اخبار سینما

پنج حقیقت درمورد فیلم It

رمان It نوشته ی استفن کینگ یکی از پرفروش ترین رمان های ترسناک تاریخ است، پس زیاد هم دور از انتظار نیست که فیلم های برگرفته از این رمان فروش بالایی در ژانر ترسناک داشته باشند. اولین شماره فیلم It در سال ۲۰۱۷ و قسمت دوم آن که در سال ۲۰۱۹ اکران شد، جزو پرفروش ترین فیلم های ترسناک تمام دوران شناخته شده است. مجموع فروش این دو فیلم در باکس آفیس حدودا بیش از یک میلیارد دلار بوده است. ظاهرا طرفداران سینما حسابی از دلقک ها وحشت دارند. اندی موشیاتی و تیمش در شماره ی اول فیلم واقعا عالی کار کردند و اگرچه شماره دوم آن کمی نقص وجود داشت اما باز هم نکات خوبش بیشتر از نواقص آن بود. در ادامه به پنج حقیقت درمورد فیلم It می پردازیم.

بازیگران کودک تا زمان شروع فیلم برداری بیل اسکاشگورد را در لباس اصلی ندیده بودند

به دستور تهیه کنندگان، بازیگران خردسال تنها در زمان فیلم برداری و موقعی که نوبت به ایفای نقش آن ها می رسید بیل اسکاشگورد را در لباس «پنیوایز» دلقک می دیدند. این کار باعث می شد موقع بازی در فیلم با دیدن گریم دلقک ترس واقعی را احساس کنند.

آن ها همچنین اجازه نداشتند در خارج از فیلم و فیلم برداری با اسکاشگورد گفت و گو کنند، تا از این طریق ترسی که از این شخصیت داشتند موقع فیلمبرداری کماکان مشاهده شود. در هرصورت این حرکت تکنیکی برای بهبود بازیگری آن ها بوده است. در سکانسی که بچه ها مشغول تماشای فیلمی از پروژکتور بودند برای اولین بار اسکاشگورد را در نقش پنیوایز دیدند.

در ابتدا قرار بود کارگردان سریال کارآگاه حقیقی یعنی کری فوکوناگا کارگردانی این فیلم را برعهده بگیرد

اقتباس و ساخت فیلم از رمان It استفن کینگ از سال ۲۰۰۹ مراحل تولید خود را آغاز کرده بود. در ابتدا کری فوکوناگا، کارگردان «جانوران بدون کشور» (نتفلیکس) و هشت قسمت از سریال کارآگاه حقیقی (اچ بی او) برای کارگردانی این فیلم در نظر گرفته شده بود. اما به علت وجود مشکلاتی نظیر تفاوت خلاقیت در ساخت فیلم بین این کارگردان و تهیه کنندگان فیلم در طی چند سال، سرانجام کارگردانی It به اندی موشیاتی محول شد.

فونکوناگا پس از از دست دادن این فیلم کارگردانی قسمت جدید از سری جیمز باند «زمانی مردن نیست» که اکران آن نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا به تاخیر افتاد را برعهده گرفت.

کلویی گریس مورتز اولین گزینه برای نقش بورلی بود

این فیلم در ابتدا قرار بود در سال۲۰۰۹ مراحل ساختش شروع شود و برای نقش بورلی مارش نیز کلویی گریس مورتز در نظر گرفته شده بود. در هر صورت شروع ساخت این فیلم آن قدر عقب افتاد که سن مورتز دیگر برای بازی در ان نقش مناسب نبود. پس از چند سال و شروع ساخت فیلم مورتز سنش بالا بود، بنابراین نقش بورلی به سوفیا لیلیس رسید.

تکنولوژی پایین آوردن سن برای اولین بار در یک فیلم ترسناک در قسمت دوم از فیلم It استفاده شد

در سال های اخیر از تکنیک دیجیتالی پایین آوردن سن در کمپانی های بزرگ نظیر مارول و لوکاز فیلم استفاده می شده است. به علاوه در فیلم اخیر مارتین اسکورسیزی یعنی مرد ایرلندی، در بیشتر سکانس ها از این تکنیک برای جوان تر کردن بازیگران استفاده شد.

به علت بزرگ شدن بازیگران کودک در فیلم It، در سکانس های فلش بک در قسمت دوم آن  بارها از این تکنیک استفاده شده است. این اولین بار است که از این تکنولوژی در فیلمی ترسناک استفاده می شود.

اندی موشیاتی ایده هایی برای ساخت قسمت سوم فیلم It دارد

باورش سخت است اما بهتر است بدانید قسمت دوم این فیلم حتی از نسخه ی سینمایی آن نیز طولانی تر بوده است. کارگردان این فیلم یعنی اندی موشیاتی در ابتدا چهار ساعت را برای پخش شماره ی دوم فیلمبرداری و آماده ی پخش کرده بود، که در نهایت مجبور شد برای پخش قسمت هایی از این فیلم را حذف کند و در نهایت مدت زمان آن به دوساعت و چهل و نه دقیقه تغییر پیدا کرد. موشیاتی عنوان کرده که قصد دارد از این قسمت های حذف شده و همچنین برخی سکانس های حذف شده ی دیگر از قسمت این فیلم نظیر سکانسی که It کودکی را می خورد، استفاد کند و قسمت دیگری از این سری فیلم ترسناک و دلهره آور را بسازد. او از ساخت فیلم بر اساس رمان آن دست برداشته اما استودیوی فیلم سازی هنوز هم به فکر ساخت ادامه ی آن و پول در آوردن است.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا