اخبار سینما

جدال اسکورپیون و ساب زیرو در مورتال کامبت

تاد گارنر، یکی از تهیه کنندگان ریبوت فیلم مورتال کامبت (Mortal Kombat)، اظهار کرده است که جدال اسکورپیون و ساب زیرو در مرکز توجه داستان این فیلم خواهد بود. فیلم مورتال کامبت بر اساس مجموعه بازی محبوب مورتال کامبت ساخته خواهد شد. این فیلم سومین لایو اکشن این مجموعه می باشد. فیلم های مورتال کامبت و مورتال کامبت: نابودی (Mortal Kombat: Annihilation) در دهه ۹۰ میلادی اکران شدند و با واکنش تقریبا منفی اکثر منتقدان رو به رو گشتند. سایمون مک کووید کارگردانی این فیلم را به همراه تهیه کنندگان تاد گارنر و جیمز ون کارکشته بر عهده خواهد گرفت.

اسکورپیون و ساب زیرو هر دو و طی سال ها به عنوان چهره مجموعه مورتال کامبت همواره شناخته می شوند. این دو شخصیت تقریبا در تمام نسخه های این مجموعه ظاهر گشته اند. جدال ساب زیرو و اسکورپیون زیربنای داستانی این مجموعه بازی اکشن و رزمی محسوب می شود. اما واقعا منشا این جدال کجاست؟ داستان این جدال از آنجا شروع شد که ساب زیرو اصلی، بی هان، که عضو طایفه لین کوآی بود توسط کوآن چی جادوگر مامور می شود از طایفه شیرای ریو سنگی جادویی به دست آورد. در این مسیر بی هان با فردی بنام هانزو هاساشی از این طایفه رو به رو می شود و او را به قتل می رساند. در نتیجه کوآن چی هانزو هاساشی را دوباره و این بار با شکل اسکورپیون فناناپذیر به این دنیا باز می گرداند. اسکورپیون عهد می بندد که انتقام طایفه و خانواده خود را از ساب زیرو بگیرد.

گارنر طی گفتگو با رسانه کامیک بوک اظهار داشت که آغاز فیلم با جدال اسکورپیون و ساب زیرو بیانگر اهمیت این موضوع و نشان دهنده هسته اصلی داستانی این فیلم خواهد بود. او همچنین ادامه داد که اتفاقات دیگری که در این فیلم رخ می دهد ارتباط زیادی به این جدال خواهد داشت.

پیش از این بود که سازندگان این فیلم ۱۳ دقیقه ابتدایی فیلم مورتال کامبت را به رسانه ها نشان دادند. طبق صحبت های گارنر فیلم با نبرد اصلی بی هان و هانزو هاساشی آغاز می شود. این ۱۳ دقیقه آغازین فیلم بسیار فضای دلنشینی دارد و هیچ صحبتی به زبان انگلیسی در این مدت انجام نمی شود. آنطور که به نظر می آید پیش زمینه های داستانی این شخصیت ها نیز کاملا مطابق با همانی است که در مجموعه بازی ها گفته شده است.

اما اینکه می بینیم در این فیلم نیز قرار است جدال اسکورپیون و ساب زیرو نقش کلیدی داستان آن را ایفا کند کاملا قابل توجیه است. این جدال در بازی ها و فیلم های پیش از این نیز تقریبا موضوع اصلی بوده است. پی بردن گارنر به اهمیت این جدال و نقشی که آن در داستان مجموعه بازی مورتال کامبت ایفا می کند هواداران این مجموعه را که هنوز به این فیلم خوش بین نیستند می تواند اندکی امیدوار کند. اگر واقعیت آن است که اولویت این فیلم جدال اسکورپیون و ساب زیرو و در واقع وفادار ماندن به خط داستان اصلی این مجموعه باشد، شاید باید امیدوار باشیم که در نهایت فیلمی نیز درخور این مجموعه بازی دوست داشتنی در نهایت ساخته می شود.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا