اخبار تکنولوژی

عمر ویندوز ۱۰ ایکس به پایان رسید

شرکت مایکروسافت اعلام کرد، عمر ویندوز ۱۰ ایکس به پایان رسیده و شرکت دیگر این نسخه را به بازار ارائه نمی‌دهد.
به گزارش ورج، شرکت مایکروسافت امروز اعلام کرد که دیگر قصد بروزرسانی Windows ۱۰X را ندارد. در ابتدا قرار بود این عملیات در کنار دستگاه‌های جدید صفحه نمایش دوگانه مانند Surface Neo با رابط کاربری و ویژگی‌های سبک‌تر و ساده‌تر انجام شود. تمامی این اخبار  قبل از وقوع همه گیری بود و مایکروسافت سپس تصمیم گرفت در عوض ویندوز ۱۰X را برای لپ تاپ‌های تک صفحه‌ای در اولویت قرار دهد. انتشار ویندوز ۱۰ ایکس رسماً به پایان رسیده است و مایکروسافت اکنون در نظر دارد بهترین بیت‌های خود را به ویندوز ۱۰ وارد کند.

برخی از این موارد در حال حاضر به صورت فناوری جدید در برنامه، تایپ صوتی بهتر و صفحه کلید لمسی مدرن برای ویندوز ۱۰ ظاهر شده‌اند. مایکروسافت می‌گوید اکنون به سرمایه گذاری در مناطقی ادامه می‌دهد که فناوری ۱۰X برای هر دو منطق داشته باشد. ویندوز ۱۰X قرار بود در سال ۲۰۲۱ بیشتر به عنوان یک رقیب سیستم عامل Chrome ظاهر شود و مایکروسافت سال‌ها تلاش کرده بود تا ویندوز را مدرن کند تا یک نسخه سبک‌تر به بازار عرضه کند.

ویندوز RT برای اولین بار در کنار تبلت Surface اصلی در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و سپس ویندوز ۱۰ S در سال   ۲۰۱۷ رونمایی شد. هر دو در ساده سازی ویندوز موفق نبودند، اما ویندوز ۱۰ ایکس دارای ویژگی‌های امیدوار کننده‌ای بود که اکنون به جای آن در ویندوز ۱۰ ظاهر می‌شوند.

تمرکز مایکروسافت بر روی Xbox Auto HDR

در حالی که مایکروسافت امروز بروزرسانی ویندوز ۱۰ را در مه ۲۰۲۱ را منتشر کرد، نسخه دیگر این ویندوز برای اکتبر در نظر گرفته شده است. این بروزرسانی مهم بعدی شامل برخی تغییرات بزرگ بصری در قالب آیکون‌های جدید سیستم، پیشرفت File Explorer و پایان آیکون‌های دوره Windows ۹۵ است. مایکروسافت همچنین بر روی برخی از ویژگی‌های اصلی و برنامه‎های دیگر مانند حل مسئله برنامه‌های مرتب سازی مجدد در چندین نمایشگر، افزودن ویژگی Xbox Auto HDR و همچنین بهبود پشتیبانی صوتی بلوتوث تمرکز کرده است.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا