اخبار سینما

پنج فیلم برتر دهه نود از دیدگاه راتن تومیتوز

شبکه اینترنتی نتفلیکس فهرستی از بهترین فیلم های دهه ۹۰ میلادی را در خود جای داده است. نتفلیکس سال هاست که بینندگان پر و پا قرصی دارد و هر روز نیز به تعداد آن ها افزوده می شود. بنابراین جای تعجبی نیست که طی این سال ها با گذر زمان به فیلم های خود افزوده است. این کمپانی بزرگ همچنین طی سال های اخیر و با توجه به محبوبیت روز افزون خود روی به ساخت فیلم ها و سریال های اختصاصی اش کرده است. با اینکه چنین اقدامی قطعا بر بینندگان نتفلیکس اضافه می کند، همچنین قرار دادن فیلم های قدیمی و شاهکار نیز مورد توجه تعداد کثیری خواهد بود. بسیاری از مردم دوست دارند پای فیلم های نوستالوژی بنشینند و با دیدن آن ها یاد و خاطره سال های دور سینما را بخیر کنند! امروز می خواهیم پنج فیلم برتر دهه نود از دیدگاه راتن تومیتوز را که در نتفلیکس حضور دارند به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

فیلم The End of Evangelion – امتیاز ۸۸%

یکی از تحسین شده ترین سریال های انیمه ژاپنی Neon Genesis Evangelion می باشد. این سریال بسیار پرطرفدار و دوست داشتنی دارای ۲۶ قسمت بود که هنوز هم با توجه به گذر بیش از دو دهه از ساخت آن از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. فیلم The End of Evangelion نیز سال ۱۹۹۷ اکران شد و این سریال را به بهترین شکل ممکن به جمع بندی رساند. فیلم The End of Evangelion توانست جوایز بسیار متعددی را در سال اکران خود از جمله جایزه بسیار معتبر Animage Grand Prix کسب کند. بسیاری از منتقدین بر این باورند که این انیمه یکی از بهترین انیمه های تاریخ سینما است.

فیلم What’s Eating Gilbert Grape – امتیاز ۹۰%

فیلم What’s Eating Gilbert Grape یا همان «چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می دهد؟» با بازی جانی دپ و لئوناردو دی کاپریو اگر در این دوره اکران می شد به احتمال بسیار بالا حتما اثر شاهکاری می شد! این دو بازیگر محبوب و دوست داشتنی اکنون میراث هالیوود به شمار می آیند اما در سال ۱۹۹۳ که این فیلم اکران شد هنوز آن ها به شهرت و تجربه امروزه خود نرسیده بودند. فیلم What’s Eating Gilbert Grape که بر اساس رمانی با همین نام ساخته شده است داستان فردی بنام گیلبرت (جانی دپ) را دنبال می کند که باید از برادر خود (لئوناردو دی کاپریو) که از لحاظ عقلی مشکل دارد و همچنین مادرش که اضافه وزن مفرط رنج می برد، مراقبت کند. نقش آفرینی جانی دپ و دی کاپریو در این فیلم از نقاط قوت آن است.

فیلم Howards End – امتیاز ۹۴%

یکی از قدیمی ترین فیلم های این فهرست فیلم Howards End می باشد که در سال ۱۹۹۲ اکران شد. این فیلم درام و عاشقانه با بازی بازیگران برجسته ای از جمله آنتونی هاپکینز، اما تامپسون و هلنا بونهام کارتر، برگرفته از رمانی با همین نام است. داستان فیلم Howards End حول محور ارتباطات اجتماعی و عاشقانه در اوایل قرن بیستم است. این فیلم نامزد دریافت نه جایزه اسکار شد و توانست سه جایزه اسکار بهترین طراحی صحنه، بهترین بازیگر زن (تامپسون) و بهترین فیلمنامه را نصیب خود کند.

فیلم Goodfellas – امتیاز ۹۶%

مارتین اسکورسیزی یکی از پرافتخارترین کارگردانان هالیوودی است. در فهرست بهترین فیلم هایش، می توان فیلم های بسیاری جای داد و فیلم Goodfellas قطعا یکی از آن هاست. این فیلم که در سال ۱۹۹۰ اکران شد به فروش خیره کننده ای دست نیافت اما طی گذر زمان ارزش آن مشخص شد و حال به یکی از آثار کلاسیک سینما بدل شده است. داستان Goodfellas درمورد فردی بنام هنری هیل (ری لیوتا) است که همراه با رفقایش تبدیل به باند خلافکاری می شوند و در این راه سردی و گرمی روزگار را می چشند! همچنین این فیلم نامزد دریافت شش جایزه اسکار شد. راتن تومیتوز می گوید که این فیلم شاید بهترین داستان مارتین اسکورسیزی باشد.

فیلم Searching for Bobby Fischer – امتیاز ۱۰۰%

فیلم هایی با نمره کامل در راتن تومیتوز به هیچ عنوان به وفور یافت نمی شوند. پس هنگامی که چنین نمره ای را از یک فیلمی در راتن تومیتوز مشاهده می کنیم باید بدانیم که حتما با فیلم بسیار خاصی رو به رو شده ایم! این فیلم اولین اثر استیو زایلیان در مقام کارگردانی می باشد. او کارهای بسیار فاخری انجام داده است که می تواند به بارزترین آن ها یعنی نویسندگی فهرست شیندلر و دار و دسته نیویورکی ها اشاره کرد. فیلم Searching for Bobby Fischer نیز بر اساس رمانی با این نام ساخته شده است. داستان آن که بر اساس واقعیت است درمورد پسری نوجوان و نابغه است که می تواند در سال های ۱۹۹۳ و ۱۹۹۴ قهرمان مسابقات شطرنج نوجوانان جهان شود. گفته می شود که این فیلم بهترین فیلم ساخته شده تاکنون درمورد ورزش مفرح شطرنج است و حتی نامزد دریافت جایزه اسکار نیز شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا