اخبار سینما

نگاهی به فیلم ترسناک در زمین

سینمای وحشت، ژانر پرطرفداری است که سالانه آثار بیشماری را در این سبک شاهد هستیم. در این بین اگر به این سینما علاقه‌ داشته باشید حتماً با ما هم عقیده‌اید که فیلمسازی در سبک وحشت کار چندان ساده‌ای نیست. برای اثبات این گفته کافی است نگاهی به فهرست بلندوبالای فیلم‌های ناموفقی بیاندازید که سالانه در سبک وحشت روانه سالن‌های سینما می‌شوند. این سکه روی دیگری هم دارد و هر از گاهی فیلمی در این سبک را شاهد هستیم که سروصدای زیادی به پا می‌‌کند و طرفداران سینمای وحشت را راضی نگه می‌دارد. فیلم «در زمین» (In the Earth)، یکی از همین آثار است که از قرار معلوم مو بر تن تماشاگران سیخ می‌کند. این فیلم با بودجه‌ای بسیار اندک ساخته شده اما صحنه‌های ترسناکی دارد که به راحتی نمی‌توان از کنار آنها گذشت. تعریف‌و‌تمجید از فیلم در زمین باعث شد تا با هم در ادامه ببینیم ماجرای این فیلم از چه قرار است و منتقدان برجسته چه امتیازهایی برای این اثر در نظر گرفته‌اند.

داستان فیلم در زمین

اگر فیلم‌های ربکا، شلیک آزاد یا الفبای مرگ را دیده باشید، حتماً نام بن ویتلی (Ben Wheatly) به گوش شما خورده است. این کارگردان مطرح در چند سال اخیر با ساخت آثار درخشان برای خودش اسم‌و‌رسم خوبی دست و پا کرده است. به این ترتیب علاقه‌مندانی که با بن ویتلی آشنا هستند و آثار قبلی او را دیده‌اند، با ما هم عقیده‌اند که ویتلی اهمیت خاصی به داستان می‌دهد. برای اثبات این قضیه می‌توان به داستان فیلم در زمین اشاره کرد. همان‌گونه که در جریان هستید یکی دو سالی است دنیا گرفتار ویروس مرگبار کرونا است. این ویروس کشنده هراسی را در دل ساکنین زمین انداخته که به این راحتی‌ها از بین نمی‌رود.

بن ویتلی برای داستان فیلم در زمین سراغ روایت ماجرایی رفته که در آن ویروسی مرگبار آدمیان را تهدید می‌کند. شرایطی که این روزها در اثر کرونا تحمل می‌کنیم باعث شده تا داستان فیلم در زمین، مخاطبین بیشتری پیدا کند و بذر ترس و دلهره را در وجود تماشاچیان بکارد.

ماجرای فیلم در زمین از این قرار است که به دنبال گسترش ویروسی مرگبار، دانشمندی از جان گذشته به همراه محیط‌بانی شجاع به دل جنگلی رمزآلود می‌زنند تا چاره‌ای برای درمان این ویروس مرگبار پیدا کنند. این جنگل رازهای وحشتناک بیشماری در دل نهفته دارد و با فرا رسیدن شب، آرامش جنگل جای خود را به ترس مرگباری می‌دهد. جنگلی که از آن صحبت می‌کنیم جان می‌گیرد و موجودات مخوفی در آن پدیدار می‌شوند. کاملاً مشخص است داستان فیلم در زمین، هیجان و دلهره‌ای زیرپوستی را در خود نهان دارد و مخاطبان فیلم‌های ترسناک را ناامید نمی‌کند.

هنرپیشه‌‌ها و عوامل فیلم در زمین

برای شما گفتیم که بن ویتلی، سکان کارگردانی فیلم در زمین را در اختیار دارد. این کارگردان، بازیگران توانمندی را برای حضور در جدیدترین اثر خود به خدمت گرفته است. جوئل فرای، ریس شیراسمیت، هیلی اسکوایرز، الورا تورچیا و چان هالینگورث از چهره‌‌های سرشناسی هستند که چشم‌مان به جمال آنها در فیلم در زمین روشن می‌شود.

طرفداران آثار بن ویتلی به خوبی می‌دانند که این کارگردان، دستی در فیلمنامه‌نویسی هم دارد. به همین دلیل نگارش فیلمنامه در زمین را شخصاً برعهده گرفته است. فیلم در زمین در مدت زمان بسیار کم و با بودجه‌ای اندک ساخته شده، اما در گیشه فروشی چشمگیر را تجربه کرد و نظر مثبت منتقدین سخت‌گیر هالیوود را بدست آورد. با این حساب خالی از لطف نیست اگر در ادامه با هم ببینیم منتقدین چه امتیازهایی برای جدیدترین اثر بن ویتلی در نظر گرفته‌اند.

کیتی والش از لس‌آنجلس تایمز – امتیاز ۷۰ از ۱۰۰

کیتی والش، فیلم در زمین را همانند طبیعت اثری ساده می‌داند که ظرافت‌های خاصی را در دل خود نهان دارد. این منتقد برجسته لس‌آنجلس تایمز روایت داستان فیلم در زمین را می‌ستاید و بر این باور است که مخاطبان به راحتی تحت‌تاثیر داستان ترسناک این فیلم قرار می‌گیرند.

رابی کالین از تلگراف – امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰

رابی کالین برای فیلم در زمین دست‌و‌دلبازی به خرج داده و این فیلم امتیاز کامل را از این منتقد تلگراف دریافت کرده است. کالین معتقد است فیلم در زمین در شرایط سختی که این روزها سپری می‌کنیم، ریشه دوانده است. این فیلم روزگار قرنطینه‌ای را در ذهن مخاطبان تکرار می‌کند و به اثری تبدیل شده که در نگاه اول غیرممکن به نظر می‌رسد موفق شود، اما به خوبی توانسته از عهده این امر برآید.

لوری کیتکا از فیلم کیکتا – امتیاز ۹۰ از ۱۰۰

کیتکا فیلم در زمین را اثری ترکیبی می‌داند که آمیخته‌ای از چندین ژانر سینمایی است. به گفته این منتقد برجسته، بن ویتلی به بهترین شکل ممکن توانسته این سبک‌ها را با هم ترکیب کند و اثری شایسته را پیش روی مخاطب قرار دهد. کیتکا فیلم در زمین را یکی از هیجان‌انگیزترین آثاری می‌داند که در چند سال اخیر تماشا کرده است.

کریستوفر شوبرت از فیلم استیج – امتیاز ۳۳ از ۱۰۰

فیلم‌ در زمین به مذاق کریستوفر شوبرت نیامده و این منتقد،‌ امتیاز کمی را برای این فیلم لحاظ کرده است. کریستوفر شوبرت مدعی است جدیدترین اثر بن ویتلی را فیلمی می‌داند که خاطره‌ای زودگذر در ذهن مخاطب باقی می‌گذارد و با اثری ماندگار در سینمای وحشت روبه‌رو نیستیم.

پیتر دبروژ از ورایتی – امتیاز ۶۰ از ۱۰۰

دبروژ فیلم در زمین را بازتابی از زندگی پرآشوب بن ویتلی می‌داند. به گفته این منتقد،‌ کارگردان این فیلم قصد دارد تا ذهن مخاطب را با افکار بیمارگونه و ترسناک آلوده کند. ویتلی به خوبی از عهده این کار برآمده و با اثری سروکار داریم که ترس‌های زیرپوستی آن تا مدت‌ها در دل مخاطب باقی می‌ماند.

راجر مور از مووی نِیشن – امتیاز ۶۳ از ۱۰۰

راجر مور، فیلم در زمین را اثری با داستانی قابل پیش‌بینی می‌داند. اما روایت آن به گونه‌ای پیش روی مخاطب قرار می‌گیرد که تا لحظه‌‌آخر از تماشای فیلم خسته نشود.

در مجموع می‌توان گفت منتقدین امتیازهای متوسط و روبه‌بالایی را به فیلم در زمین داده‌اند. به لطف این امتیازها می‌توانید با خاطرجمع جدیدترین اثر بن ویتلی را به برنامه تماشای فیلم‌‌های ترسناک خود اضافه کنید. اگر هم از آن دسته فیلم‌بین‌هایی هستید که دنبال اثری ترسناک در ژانر همه‌گیری ویروس‌ها می‌گردند، بدون شک فیلم در زمین شما را ناامید نخواهد کرد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا