اخبار سینما

معرفی کامل فیلم Fast & Furious 9 2021

فیلم سینمایی سریع و خشن 9 – بدون شک می‌توان مجموعه سریع و خشن (Fast and Furious) را یکی از برترین مجموعه‌های اکشن تاریخ و البته بهترین فیلم‌های 2021 دانست.داستان‌هایی با صحنه‌های اکشن باکیفیت و تماشایی که بینندگان زیادی را از سرتاسر دنیا معطوف خود کرده است.در ادامه‌ی مطلب قصد داریم اطلاعاتی در مورد قسمت نهم مجموعه سریع و خشن را به شما عزیزان ارائه دهیم.

وقتی خبر تولید فیلم سریع و خشمگین 9 (Fast & Furious 9) به شکل رسمی اعلام شد، هیچ‌کس تعجب نکرد. با تماشای نخستین تریلر این فیلم سوالات مختلفی برای طرفداران ایجاد شد.

هان چگونه بازگشت؟ در میان تمام اتفاقات این فیلم، هابز و شاو کجا هستند؟ چرا نه فیلم طول کشید تا دام راجع به برادرش که خانواده محسوب می‌شود، صحبت کند؟ آن‌ها چگونه ماشین‌های پروازی دارند؟

این‌ها تمام سوالات مهمی هستند که نمی‌توان تا زمان اکران فیلم به پاسخ‌ آن‌ها رسید؛ البته برای برخی از این سوالات می‌توان نظریاتی را ارائه داد، ولی مشخص نیست که این نظریه‌ها درست باشند.

طی این مطلب قصد داریم تمام اطلاعاتی را که راجع به بازگشت دام و گروهش می‌دانیم، به شما منتقل کنیم. این اطلاعات شامل برخی از حدس‌ و گمان‌های سالم و انتظاراتی که از فیلم نهم داریم نیز می‌شوند.

بازیگران فیلم سریع و خشمگین 9

بیشتر شخصیت‌های اصلی در فیلم نهم حضور خواهند داشت؛ درنتیجه باید شاهد حضور بازیگرانی همچون وین دیزل (در نقش دومینیک تورتو)، میشل رودریگز (در نقش لتی اورتیز)، لوداکریس (در نقش تج پارکر) و تایریس گیبسون (در نقش رومن پیرس) در این فیلم باشیم.

پس از عدم حضور جوردانا بوروستر (در نقش میا، خواهر دام) در فیلم قبلی، گویا این کاراکتر در فیلم نهم حضور خواهد داشت؛ درواقع با مرگ ناگهانی و دردناک پال واکر (بازیگر نقش برایان در این مجموعه فیلم‌ها) شرایط برای حضور بوروستر در فیلم قبلی مهیا نشده بود.

صحبت‌هایی مبنی‌ بر حضور کودی (برادر پال واکر) و ایفای نقش برایان در این مجموعه فیلم‌ها مطرح‌شده بود، که خود او در‌این‌باره گفت:

«هرچیزی امکان دارد.»

کودی پیش‌تر برای کامل کردن نقش برادر خود، در فیلم سریع و خشمگین 7 به ایفای نقش پرداخت. هیچ‌چیزی راجع به بازگشت احتمالی برایان رسما تایید نشده است؛ امیدواریم بعد از پایان احساسی و زیبای فیلم هفتم، این کاراکتر به این مجموعه فیلم‌ها بازنگردد.

ناتالی امانوئل نیز برای ایفای نقش مگان رمزی در فیلم جدید حضور خواهد داشت؛ طبق نخستین تریلری که از فیلم سریع و خشمگین منتشر شد، گویا لوکاس بلک (در نقش بازول) بعد از حضور کوتاهی که در فیلم هفتم داشت، در فیلم جدید نیز به ایفای نقش خواهد پرداخت.

دواین جانسون و جیسون استاتهام با بازی در فیلم هابز و شاو (Hobbs & Shaw)، در فیلم سریع و خشمین 9 حضور نخواهند داشت.

جان سینا بزرگ‌ترین بازیگر جدیدی است که در فیلم نهم به ایفای نقش خواهد پرداخت؛ طبق شواهد، او به‌عنوان نقش منفی اصلی داستان در فیلم حضور دارد. سینا نقش برادر ناشناخته دام، جیکوب تورتو را در فیلم سریع و خشمگین 9 بازی می‌کند.

شارلیز ترون نیز برای بازی دوباره در نقش شیطانی سایفر، به این مجموعه فیلم‌ها بازمی‌گردد. هلن میرن هم برای بازی در نقش مادر شاو، مگدلین، در این فیلم حضور دارد.

کاردی بی، فین کول (ستاره سریال پیکی بلایندرز)، آنا ساوائی و وینی بنت ازجمله بازیگرانی هستند که در فیلم جدید حضور خواهند داشت؛ اما نقش آن‌ها هنوز مشخص نشده است. مایکل روکر ستاره مارول نیز در این فیلم نقش شخصیتی به نام بادی را ایفا خواهد کرد.

طبق تریلری که از فیلم نهم منتشرشده است، سانگ کانگ بار دیگر برای ایفای نقش هان به این مجموعه فیلم‌ها بازخواهد گشت؛ طبق صحنه پایانی فیلم سریع و خشمگین 6، به‌نظر می‌رسید که هان کشته‌شده است.

کانگ راجع به بازگشت خود به این مجموعه گفت:

«بسیاری احساسی است؛ این حس وجود که دارد که گویا به یک جمع خانوادگی بازگشته‌ام. این رابطه‌ای ‌است که در زندگی‌ام بعد از آخرین فیلم سریع و خشمگین، آن را ازدست‌داده بودم.»

در اکتبر سال 2017 بود که دیزل اعلام کرد جاستین لین، کارگردان‌ فیلم‌های محبوب سوم، چهارم، پنجم و ششم، برای انجام وظیفه کارگردانی در فیلم جدید همکاری خواهد داشت.

به ‌نظر می‌رسد سورپرایزی بزرگ در فیلم جدید وجود دارد که وین دیزل از اعلام آن خودداری کرد:

«این گواه کارهایی است که همه انجام دادند؛ این گواهی بر بی‌عیب بودن است و آن بسیار عالی خواهد بود.»

داستان فیلم سریع و خشمگین 9

همراه با تریلر نخست، یک خلاصه داستان رسمی نیز از فیلم سریع و خشمگین 9 منتشر شد که بدین شرح است:

«دام تورتو دارای یک زندگی آرام با لتی و پسرش، برایان کوچک، است؛ اما آن‌ها می‌دانند که خطر همیشه در کمین زندگی آرام آن‌هاست. این بار دام برای نجات اشخاصی که بیشتر از همه آن‌ها را دوست دارد، مجبور است با گناهان گذشته خود مواجه شود. گروه او دور یکدیگر جمع شده‌اند تا مانع از یک تهدید خطرناک جهانی شوند که توسط ماهرترین قاتل و بهترین راننده‌ای که با آن روبه‌رو شده‌اند، رهبری می‌شود. این مرد همچنین گویا برادر رهاشده دام، جیکوب، است.

دیزل طی مصاحبه با Total Film راجع به داستان فیلم سریع و خشمگین 9 گفت:

«موضوعی که تا به این نقطه روی آن کار کردیم راجع به خانواده‌ای بود که با افراد مختلفی که وارد زندگی‌تان شده‌اند، آن را تشکیل دادید؛ خانواده‌ای که خونی نیست. چیزی که بر جذابیت داستان فیلم نهم اضافه می‌کند آن است که چگونه این نگاه نوع‌دوستانه می‌تواند موجب غفلت از خانواده با نسبت خونی شود.»

با توجه به تریلر، چیز زیاد دیگری راجع به چرایی یا چگونگی بازگشت هان نمی‌توانیم بگوییم؛ اما قول می‌دهیم که منطقی باشد. از زمان پایان فیلم سریع و خشمگین 8، به نظر می‌رسد سایفر زندانی شده است؛ او طی یک سخنرانی شرورانه کلاسیک به جیکوب می‌گوید:

«می‌تونی اونو بکشی؟ چون اگر تو بتونی من آماده‌ام.»

آیا جیکوب جهت همکاری با سایفر او را از سلولش نجات می‌دهد؟ یا در ادامه این دو دچار مشکلات اساسی با یکدیگر می‌شوند؟ درهرصورت سایفر یک هواپیمای منحصربه‌فرد دارد که از آن برای خارج کردن جیکوب از وضعیتی خطرناک استفاده می‌کند.

خوشبختانه گویا دام نیز مگدلین شاو را در کنار خود دارد که برای ادامه راهش نصیحت‌هایی مهم را به او گوشزد کند. آیا مگدلین تنها عضو خانواده شاو است که در فیلم نهم حضور خواهد داشت؟ یا اینکه طی فیلم شاهد سورپرایز جدیدی خواهیم بود؟ اوون شاو (با بازی لوک ایوانز) در فیلم هابز و شاو حضور نداشت، بنابراین آیا او می‌تواند در فیلم نهم حضور داشته باشد یا او مرده است؟

از طرف دیگر تریلر فیلم نهم صحنه‌های اکشن جذابی را به طرفداران نشان داد که پرواز ماشین توسط دام بین کوه‌ها یکی از همین صحنه‌های نفس‌گیر بود.

میشل رودریگز راجع به صحنه‌های اکشن این فیلم با شوخی گفت:

«وقتی صحبت از فیزیک شود شما تا حد زیادی این فیلم را زیر سوال می‌برید. در این لحظات شما به خود می‌گویید الان دقیقا چه اتفاقی رخ داد؟! این فیلم پر از لحظات این چنینی است.»

احتمال دارد ایتن، سازمان شروری که در فیلم هابز و شاو با آن آشنا شدیم نیز در اتفاقات فیلم سریع و خشمگین 9 نقشی داشته باشند؛ البته این موضوع در حد گمانه‌زنی است.

طی یک گمانه‌زنی جالب ستاره فیلم سریع و خشمگین 9، لوداکریس، اظهار داشت که ممکن است سریع و خشمگین درنهایت به فضا برود. این بازیگر طی یک برنامه تلویزیونی این موضوع را بیان کرد که البته بیشتر جنبه شوخی داشت؛ اما با توجه به سابقه‌ای که از مجموعه فیلم‌های سریع و خشمگین سراغ داریم، سفر به فضا موضوع دور از ذهنی به ‌نظر نمی‌رسد.

تاریخ اکران فیلم سریع و خشمگین 9

در ماه مارس سال 2020 به شکل رسمی تایید شد که فیلم نهم مجموعه سریع و خشمگین با یک ‌سال تاخیر، در تاریخ 2 آوریل 2021 (13 فروردین 1400) در انگلستان و آمریکا اکران می‌شود.

بیانیه مربوط به تاخیر در تاریخ اکران فیلم سریع و خشمگین 9 به شرح زیر است:

«مشخص شد این امکان برای طرفدارانمان در سراسر جهان وجود ندارد که در ماه مه سال 2020 این فیلم را در سالن‌های سینما تماشا کنند. گرچه می‌دانیم انتظار بیشتر باعث ایجاد حس ناامیدی شده است، اما برای امنیت همه باید این کار انجام شود.»

تاریخ اکران جدید تعیین‌شده برای فیلم نهم، درواقع تاریخ اکران مربوط به فیلم دهم (فیلم آخر) مجموعه سریع خشمگین بود؛ انتظار نداشته باشید که فیلم آخر نیز همزمان با فیلم نهم یا در سال 2021 در سراسر جهان اکران شود. احتمالا حداقل تا سال 2022 نباید منتظر فیلم دهم مجموعه سریع و خشمگین باشیم.

موضوع دیگری که راجع به آن گمانه‌زنی‌هایی نیز صورت گرفته، این است که فیلم آخر دو قسمتی خواهد بود. دیزل در این رابطه گفت:

«برای طرفداران قسمت یکم و دوم فیلم دهم باید یک نتیجه‌گیری باشد؛ زیباست که این جهان برای نسل‌های آینده نیز ادامه پیدا کند.»

وی در مصاحبه دیگری اضافه کرد که فیلم دهم درواقع تحقق قول به پال واکر است.

فیلم‌برداری فیلم سریع و خشمگین 9 بین ماه ژوئن و نوامبر سال 2019 در لندن، لس‌آنجلس، ادینبرو، تایلند و گرجستان انجام شد. هنوز به شکل رسمی اعلام‌نشده که فیلم‌برداری فیلم سریع و خشمگین 10 چه زمانی آغاز می‌شود.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا