اخبار سینما

معرفی فیلم پنگوئن بلوم

نائومی واتس زیبا و دوست‌داشتنی را با نقشی متفاوت در فیلم پنگوئن بلوم شاهد هستیم تا این اثر به یکی آثار موردانتظار سال ۲۰۲۱ سینمای هالیوود تبدیل شود. فیلم پنگوئن بلوم به لحاظ فهرست بازیگران از هنرپیشه‌های کهنه‌کار و بااستعدادی بهره می‌برد اما این فیلم به لحاظ کارگردان، چهره‌ای جدید را پشت سکان دارد. به همین دلیل احتمال زیادی می‌دهیم که تاکنون نام گلندین آیوین (Glendyn Ivin) به گوش شما نخورده باشد. این کارگردان تازه‌کار اولین بار با فیلم کوتاهی در سال ۲۰۰۳ توانست نظرها را به خود جلب کند، اما از آن زمان تاکنون خبر چندانی از گلندین آیوین نداشتیم تا اینکه خبر از کارگردانی وی در فیلم پنگوئن بلوم مطرح شد. فیلمنامه این فیلم از کتابی با همین نام نوشته کامرون بلوم (Cameron Bloom)، اقتباس شده تا پنگوئن بلوم به لحاظ روایت داستان نیز به اثری با فیلمنامه‌ای قابل‌قبول تبدیل شود. از آنجایی که باید با نگاهی جدی به تماشای آثار نائومی واتس بنشینیم، در ادامه با هم نگاهی به معرفی کوتاهی از جدیدترین اثر نائومی واتس خواهیم داشت و در پایان نیز امتیازهای این فیلم از دیدگاه منتقدان ترازاول هالیوود را بررسی می‌کنیم.

عوامل و داستان فیلم پنگوئن بلوم

نائومی واتس بدون هیچ شک‌و‌تردیدی گل‌سرسبد هنرپیشه‌های فیلم پنگوئن بلوم شناخته می‌شود. در کنار این هنرپیشه زیبارو،‌ چهره‌های سرشناسی مانند اندرو لینکلن در نقش کامرون بلوم، فلیکس کامرون در نقش روبن بلوم و جکی ویور در نقش جم حضور دارند. نائومی واتس نقش سم بلوم، همسر کامرون بلوم، را ایفا می‌کند.

ماجرای فیلم پنگوئن بلوم از این قرار است که سامانتا بلوم زندگی خوب و خوشی را به همراه شوهر و فرزندانش تجربه می‌کند. سامانتا که در استرالیا زندگی می‌کند، به همراه خانواده‌اش راهی سفری تفریحی تایلند می‌شوند. سامانتا زنی باروحیه و پرانرژی بود که از هر فرصتی برای جنب‌و‌جوش بهره می‌گرفت و یدطولایی در موج‌سواری و انجام کارهای مخاطره‌آمیز داشت. از آنجایی که در همیشه روی یک پاشنه نمی‌چرخد، سامانتا در سفر تایلند از ارتفاع بلندی به پایین پرت می‌شود. این حادثه باعث می‌شود تا کمر سامانتا آسیب جدی ببیند و توان راه رفتن روی دو پا را از دست بدهد.

این حادثه برای سامانتا که زن ماجراجویی بود، افسردگی شدید به دنبال داشت. در نتیجه زندگی وی از مسیر اصلی خودش خارج شد. اندرو لینکلن نیز که هنرنمایی وی را در سریال معروف مرده‌های متحرک دیده‌ایم در این فیلم نقش کامرون بلوم، همسر سامانتا را بازی می‌کند. کامرون بلوم پس از حادثه‌ای که برای سامانتا رخ می‌دهد تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا سامانتا روحیه از دست‌‌رفته‌اش را بازیابد، اما کاری از پیش نمی‌برد. حدود یک سال پس از حادثه تلخی که برای سامانتا اتفاق افتاد، فرزندان سامانتا زاغچه‌ای آسیب‌دیده را پیدا می‌کنند. بچه‌های سامانتا این زاغچه که رنگی سیاه و سفید داشت را پنگوئن نامگذاری می‌کنند و نگهداری از این زاغچه بیمار به سامانتا کمک می‌کند تا روحیه از دست‌رفته‌اش را بازیابد.

نگاهی به نظر منتقدین درباره فیلم پنگوئن بلوم

برای اینکه دیدگاه بهترین به فیلم پنگوئن بلوم پیدا کنید، در ادامه نظر منتقدین ترازاول دنیا را درباره این فیلم به همراه امتیازهای این منتقدین آورده‌ایم تا به لطف این اطلاعات، تصمیم مناسبی برای تماشای فیلم پنگوئن بلوم بگیرید.

تامریس لافلی از ورایتی – امتیاز ۴۰ از ۱۰۰

لافلی درخشش چشمگیر فیلم پنگوئن بلوم را مدیون نقش‌آفرینی هنرمندانه نائومی واتس در این فیلم می‌داند. به نظر این منتقد برجسته، نائومی واتس فرازوفرود شخصیت سامانتا را در این فیلم به بهترین شکل به تصویر می‌کشد تا تماشاگر لحظه‌های خاطره‌انگیزی را با این فیلم تجربه کند.

جان دفور از هالیوود ریپورتر – امتیاز ۶۰ از ۱۰۰

جان دفور بر این باور است که نائومی واتس اعتبار فیلم پنگوئن بلوم را تضمین کرده و اندرو لینکلن نیز برای ایفایی نقش مقابل چیزی کم نگذاشته است تا کارگردان فیلم پنگوئن بلوم بتواند با هنرنمایی تمام تولد دوباره سامانتا را پس از فلج‌شدن پاهایش به تصویر بکشد.

کیت اربلند از ایندی وایر – امتیاز ۶۷ از ۱۰۰

این منتقد برجسته ایرادهایی به داستان فیلم پنگوئن بلوم وارد می‌کند و معتقد است داستان این فیلم آن‌گونه که از آثار درام انتظار می‌‌رود، داستان سرراستی نیست و فرازوفرودهای زیادی دارد. به گفته کیت اربلند در قسمت‌هایی از فیلم که داستان‌پردازی به بهترین شکل خود می‌رسد، بازی نائومی واتس و اندرو لینکلن صحنه‌های تماشایی را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

ریچارد روپر از شیکاگو سان‌تایمز – امتیاز ۷۵ از ۱۰۰

روپر از آن دسته منتقدان سخت‌گیری است که به راحتی از هر بازیگری تعریف نمی‌کند. اما هنرنمایی نائومی واتس در پنگوئن بلوم به اندازه‌ای است که تعریف و تمجید‌های ریچارد روپر، منتقد مشکل‌پسند شیکاگو سان‌تایمز را به دنبال داشته است. روپر نائومی واتس را به آفتاب‌پرستی تشبیه می‌کند که به راحتی در هر نقشی قرار می‌گیرد و بدون اینکه تماشاگر متوجه شود، شاهد فرورفتن واتس در نقش‌های متفاوت و خیره‌کننده هستیم. ریچارد روپر موفقیت اصلی فیلم پنگوئن بلوم را در نقش‌آفرینی نائومی واتس می‌داند و پیشنهاد می‌کند حتی اگر به فیلم‌های درام علاقه‌ ندارید، باز هم ارزش دارد که خودتان را با فیلم پنگوئن بلوم، مهمان هنرنمایی تماشایی نائومی واتس کنید.

تیم گریسون از اسکرین دیلی – امتیاز ۵۰ از ۱‍۰۰

گریسون داستان قابل پیش بینی فیلم پنگوئن بلوم را مهم‌ترین نقطه ضعف این فیلم می‌داند. به گفته این منتقد برجسته مخاطب پس از اینکه در جریان داستان اصلی فیلم قرار می‌گیرد، حرف گفتنی برای فیلم پنگوئن بلوم باقی نمی‌ماند و این فیلم عملاً چیزی برای نمایش ندارد که پیش روی مخاطب قرار دهد.

کارلا میر از سان‌فرانسیسکو کرونیکل – امتیاز ۵۰ از ۱۰۰

منتقد سان‌فرانسیکو کرونیکل شخصیت‌پردازی هنرپیشه‌های فیلم پنگوئن بلوم را دوست ندارد و مدعی است شخصیت‌های این فیلم به درستی ساخته و پرداخته نشده‌اند. این منتقد سرشناس مدعی است تنها شخصیتی که داستان اصلی او را می‌دانیم، زاغچه‌ای است که در فیلم با نام پنگوئن شناخته می‌شود.

همان‌گونه که با مطالعه داستان فیلم پنگوئن بلوم و امتیازهای منتقدین به این فیلم در جریان قرار گرفته‌اید، پنگوئن بلوم به لحاظ بازیگری به یکی دیگر از آثار درخشان نائومی واتس تبدیل شده است. در نتیجه اگر اهل فیلم‌های درام هستید و دلتان برای نگاه‌های غم‌انگیز و محزون نائومی واتس در فیلم‌ها تنگ شده، حتماً به تماشای پنگوئن بلوم بنشینید.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا