اخبار تکنولوژی

HarmonyOS 2.0 گوشی را از شما دور می کند

قابلیت Smart Stay گلکسی اس ۳ سامسونگ را به یاد دارید؟ این ویژگی بعدا در گلکسی S4 توسعه پیدا کرد و به Smart Scroll و Smart Pause هم رسید و سپس سامسونگ تصمیم گرفت دیگر نباشد! در حالی که آپدیت HarmonyOS 2.0 با حجم بالای ۶ گیگابایت برای لیست اولیه دستگاه های مجاز هواوی ارایه شده است، یک ویژگی جالب درباره آن به چشم می خورد. سیستم عامل HarmonyOS 2.0 هشدار “نزدیک بودن گوشی به صورت” دارد.

سیستم عامل HarmonyOS قطعا به ویژگی هایی نیاز دارد که کمی آن را سر زبان ها بیاندازد. ویژگی های هر چند کوچک اما خاص می تواند توجه ویژه هواوی به توسعه سیستم عامل خود را نشان بدهد.

هواوی در سیستم عامل اختصاصی خود ویژگی ارایه کرده که “نزدیک بودن گوشی به صورت” کاربر را تشخیص داده به او هشدار می دهد. در تصویر متحرک (GIF) بالا این ویژگی مشخص است.

این ویژگی در تیزر رسمی اکانت توییتر هواوی منتشر شده است. دقیقا مشخص نیست که این ویژگی برای چه دستگاه هایی از Huawei عمل می کند. مثلا آیا نیازی به حسگر 3D و سیستم تشخیص چهره دارد یا نه؟ آیا روی دوربین تکی سلفی هم عمل خواهد کرد؟ یا اینکه مثلا برای دستگاه های پرچمدار است یا روی محصولات اقتصادی هم قابل استفاده خواهد بود. چون فاکتور سنجش فاصله در این ویژگی دخیل است، می توان حدس زد که سیستم تشخیص چهره ۳ بعدی نیاز است.

همچنین نحوه عملکرد و سنجش نزدیک بودن مشخص نیست. اینکه در چه شرایط نوری کار می کند و آیا برای بزرگسالان هم هست یا فقط برای کودکان در نظر گرفته شده است.

به هر صورت می توان گفت که هواوی با این ویژگی به وضوح می خواهد کاربران بدانند آن ها به فکر زندگی هوشمند هستند. این را در حباب های گفتگو سمت چپ هم می بینید. در حال حاضر هیچ سیستم عاملی (چه اندروید و یا iOS) یا رابط کاربری شخصی سازی شده اندروید (One UI یا غیره) این ویژگی را ندارند.

فکر می کنید این ویژگی چقدر برای شما کارا است؟ آن را می پسندید؟ فکر می کنید باید در پلتفرم های دیگر هم موجود باشد؟

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا