اخبار تکنولوژی

اپل تولید ایرپاد را کاهش می‌دهد

اپل به خاطر افت آمار فروش ایرپاد، در حال کاهش ۲۵ تا ۴۰ درصدی سطح تولید این هدفون بی‌سیم است.

در گزارش‌ها گفته شده که افزایش رقابت در این بازار میزان خرید ایرپاد را نسبت به قبل کمتر کرده است. اپل امسال احتمالا در مجموع حدود ۸۵ میلیون ایرپاد تولید می‌کند.

به گزارش وب‌سایت Nikkei Asia و به نقل از منابع آگاه به برنامه‌های تولیدی اپل، این غول فناوری حالا برای دنباله سال صرفا چیزی حدود ۷۵ تا ۸۵ میلیون ایرپاد تولید خواهد کرد. این شرکت قبلا در نظر داشت که تا پایان ۲۰۲۱ حدود ۱۱۰ میلیون ایرپاد بسازد.

بیشترین درخواست کاهش تولید ایرپاد به سه‌ماهه دوم و آغاز سه‌ماهه سوم سال برمی‌گردد. در حال حاضر تعداد زیادی ایرپاد در انبارهای اپل موجود است و میزان تقاضا برای آن‌ها به اندازه‌ای که پیش‌بینی می‌شد، نیست. متاسفانه در این گزارش گفته نشده که کدام نسخه ایرپاد با کاهش تولید مواجه می‌شود. اپل در حاضر ایرپاد عادی نسل دوم، ایرپاد پرو و ایرپاد مکس ۵۵۰ دلاری(حدود 12.8 میلیون تومان) را در ویترین محصولاتش دارد. دو محصول اول احتمالا امسال با نسخه‌های جدید به‌روز می‌شوند و اپل امیدوار است که این اتفاق بتواند فروش آن‌ها را افزایش دهد.

اپل در انتهای سال ۲۰۲۰ اکثر محصولات خود از جمله آیفون، آیپد، مک و اپل واچ را به‌روز کرد، اما از سری ایرپاد که از زمان عرضه اولین نسخه همواره یکی از پروفروش‌ترین ایرفون‌های بی‌سیم بازار بوده، نسخه جدیدی ندیدیم.

پیش‌تر در گزارش‌ها گفته شده بود که این شرکت در حال کار روی نسل سوم ایرپاد عادی است. این محصول ظاهری شبیه ایرپاد پرو خواهد داشت ولی بدون قابلیت «حذف نویز فعال» عرضه می‌شود. «مینگ-چی کو»، تحلیلگر مشهور محصولات اپل قبلا گفته بود که تولید ایرپاد جدید در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد. حالا باید منتظر باشیم تا ببینیم اپل بالاخره این دستگاه را در چه تاریخی معرفی خواهد کرد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا