اخبار سینما

پنج فیلم منتخب جیک جیلنهال

جیک جیلنهال طی سال ها و به تدریج از استعدادی جوان به یکی از بازیگرهای درجه یک هالیوودی بدل شد. او یکی از هنرپیشه های هالیوودی است که با حضور در هر فیلمی، به آن فیلم روح خاصی می بخشد. جیک جیلنهال به طور مدام در فیلم های پر هزینه و کم هزینه در نقش های اصلی و مکمل ظاهر می شود. او همیشه می تواند عملکرد بسیار خوب خود در بازیگری را به دیگران نشان دهد. به همین دلیل است که بینندگان بسیاری هم از فیلم های پر هزینه ای که او در آن ها نقش ایفا می کند و هم فیلم های کم هزینه تر او استقبال می کنند. امروز پنج فیلم منتخب جیک جیلنهال را به شما معرفی می کنیم.

کد منبع (Source Code)

هر زمانی که جیک جیلنهال تصمیم می گیرد در فیلم هایی با مخاطبین بیشتر ظاهر شود، می توانیم حدس بزنیم که حتما آن فیلم ویژگی خاصی داستانی خواهد داشت که برای بازیگر آن به نوعی یک چالش محسوب می شود. فیلم کد منبع درست از آن دسته فیلم هاست. این فیلم علمی-تخیلی مهیج داستان سربازی را به تصویر می کشد که باید در زمان سفر کند و به هویت شخصی که قطاری را منفجر می کند پیدا کند. نحوه داستان سرایی این فیلم بسیار سرگرم کننده است و جیک جیلنهال در نقش قهرمان داستانی که خود از ماجراهای به وجود آمده گیج شده است و در موقعیت غیرممکنی قرار گرفته است بسیار فوق العاده ایفای نقش می کند.

حیوانات شب زی (Nocturnal Animals)

فیلم حیوانات شب زی درست از همان فیلم های کوچکی است که از بازیگران بسیار خوبی برخوردار است. یعنی درست از همان دسته فیلم هایی که جیک جیلنهال در آن ها تمایل دارد ایفای نقش کند. این فیلم ماجرای زنی با بازی ایمی آدامز را روایت می کند که در حال خواندن رمانی جدید برای همسر خود (جیک جیلنهال) است. همانطور که در حال خواندن است پی می برد که شباهت هایی میان زندگی آن ها و داستان خشونت آمیز رمان وجود دارد. این فیلم مهیج و درام از بهترین فیلم های جیک جیلنهال است. می شود گفت جیلنهال و ایمی آدامز بهترین نقش آفرینی دوران بازیگری خود در این فیلم را به نمایش گذاشته اند.

زودیاک (Zodiac)

دیوید فینچر در طول دوران حرفه ای کارگردانی خود فیلم های بسیار محبوب و به یاد ماندنی همانند هفت و باشگاه مشت زنی ساخته است. اما فیلم زودیاک از رازآلودترین و خاص ترین آثار وی محسوب می شود. این فیلم نگاهی به پرونده های چند دهه اخیر موجود از قاتل معروف سریالی بنام زودیاک که هرگز نیز دستگیر نشد می اندازد. جیک جیلنهال در این فیلم در نقش نقاش کارتونی ظاهر می شود که تمام فکر و ذکرش زودیاک و قتل هایش می شود. این فیلم نگاهی تیره و رازآلود به داستان های واقعی پرونده های این قاتل مخوف می اندازد. در سرتاسر فیلم اما لحظات مفرحی نیز وجود دارد تا تعادل در فیلم حفظ شود.

شبگرد (Nightcrawler)

به جرات می توان گفت که علاقه جیک جیلنهال به بازیگری در نقش های پیچیده و چالش برانگیز است. در فیلم شبگرد، جیک جیلنهال در نقش فردی ظاهر می شود که به شدت به خبرنگاری از صحنه های جرم علاقه دارد و سعی می کند به هر روشی می تواند در این حرفه خود را به اثبات رساند. او با اینکه در این فیلم همیشه لبخند بر لب دارد اما شخصیت سرد و تاریکی دارد. این فیلم یکی از بهترین نقش آفرینی های جیک جیلنهال تا به امروز است. این فیلم نشان دهنده همان رویای امریکایی است و مثال بارز افرادی است که به هر کاری دست می زنند تا آن را به دست آورند.

زندانیان (Prisoners)

دنیس ویلنیو به یکی از برترین کارگردانان هالیوود تبدیل شده است. اولین فیلم انگلیسی زبان او یعنی فیلم زندانیان به همگان ثابت کرد که او کارگردان بلندپروازی است. داستان این فیلم تاریک و مهیج درمورد دو خانواده است که دخترهایشان ناپدید می شوند. یکی از پدرهای خانواده (با بازی هیو جیکمن) دست به هرکاری می زند تا دختر خود را پیدا کند. در این میان جیک جیلنهال در نقش پلیس زبده ای ظاهر می شود که تلاش می کند تا با تحقیقات خود راز این ماجرا را برملا کند. یک فیلم رازآلود قوی حتما مورد پسند تماشاگران قرار خواهد گرفت مخصوصا که وقتی هم جلو دوربین و هم پشت آن افراد بسیار حرفه ای و با استعدادی حضور داشته باشند.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا