اخبار سینما

معرفی فیلم مسافران

سینمای علمی تخیلی مدتی است که شاهد رکود شده و خبری از فیلمی تکان دهنده در این سبک نیست. به همین دلیل طرفداران فیلم‌های علمی تخیلی چشم‌انتظار اکران آثار جدید در ژانر علمی تخیلی هستند. در این بین مدتی است که تبلیغات فیلم مسافران (Voyagers)، گوش طرفداران را کر کرده است. تعداد کم فیلم‌های علمی تخیلی باعث شد تا طرفداران این سبک، فیلم مسافران را به فال نیک بگیرند این فیلم به لحاظ داستان و عوامل ساخت نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به همین دلیل اکران فیلم مسافران را دستمایه‌ای می‌دانیم تا با هم ببینیم داستان این اثر جدید در سبک علمی تخیلی از چه قرار است. در ادامه نیز با هم به نظر منتقدان نگاهی می‌اندازیم تا در جریان امتیازهای این فیلم از نگاه سخت‌گیرترین منتقدان دنیا قرار بگیریم.

داستان و عوامل ساخت فیلم مسافران

نیل برگر (Nil Burger)، چهره‌ای شناخته شده در سینمای چند سال اخیر به حساب می‌آیند و تاکنون آثار درخشانی از وی دیده‌ایم. این کارگردان برجسته سکان ساخت فیلم مسافران را در اختیار گرفته است. سریال پرطرفدار میلیاردرها (Billions)، فیلم پرفروش سنت‌شکن (Divergnet)، فیلم نامحدود (Limitless)، فیلم خوش‌شانس‌‌ها‌ (The Lucky Ones)، شعبده‌باز (Illusionist) و مصاحبه با قاتل (Interview with the assassin) را می‌توان از آثار درخشانی دانست که نیل برگر افتخار کارگردانی آنها را داشته است. این کارگردان با استعداد برای ساخت فیلم مسافران از هنرپیشه‌های طرازاولی مانند تای شرایدن (Tye Sheridan )، لیلی رز دپ (Lily-Rose Depp )، فیون وایت‌هد (Fionn Whitehead) و کالین فارِل (Colin Farrel) کمک گرفته است.

اگر تاکنون آثار نیل برگر را دنبال کرده باشید، حتماً به خوبی درجریان هستید که این کارگردان صاحب‌نام، یدطولایی هم در فیلمنامه‌نویسی دارد. به همین دلیل نگارش فیلمنامه مسافران نیز توسط نیل برگر انجام شده است. گفته می‌شود داستان فیلم مسافران به لحاظ محتوا، یکی از برجسته‌ترین آثار علمی‌ تخیلی در چند سال اخیر به حساب می‌آید. این فیلم به لحاظ بازیگری نیز توانسته نظر مثبت منتقدان را جلب کند.

ماجرای فیلم مسافران از این قرار است که نسل بشر در زمین به خطر انقراض می‌افتد. به همین دلیل گروهی از باهوش‌ترین نوجوانان دختر و پسر به سیاره‌ای دوردست منتقل می‌شوند. این نوجوا‌ن‌ها در سفر فضایی خود مجبور هستند که از دستورات و قوانین کاملاً اطاعت کنند. به همین دلیل از ارتباط دوستانه با یکدیگر منع می‌شوند و قونین سخت‌گیرانه‌ای را دنبال می‌کنند. پس از مدتی نوجوان‌هایی که به این سفر فضایی اعزام شده‌اند به این نکته پی می‌برند که با مصرف داروی عجیبی، احساسات و غرایز اصلی خود را از دست داده‌اند. در نتیجه مصرف این دارو را کنار می‌گذارند و شورش می‌کنند.

کالین فارل در فیلم مسافران نقش ریچارد اِیلینگ (Richard Alling)، سرگروه این نوجوان‌ها را بر عهده گرفته است. وی نوجوان‌های داستان را به اطاعت از قوانین وادار می‌کند، اما ماجرا به سادگی پیش نمی‌رود و به دنبال سرپیچی نوجوان‌ها داستان پیچیدگی‌های بیشتری پیدا می‌کند.

اکنون که با داستان فیلم مسافران و عوامل ساخت این اثر آشنا شدید، زمان آن فرا می‌رسد که در ادامه با هم ببینیم منتقدین سخت‌گیر هالیوودی چه نظری درباره مسافران دارند.

مایکل اوسالیوان از واشینگتون پست – امتیاز ۵۰ از ۱۰۰

اگر نقدهای واشینگتون پست را دنبال می‌کنید، حتماً مایکل اوسالیوان را می‌شناسید و به خوبی درجریان هستید که این منتقد یکی از سخت‌گیرترین منتقدان این رسانه به حساب می‌آید. اوسالیوان به فیلم مسافران روی چندان خوشی نشان نداده و این فیلم را اثری دلهره‌‌آور می‌داند که داستانی علمی تخیلی دارد. به گفته مایکل اوسالیوان این فیلم حرف زیادی برای گفتن ندارد و در بعضی‌ صحنه‌ها مسخره به نظر می‌رسد.

آلونسو دورالده از دِ ورَپ – امتیاز ۷۲ از ۱۰۰

دورالده نظر مثبتی به فیلم مسافران دارد و این فیلم را اثری دلهره‌آورِ هوشمندانه‌ای در سبک علمی تخیلی می‌داند. به گفته وی ایده تسلط دانشمندان بر هورمون‌های نوجوان‌های داستان در این فیلم به زیبایی به تصویر کشیده شده و با اثری طرف هستیم که طغیان انسان دربرابر فناوری را به زیبایی نمایش می‌دهد.

کریستی لمیر از راجر ایبرت – امتیاز ۶۳ از ۱۰۰

به گفته کریستی، نیل برگر داستانی آشنا را در این فیلم روایت می‌کند، اما همین داستان آشنا به اندازه‌ای پیچش‌های هیجان‌انگیز دارد که برای مخاطب جذاب به نظر می‌رسد. کریستی لمیر معتقد است امضای نیل برگر در گوشه‌و‌کنار این فیلم به چشم می‌خورد و با اثری روبه‌رو هستیم که نشانه‌های خاص کارگردان را در دل خود پنهان دارد.

دیوید رونی از هالیوود ریپورتر – امتیاز ۵۰ از ۱۰۰

رونی دیدگاه چندان مثبتی به فیلم مسافران ندارد. این منتقد برجسته هالیوود ریپورتر روایت داستان فیلم مسافران را تکراری و کسل‌کننده می‌داند و معتقد است شخصیت‌های داستان این فیلم بیش‌ازحد سطحی هستند.

تیم گریرسون از اسکرین دیلی – امتیاز ۶۰ از ۱۰۰

تیم گریسون فیلم مسافران را اثری دلهره‌آور می‌داند که چندان خالی از عیب نیست. به گفته وی این فیلم به لحاظ روایت داستان نمی‌تواند مخاطب را تا لحظه‌‌ آخر مجذوب خود کند.

ریچارد لاوسون از ونیتی فِر – امتیاز ۴۵ از ۱۰۰

ریچارد لاوسون داستان فیلم مسافران را اثری کپی‌شده از داستان معروف سالار مگس‌ها (Lord of the Flies)، می‌داند. به گفته این منتقد ونیتی فر، فیلم مسافران قسمت‌های زیادی از داستان را از قلم می‌اندازد و نادیده می‌گیرد. این شرایط باعث می‌شود داستان در مسیری قابل‌انتظار ادامه پیدا نکند و ناامیدی مخاطب را به دنبال داشته باشد.

امیدواریم با توجه به توضیحاتی که از فیلم مسافران مطرح شد، برای تماشای این اثر جدیدِ سینمای علمی تخیلی راحت‌تر تصمیم بگیرید. در مجموع پیشنهاد می‌کنیم اگر از آن دسته طرفداران فیلم‌های علمی تخیلی هستید که مدتی است دلتان برای اثری با داستانی متفاوت در این سبک تنگ شده، بدون شک تماشای فیلم مسافران شما را ناامید نخواهد کرد. از طرف دیگر از آنجایی که فیلم مسافران اثری متفاوت در کارنامه کالین فارل به حساب می‌آید، مطمئن هستیم طرفداران این هنرپیشه خوش‌تیپ ایرلندی از تماشای فیلم مسافران لذت می‌برند.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا