اخبار کسب و کار

پنج بازیگری که در فیلم های بسیار پرفروش ظاهر شدند

طی حدودا دو دهه پیش فیلم هایی در سینماها اکران شده اند که فروش آن ها بیش از هر زمان دیگری در طول تاریخ سینما بوده است. حتی با این وجود هنوز هم آنقدر مرسوم نیست که خیلی از فیلم ها بتوانند فروش بیش از یک میلیارد دلار را تجربه کنند. مجموعه فیلم هایی هستند که غالبا فروش بسیار بالایی دارند اما رسیدن به فروش یک میلیارد دلار کار هر فیلمی نیست!

اتفاقی که کمتر از آن رخ می دهد حضور یک بازیگر در چندین فیلمی که فروش آن ها به بیش از یک میلیارد دلار رسیده است، می باشد. واضح است که چنین اتفاقی معمولا در همان مجموعه فیلم های معروف رخ می دهد. به عنوان مثال می توانیم به دیواین جانسون و رابرت دانی جونیور اشاره کنیم. دیواین جانسون در چندین فیلم سریع و خشمگین و رابرت دانی جونیور در چندین فیلم از دنیای سینمایی مارول که هرکدام فروشی بیش از یک میلیارد دلار داشته اند، حضور بهم رسانیده اند. اما بازیگرانی بوده اند که در چندین مجموعه فیلم این چنینی و یا حتی تک فیلم ها حضور داشته اند. امروز می خواهیم به پنج بازیگری که در فیلم هایی که بیش از یک میلیارد دلار فروش داشته اند، به شما معرفی کنیم.

اورلاندو بلوم

هنوز از آن وقتی که اورلاندو بلوم جز یکی از گران ترین بازیگران سینما بود، زمان زیادی نمی گذرد. او در دو مجموعه فیلم که هرکدام فیلمی داشتند که فروش آن به بیش از یک میلیارد دلار رسیده بود، ایفای نقش کرد. شاید شما نیز همانند بسیاری از اهالی و دوستداران سینما نقش دوست داشتنی لگولاس او در سه گانه ارباب حلقه ها و همچنین هابیت را هرگز فراموش نکنید. آخرین فیلم سه گانه ارباب حلقه ها یعنی ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه فروش ۱٫۱۴۲ میلیارد دلاری کسب کرد. اورلاندو بلوم همچنین در نقش ویل ترنر در مجموعه فیلم دزدان دریایی کارائیب نیز ظاهر شده بود. فیلم دزدان دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده این مجموعه به فروش ۱٫۰۶۶ میلیارد دلاری رسید.

وین دیزل

بسیاری از مردم فراموش می کنند که وین دیزل در دو نقش از مهم ترین نقش های تاریخ سینما بازی کرده است. واضح است که اولین آن در نقش دومینیک تورتو، شخصیت اصلی مجموعه فیلم اکشن و بسیار پرطرفدار سریع و خشمگین است. طی سال های اخیر محبوبیت این مجموعه به طرز شگفت آوری افزایش پیدا کرده است. دو فیلم این مجموعه یعنی خشمگین ۷ و سرنوشت خشمگین به ترتیب به فروش ۱٫۵۱۵ میلیارد دلار و ۱٫۲۳۶ میلیارد دلاری رسیدند. نقش دیگر وین دیزل گروت در دنیای سینمایی مارول است. وی در فیلم انتقام جویان: پایان بازی حضور داشت و همه ما می دانیم که این فیلم با فروش ۲٫۷۹۷ میلیارد دلار به دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما بدل شد.

میشل رودریگز

سخت است که بتوانیم نام وین دیزل و مجموعه فیلم سریع و خشمگین را بدون آوردن نام میشل رودریگز بیاوریم. او که نقش لتی اورتیز را در این مجموعه فیلم بازی می کند، از قدیمی ترین و مهم ترین شخصیت های سریع و خشمگین است. درست همانند وین دیزل، او نیز نقش پررنگی در فیلم های خشمگین ۷ و سرنوشت خشمگین را ایفا کرد. رودریگز همیشه در نقش بانوان تنومند در فیلم هایش ظاهر شده است. او علاوه بر حضور در مجموعه سریع و خشمگین، در نقش کاپیتان ترودی چاکن، در فیلم آواتار که فروش ۲٫۸۱۰  میلیارد دلاری داشت، ظاهر شد. همچنین خبر می رسد که دیزل نیز قرار است در دنباله فیلم آواتار نیز ایفای نقش کند.

ساموئل جکسون

شاید شما نیز حدس آن را زده بودید که ساموئل جکسون در این فهرست حضور داشته باشد. بازیگران زیادی در دنیای سینما که کارنامه هنری همانند ساموئل جکسون داشته باشند، حضور ندارند. او در نقش نیک فیوری در فیلم انتقام جویان که فروش ۱٫۵۱۸ میلیارد دلاری داشت بازی کرد. وی همچنین در فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه که ۱٫۱۳۱ میلیارد دلار بلیط فروخت، ایفای نقش کرد. اما کار ساموئل جکسون به همین دو فیلم ختم نمی شود. تهدید شبح با فروش ۱٫۰۲۷ میلیارد دلار و خیزش اسکای واکر با فروش ۱٫۰۷۴ میلیارد دلار از دیگر فیلم های او هستند.

اما واتسون

اولین فیلم کارنامه هنری اما واتسون هری پاتر و سنگ جادو بود که به فروش ۱٫۰۰۶ میلیارد دلاری رسید. این فیلم شروع بسیار خوبی برای او محسوب می شد. هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت دوم که آخرین فیلم این مجموعه فیلم دوست داشتنی محسوب می شود، بیشترین فروش مجموعه را با ۱٫۳۴۲ میلیارد دلار تجربه کرد. اما واتسون که از دوران کودکی به ایفای چنین نقش های مهمی پرداخته بود، در سال های بعدتر انتخاب های هوشمندانه ای برای حضور در فیلم انجام می داد و همین سبب شد در فیلم دیو و دلبر که به فروش ۱٫۲۶۴ میلیارد دلاری رسید، حضور بهم رساند.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا