اخبار سینما

فیلم بعدی بونگ جون هو

بونگ جون هو کارگردان زبردست اهل کره جنوبی در ابتدا کار خویش را به عنوان تصویربردار در سینما آغاز کرد. او فعالیت های مختلف دیگری همانند نورپردازی و ساخت فیلم های کوتاه در سینما انجام داد تا اینکه با فیلم سگهایی که پارس می کنند گاز نمی گیرند (Barking Dogs Never Bite) در سال ۲۰۰۰ نام خود را به عنوان کارگردانی نامی در دنیای سینما مطرح کرد و چشمهای زیادی را به خود خیره ساخت. پس از آن وی آثار دیدنی بسیاری ساخته است که هم مورد تایید منتقدان و هم بینندگان قرار گرفته است. فیلم های او همچنین جز پرفروش ترین فیلم های کشور خویش یعنی کره جنوبی تاکنون بوده است. وی در ژانرهای بسیاری همانند طنز تیره، مهیج، جنایی، اکشن و علمی تخیلی فعالیت کرده است. وی تاکنون هفت فیلم بلند را کارگردانی کرده است.

پیش از آن که فیلم فوق العاده خوش ساختش یعنی انگل (Parasite) در مراسم اسکار ۲۰۲۰ غوغا به پا کند نوشتن دو فیلمنامه را آغاز کرده بود. اخیرا وی اعلام کرده است که نوشتن یکی از آن ها به اتمام رسیده است. فیلم انگل اولین فیلم خارجی زبان بود که جایزه اسکار بهترین فیلم را دریافت نمود. این فیلم همچنین جوایز اسکار بهترین کارگردانی، بهترین فیلم نامه غیراقتباسی و بهترین فیلم بین المللی را برنده شد.

در سال ۲۰۱۹ بونگ جون هو طی مصاحبه ای با رسانه Variety اعلام کرد که دو فیلم نامه در درست تهیه دارد. اولین فیلم نامه کره ای زبان است و اتفاقات آن در شهر سئول صورت می گیرد. این فیلم مضمونی ترسناک و اکشن خواهد داشت. دومین فیلم نامه وی انگلیسی زبان است و بخشی از آن در ایالات متحده و بخشی دیگر در بریتانیا روایت می شود. این فیلم درام قرار است رویدادی واقعی در سال ۲۰۱۶ را به تصویر بکشد.

چندی پیش طی برنامه رادیویی The Director’s Cut بونگ جون هو درمورد فیلم نامه هایی که در حال کار کردن بر روی آن ها بود با کارگردان چاقوها بیرون (Knives Out) رایان جانسون گفتگو کرد. وی در این مورد گفت که نوشتن همزمان دو فیلم نامه برای او چالش مشقت باری بوده است. سخنان دقیق او در این مورد بدین شرح است: «گویی با نوشتن این دو فیلم نامه به صورت همزمان مغزم را به دو نیمه راست و چپ تقسیم کردم. اما نوشتن یکی از آن ها را هفته پیش به اتمام رساندم.» بونگ جون هو از این که کدام فیلم نامه خود را تمام کرده است سخنی به میان نیاورد.

به نظر اهمیت چندانی ندارد که بونگ جون هو نوشتن کدام فیلم نامه خود را زودتر به اتمام رسانده است. با اطلاعات اندکی که از هر دو فیلم نامه داریم به نظر این کارگردان بسیار زبردست مثل همیشه ساخت دو اثر هنری فاخر دیگر را در دست دارد. اگر با توجه به وضعیت ناپایدار موجود همه چیز طبق برنامه پیش برود می توانیم این انتظار را داشته باشیم و البته که امیدوار باشیم اطلاعات تازه تری از قبیل داستان فیلم و بازیگران از فیلم جدید وی منتشر شود.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا