اخبار سینما

معرفی فیلم به حقیقت پیوستن

آثار کمی را در سبک علمی‌تخیلی و ترسناک شاهد هستیم که به لحاظ هنری حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. به همین دلیل در میان فیلم‌های علمی‌تخیلی که سالانه منتشر می‌شود، کمتر فیلمی به لحاظ هنری در نظر منتقدان جلوه می‌کند. این سکه روی دیگری نیز دارد چرا که به تازگی فیلم به حقیقت پیوستن (Come True)، اکران شد و توانست امتیازهای چشمگیری را از آن خود کند. این فیلم ساخته کارگردان تازه‌کاری با نام آنتونی اسکات برنز است و به لحاظ هنرپیشه‌ نیز اسامی چندان شناخته‌ شده‌ای  را در آن سراغ نداریم. اما خوشبختانه گروه تازه‌کار فیلم به حقیقت پیوستن توانسته‌‌اند به‌خوبی گلیم خود را از آب بیرون بشکند و فیلمی شایسته روانه سالن‌های سینما کنند. از آنجایی که نوروز قرنطینه‌ای را پشت سر می‌گذاریم، تماشای فیلمی علمی‌تخیلی با داستانی دلره‌آور قطعاً انتخاب خوبی برای گذران ایام عید است. به همین دلیل در ادامه با هم می‌بینیم که داستان فیلم به حقیقت پیوستن از چه قرار است و در پایان نیز به امتیازهای منتقدان به این فیلم اشاره می‌کنیم. امیدواریم با این اطلاعات، شناخت بیشتری نسبت به این فیلم پیدا کنید.

داستان فیلم به حقیقت پیوستن

این فیلم داستان دختری نوجوان را روایت می‌کند که گرفتار کابوس‌های وحشتناکی است. این کابوس‌ها زندگی این دختر را مختل کرده است. در نتیجه وی به مرکز علمی عجیب‌و‌غریبی می‌رود تا راهی برای درمان کابوس‌های شبانه‌اش پیدا کند. از آنجایی که با فیلمی علمی‌تخیلی و ترسناک طرف هستیم، کابوس‌های شخصیت اول داستان با حضور وی در این مرکز شدت پیدا می‌کند. در ادامه این دختر پس از مدتی متوجه می‌شود که به وسیله‌ای برای دستیابی به کشفی جدید توسط مرکز علمی که در آن قرار دارد، تبدیل شده است. به دنبال این شرایط، کابوس‌های وی در دنیای واقعی نیز به وهم و خیال‌هایی ترسناک تبدیل می‌شود و راهی پر خطر در پیش روی او قرار می‌گیرد. داستان فیلم به حقیقت پیوستن، روایتی پیچیده و دلهره‌آور دارد و باعث می‌شود تا مخاطب در تمامی طول مدت تماشای این فیلم، حتی پلک نزند.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم به حقیقت پیوستن

برای شما گفتیم که آنتونی اسکات برنز، سکان کارگردانی فیلم به حقیقت پیوستن را در دست گرفته است. از این کارگردان جویای نام تاکنون فیلم‌های تعطیلات، خانه ما، آخرین جن‌گیری قسمت دوم و آخرین وصیت‌نامه روزالیند لی را دیده‌ایم. با نگاهی به این آثار می‌توان گفت که فیلم‌های آنتونی اسکات برنز یکی از دیگری بهتر از آب درآمده است. در نتیجه می‌توان انتظار داشت که این کارگردان برای فیلم به حقیقت پیوستن نیز هنرنمایی کرده باشد و با اثری شایسته روبرو باشیم.

نام اسکایلار رادزین، سارا استون، تیفانی هلم ولندن لیبران در فهرست هنرپیشه‌های فیلم به حقیقت پیوستن به چشم می‌خورد. اسکات برنز سکان فیلمنامه جدیدترین اثر خود را بر اساس داستانی از دنیل وایزنبرگ نگاشته است. از آنجایی که با اثری علمی‌تخیلی و دلهره‌آور طرف هستیم، به لحاظ جلوه‌های سینمایی نیز این فیلم چیزی کم ندارد. با در نظر گرفتن تمامی این موارد بهتر است در ادامه ببینیم منتقدان طرازاول دنیای سینما چه نظری درباره فیلم به حقیقت پیوستن دارند.

کیت اربلند از ایندی وایر – امتیاز ۵۸ از ۱۰۰

این منتقد سخت‌گیر روی خوش به فیلم به حقیقت پیوستن نشان داده است. به گفته کیت اربلند، اسکات برنز توانسته به خوبی جهان این فیلم و افسانه‌های آن را به تصویر بکشد تا از این طریق دلهره‌ا‌ی زیرپوستی برای مخاطب ایجاد کند. ناگفته نماند اربلند شیوه پایان‌بندی داستان فیلم را نمی‌پسندد و بر این باور است که رشته روایت داستان از دست کارگردان خارج شده تا فیلم با پایانی خسته‌کننده به سرانجام برسد.

جنی الف از آستین کرونیکل – امتیاز ۳۰ از ۱۰۰

منتقد سرشناس آستین کرونیکل فیلم به حقیقت پیوستن را اثری می‌داند که از هیولاهای ترسناکی که ممکن است در عمق رویا پنهان شوند، پرده بردارد. اما آنتونی اسکات برنز به شایستگی قادر نیست تا از لایه‌های داستان پرده بردارد. به گفته جنی الف، رشته روایت داستان از دست کارگردان این فیلم خارج شده و آنتونی اسکات برنز پاسخ‌های بی‌معنایی به پرسش‌های مطرح شده در داستان این فیلم می‌دهد. این منتقد سرشناس شخصیت زن اصلی داستان را نیز قوام یافته نمی‌داند و بر این باور است که با شخصیتی سطحی روبرو هستیم.

لیندزی بار از آسوسیتد پریس – امتیاز ۶۳ از ۱۰۰

لیندزی بار فیلم به حقیقت پیوستن را اثری هوشمندانه می‌داند، اما معتقد است که این فیلم به خوبی مخاطب را جذب نمی‌کند و تجربه رویاهای وحشتناکی که شخصیت اول داستان با آن طرف است را به تماشاگر منتقل نمی‌کند.

باب استرواس از سان فرانسیسکو کرونیکل – امتیاز ۷۵ از ۱۰۰

باب استرواوس تماشای فیلم به حقیقت پیوستن را برای تمامی افرادی که مشکل خواب دارند، پیشنهاد می‌کند. به گفته باب استرواوس جدیدترین اثر آنتونی اسکات برنز به رغم تمامی تلاش‌های این کارگردان برای انتقال حس وحشت و نگرانی به مخاطب، گاهی اوقات ضعیف عملکرده و ممکن است در بعضی از صحنه‌های این فیلم احساس خستگی و سردرگمی کنید.

ویلیام ریپس از مجله اسلنت – امتیاز ۷۵ از ۱۰۰

منتقد مجله اسلنت فیلم به حقیقت پیوستن را اثری می‌داند که نگاهی گذرا به دنیای واقعی و جهان رویا دارد. این فیلم با نگاهی موشکافانه مرز بین رویا و واقعیت را به نمایش می‌گذارد.

مایکل اوردونا از لس آنجلس تایمز – امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

اوردونا فیلم به حقیقت پیوستن را اثری متفاوت نسبت به دیگر آثار همرده خود می‌داند که خبری از کلیشه‌های رایج فیلم‌های علمی‌تخیلی در آن نیست. به گفته منتقد لس‌آنجلس تایمز، کارگردان این فیلم به خوبی توانسته از روایت‌های کلیشه‌ای دوری بگیرید و داستانی بکر را پیش روی مخاطب قرار دهد.

در مجموع باید گفت تماشای فیلم به حقیقت پیوستن در دوره‌ای که مدتی است اثر علمی‌تخیلی درخشانی را شاهد نیستیم، بدون شک برای علاقه‌مندان این سبک خالی از لطف نخواهد بود. از طرف دیگر از آنجایی که در فیلم به حقیقت پیوستن با صحنه‌های ترسناک و دلهره‌آوری روبرو هستیم، این فیلم طرفداران ژانر وحشت را نیز قطعاً راضی نگه خواهد داشت.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا