین نسخه از فیلم‌های احضار را بر عهده دارد. از این داستان توسط دیوید لزلی جانسون، فیلمنامه‌ای جذاب برای فیلم احضار: شیطان مرا وادار کرد، ساخته شد.

اکنون که درجریان داستان و عوامل ساخت فیلم احضار: شیطان مرا وادار کرد، قرار گرفتید. زمان آن فرا می‌رسد که با هم به امتیاز منتقدین برجسته دنیای سینما درباره این فیلم نگاهی بیاندازیم.

جِنی نولف از آستین کرونیکِل

امتیاز ۲.۵ از ۵

منتقد آستین کرونیکل، از اینکه مجموعه‌ فیلم‌های پرفروش احضار راه سقوط را در پیش گرفته ناراحت است. به گفته این منتقد برجسته کیفیت فیلم‌های احضار به میزان قابل توجهی از هر نسخه به نسخه دیگر کمتر می‌شود.

کیث واتسون از اِسلنت مَگِزین

امتیاز ۲ از ۴

به گفته کیث واتسون، فیلم جدید احضار حرف چندانی برای گفتن ندارد. منتقد اسلنت مگزین بر این باور است که احضار: شیطان مرا وادار کرد، سعی دارد تا جا پای نسخه‌های قبلی این فیلم بگذارد؛ اما در رسیدن به این هدف آن‌چنان که بایدوشاید موفق عمل نکرده است.

سارا مایکل فِتِرز از موی‌فریک

امتیاز ۲ از ۴

منتقد موی‌فریک احضار ۳ را سفری به دنیای ترسناک فیلم‌های احضار می‌‌داند که شباهت‌های بسیاری به مسافرت‌های قبلی در نسخه ۱ و ۲ این فیلم دارد. به گفته سارا مایکل فترز، صحنه‌های بسیاری در احضار ۳ وجود دارد که مخاطب را به یاد نسخه اول و دوم این مجموعه فیلم‌ها میاندازد.

ریچارد ریپِر از شیکاگو سان‌تایمز

ریپِر فیلم احضار ۳ را اثری رو به سقوط می‌داند که این مجموعه را بیشتر از همیشه به سمت پوچی هدایت می‌کند.

جانی اُلِکسینسکی از نیویورک پست

امتیاز ۱.۵ از ۴

منتقد نیویورک پست دیدگاه جالبی درباره سومین نسخه از فیلم‌های احضار دارد. این منتقد برجسته نظر خود را با الهام از نامگذاری احضار ۳ بیان کرده است. به گفته جانی اُلِکسینسکی،‌ شیطان وی را وادار کرد که به تماشای احضار ۳ بنشیند. در غیر این صورت، هیچ دلیلی برای مشاهده این فیلم وجود نداشت.

کلاریس لوگِری از ایندیپِندِنت

امتیاز ۳.۵ از ۵

منتقد ایندیپندنت، پایان داستان احضار ۳ را نامطلوب می‌بیند و بر این باور است که داستان فیلم احضار: شیطان مرا وادار کرد، می‌توانست پایان بهتری داشته باشد. به گفته کلاریس لوگری، به رغم پایان ضعیف، فیلم احضار ۳ صحنه‌های ترسناکی دارد که مو به تن مخاطب سیخ می‌کند.

مگان ناوارو از بلودی دیسگاستینگ

امتیاز ۴ از ۵

مگان ناوارو کارگردانی فیلم احضار: شیطان مرا وادار کرد را یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این فیلم می‌داند. منتقد بلودی دیسگاستینگ احضار ۳ را فیلمی متفاوت نسبت به نسخه دیگر این مجموعه فیلم‌ها می‌داند که تجربه‌ای هولناک از تماشای فیلمی پر از ارواح خبیثه را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

در مجموع باید گفت اگر اهل تماشای فیلم‌های ترسناک هستید، بدون شک فیلم احضار: شیطان مرا وادار کرد، لحظه‌های دلهره‌آوری را برای شما رقم می‌زند. اگر هم تاکنون تمامی فیلم‌هایی که در دنیای رمزآلود احضار ساخته شده را دیده‌اید، تماشای احضار: شیطان مرا وادار کرد، از نان شب برای شما واجب‌تر خواهد بود.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا