اخبار سینما

۵ فیلم برتر خارجی زبان دهه گذشته

دهه ی اخیر برای فیلم های خارجی زبان دهه ی پرباری نبود، با این وجود فیلم های تحسین شده ی زیادی در این دهه برای دیدن وجود دارد. در طی ده سال اخیر فیلم های خوبی را از فیلم سازان اسپانیا ومکزیک شاهد بودیم و از این رو در این چند سال سینمای اسپانیا بسیار پربار بود. البته اسپانیا تنها کشوری نیست که فیلم هایی در سطح بین المللی می سازد.

روما (۲۰۱۸)

آلفونسو کوارون به لطف ظهور نتفلیکس در دنیای فیلم، توانست روما را در سال ۲۰۱۸ به دنیا نشان دهد. مانند فیلم «مرد ایرلندی» (۲۰۱۹) اسکورسیزی، کوارون نیز در ابتدا نتوانست سرمایه گذاری برای فیلم خود پیدا کند تا این که نتفلیکس بر روی این فیلم که در مورد دوران کودکی کوارون و نوع تربیتش بود، سرمایه گذاری کرد. این فیلم که سیاه و سفید تصویربرداری شده است با موفقیت بسیار زیادی مواجه شد. روما که کمتر کسی نام آن را شنیده بود برنده ی شیر طلایی ونیز شد و پس از آن در ۱۰ بخش نامزد اسکار شد. همچنین اولین فیلم مکزیکی بود که عنوان بهترین فیلم خارجی زبان را ازآن خود کرد، همچنین کوارون عنوان بهترین کارگردانی اسکار را بدست آورد.

پوستی که در آن زندگی می کنم (۲۰۱۱)

پدرو آلمودوار با فیلم «پوستی که در آن زندگی می کنم» دومین فیلمساز برتر اسپانیایی این فهرست است. در این فیلم آنتونیو باندراس در نقش جراحی است که پوستی مصنوعی و مقاوم به سوختگی اختراع می کند، اما وقتی معلوم می شود که وی از آزمایش های غیر اخلاقی استفاده می کند، اعتبارش را از دست می دهد. با این حال او چیزهای غیر باور  بسیار زیادی را از دید دیگران مخفی نگه داشته است. این فیلم نامزد بهترین فیلم خارجی زبان گلدن گلوب شد و آلمودور ثابت کرد که می تواند نمونه ی اسپانیایی آلفرد هیچکاک باشد.

نام تو (۲۰۱۶)

همیشه می توان روی انیمیشن های کشور ژاپن به عنوان یکی از بهترین فیلم های بین المللی حساب باز کرد. در دهه گذشته «نام تو» ساخته ی ماکوتو شینکای یکی از بهترین ها بود. فیلمی که محصول سال ۲۰۱۶ است و داستان آن راجع به دو دانش آموز دبیرستانی است که جسمشان با یدیگر عوض می شود. این جابجایی جسم باعث ایجاد ارتباطی معنوی بین آن ها می شود، و وقتی آن دو می خواهند یکدیگر را ملاقات کنند شرایط پیچیده  می شود. در ژاپن فقط انیمیشن شهر اشباح نسبت به این فیلم فروش بیشتری داشت و «نام تو» توانست در سایت راتن تومیتوز بالای ۹۷%  امتیاز به دست آورد.

دست نیافتنی ها (۲۰۱۱)

این کمدی-درام که در سال ۲۰۱۱ منتشر شده است در مورد شخصی فوق العاده ثروتمند و اشرافی به نام فیلیپ است که تمام اعضای بدنش فلج است و جوانی به نام دریس را استخدام می کند تا از او مراقبت کند. وقتی مشخص می شود که دریس مجرمی سابقه دار است، فیلیپ باز هم او را نگه می دارد چون می فهمد که دریس مانند بقیه با ترحم با او رفتار نمی کند.

این فیلم که طبق داستانی واقعی ساخته شده است، نشان می دهد که چگونه درمان بدون تجویز دارو ممکن است بهترین نوع درمان باشد. دست نیافتنی ها برای ده هفته ی پیاپی در صدر فروش فیلم های فرانسه قرار گرفت و در آمریکا نیز رکورد فروش بهترین فیلم خارجی زبان را شکست.

شکار (۲۰۱۲)

فیلم شکار فیلمی درام با کارگردانی توماس وینتربرگ و بازیگری مدس مایکلسن است که در سال ۲۰۱۲ اکران شد. در این فیلم مایکلسن در نقش معلمی است که به دروغ به سوء استفاده ی جنسی از کودکی متهم می شود و در کریسمس توسط اهالی شهر مورد هدف قرار می گیرد. مایکلسن برای بازی فوق العاده خود توانست جایزه بهتری بازیگر نقش اول مرد را در جشنواره ی کن از آن خود کند. شکار مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و در پایان نامزد بهترین فیلم خارجی زبان در اسکار و گولدن گلوب شد. در حال حاضر این فیلم در سایت راتن تومیتوز دارای امتیاز ۹۴% است.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا