اخبار سینما

پنج فیلم کلاسیک دهه هشتاد

بسیاری از فیلم های تحسین برانگیز قدیمی، زمان اکرانشان لزوما مورد پسند واقع نشده بودند. شاید این فیلم ها آرام آرام شناخته شدند، یا اینکه مردم اهمیتی به آنها نمیدادند و آنها را نمی شناختند. فیلمی مثل فیلم «راکی هارور» به دلیل پر سر صدا شدن میان مخاطبانش به دلیل اجرای دوباره صحنه های فیلم محبوب شد. یا فیلم «کله پاک کن» اثر «دیوید لینچ» محبوب شد و از نمایش های نیمه شب به رده فیلم های کلاسیک رسید. در اینجا بهترین فیلم هایی که در دسته کلاسیک قرار گرفتند را می بینید.

مشکل بزرگ در چین کوچک (۱۹۸۶)

در تابستان سال ۱۹۸۶ فیلم «مشکل بزرگ در چین کوچک» منتشر شد، فیلمی رزمی-کمدی با بازی «کرت راسل». داستان این فیلم در مورد راننده کامیونی در محله چینی ها بود که باید نامزد دوستش را نجات می داد و از او برای شکست نفرین باستانی استفاده می کند. پس از انتشار در سینماهای داخلی حدود ۱۱ میلیون دلار کسب کرد. اما در نمایش خانگی طرفداران هنرهای رزمی از این فیلم بسیار استقبال کردند.

کوه نشین (۱۹۸۶)

چگونه فیلمی با بازی «کریستوفر لمبرت» و «شان کانری» درباره قطع سر جاودانگان نمی تواند عملکرد موفقی در گیشه داشته باشد؟ این فیلم اکشن، ماجراجویی، فانتزی و علمی-تخیلی بنام «کوه نشین» به همین سرنوشت دچار شد. کارگردان این اثر «راسل مالکهی» است. اما در گیشه های داخلی کمتر از ۶ میلیون دلار و در مجموع جهانی ۱۲ میلیون دلار بدست آورد و تقریبا ۷ میلیون دلار ضرر کرد. اما پس از سینما، این فیلم بسیار پر طرفدار شد و به سریال تلویزیونی ۶ فصلی و فیلم سینمایی دیگری در سال ۲۰۰۰ تبدیل شد.

موجود  (۱۹۸۲)

«کرت راسل» در فیلم «جان کارپنتر» در نقش خلبان بالگردی بازی می کند. این فیلم درباره گروهی از محققان آمریکایی در پایگاه تحقیقاتی در قطب است که با موجودات فضایی رو به رو می شوند. موجوداتی که شبیه دیگر موجودات می شوند و در بین کارکنان تنش ایجاد می کنند. زمان انتشارش با موفقیت خوبی از جانب گیشه ها و منتقدان رو به رو نشد و تقریبا ۱۹ میلیون دلار کسب کرد. بعدها ذهن علاقه مندان به سینما تغییر کردو اکنون این فیلم به دلیل جلوه های ویژه در طبقه فیلم های ترسناک کلاسیک قرار گرفته.

بلید رانر (۱۹۸۲)

«ریدلی اسکات» کارگردانی این فیلم را به عهده داشته و ستارگانی همچون «هریسون فورد»، «روختر هاور» و «شان یانگ» در آن بازی می کنند. این فیلم علمی-تخیلی در تابستان ۱۹۸۲ با استقبال چندان گرمی رو به رو نشد. در سال ۲۰۱۹ در لس آنجلس «فورد» در نقش شکارچی آینده بازی می کند که باید موجوداتی را شکار کند اما عاشق یکی از آنها می شود. اگرچه از نظر بصری خیره کننده بود ولی بسیاری از مخاطبان آن را درک نکردند. این فیلم شکست نخورد اما نتوانست به اندازه دیگر فیلم های علمی-تخیلی آن زمان مثل «جنگ ستارگان» و «E.T» موفق باشد. اما سرانجام در بین طرفداران فیلم های علمی-تخیلی بعنوان یکی از بهترین فیلم های تمام ادوار یاد شد.

داستان کریسمس (۱۹۸۳)

قطعا پر بیننده ترین فیلم تلویزیونی هنگام تعطیلات کریسمس بوده است و افراد زیادی آن را دوست دارند در هر سن و سالی. در آن زمان فیلم ناامید کننده ای بود که بیش از ۷۰ میلیون دلار ضرر کرد. وقتی عنوان می شود که فیلم از زمان خود جلوتر است یعنی این فیلم مربوط به دوران معاصر است.

رالفی پارکر با بازی «پیتر بلینگزلی» آرزو کرد که برای کریسمس تفنگ بادی «رد رایدر» هدیه بگیرد. در مدرسه او را اذیت می کنند و رابطه عجیب و غریبی با پدر بد اخلاقش دارد، اما مادر مهربانش او را دوست دارد و نمی داند که آیا آرزو کریسمسش محقق می شود یا نه!

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا