اخبار سینما

بیوگرافی بازیگر نقش لیلی در چشم باد

عکس بیوگرافی ستاره صفرآوه بازیگر نقش لیلی سریال در چشم باد با ناگفته های زندگی شخصی و همسرش تا علاقه اش به ایران را می خوانید.

بیوگرافی ستاره صفرآوه

ستاره صفرآوه متولد 1980 در تاجیکستان ، بازیگر ، مجری و روزنامه نگار است. فارغ التحصیل لیسانس خبرنگاری صدا و سیما با گرایش کارگردانی از دانشگاه هنرهای زیبای تاجیکستان است که با حضور در سریال در چشم باد ایران به شهرت رسید.

خانواده

ما یک خانواده شش نفره شامل پدر ، مادر و چهار خواهر و برادر هستیم ، برادرم «وطن» در سریال در چشم باد نقش افسر روس را بازی کردم. یکی از خواهرنم هم تحصیلکرده مسکو روسیه بوده و آنجا تجربه بازیگری هم دارد.

علاقه به بازیگری

از کودکی به بازیگری علاقمند بودم اما در تاجیکستان به سبب های زیاد ، سینمای وطنی نداریم و من نمی توانستم آرزویم را برآورده کنم. در دانشگاه رشته سینما نداشتیم به همین دلیل کارگردانی خبرنگاری خواندم.

کارگردانی ایرانی در کشورم

یک روز شنیدم که کارگردان ایرانی به همراه فیلمبردارش به تاجیکستان آمده است تا در کشورمان یک خانم بازیگر را برای آفریدن نقش در تلویزیون انتخاب کند. خیلی خوشحال شدم و به پدرم گفتم که می شود من هم بروم و سرنوشتم را انتخاب کنم ؟! پدرم گفت برو ، ایران کشور خوبی است و شاید تقدیر تو همین باشد.

در تست قبول شدم

با نگرانی و ترس زیاد برای تست به دیدار آقای جوزانی (کارگردان) رفتم ، زمانی که وارد اتاق شدم رئیس سینما و شاعر کلان فارسی گوی تاجیکستان هم نشسته بودند. آنقدر ترسیده بود که پایم می لرزید ، فکر کنم آقای مسعود جعفری جوزانی زود فهمید و به من گفت بفرمائید بنشینید. بعد از چند سوال و جواب و یک تستی ویدیوی که آقای طاهری از من گرفتند ، کار تمام شد تا اینکه یک روز تماس گرفتند و گفتند قبول شدم.

در یک کار حرفه ای

من از سینمای ایران شناخت نداشتم اما با دیدن قسمت هایی از سریال در چشم باد و خواندن فیلم نامه فهمیدم با یک کارگردان جهانی روبرو هستم.

از فارسی تا روسی

شخصیت «لیلی» را من بازی کردم ، در آغاز خواندن فیلمنامه برایم مشکل بود چون فارسی را سخت می خواندم. آقای احمد رمضان زاده و شهربانو بهرامیه فیلمناه را به فارسی برای می خواندند و من هم آن را با الفبای روسی می نوشتم ، بنظرم این فیلمنامه یک شاهکار بود. بعد از مدتی توانستم خودم فارسی را بخوانم و 2/5 سال در فیلمبرداری این سریال در ایران بودم.

ایران امن با مردم شریف

ایران کشوری امن با مردمی شریف است ، برخی کشورها تلاش می کنند تا چهره و وجهه ایران را در اذهان و افکاری عمومی جهان خدشه دار کنند. اما به قول معروف شنیدن کی بود مانند دیدن ! حضور در ایران فرصت مغتنمی بود تا بتوانم با فرهنگ غنی این سرزمین و علی و دانش آنان ، آشنا شوم.

پارسا پیروزفر بزرگ

من ابتدا پارسا پیروزفر را نمی شناختم اما وقتی به ایران آمدم آگاه شدم او بازیگر بزرگی است و این نگرانی من را بیشتر کرد. ولی ایشان انسان خوبی هستند و مرا در رسیدن به نقش لیلی بسیار کمک رساند. من همیشه به شخصیت بزرگ ، باسواد و هنرمند او احترام می گذارم ، او دیالوگ ها را با من تمرین می کرد و هر وقت لازم بود از راهنمایی دریغ نداشت.

علاقه به شاهنامه

من با ادبیات کلاسیک ایرانی خیلی آشنا هستم بخصوص شاهنامه را بسیار دوست دارم ، به عقدیه من شاهنامه کتاب مشترک همه فارسی زبان ها است. این کتاب از اودیسه یونانی به مراتب زیباتر و پرهیجان تر است چره که قصه همه ملت را می گوید نه فقط سرگذشت یک خاندان باشد.

از تدریس تا استرالیا

مدتی در کشورم رشته روزنامه نگاری را در دانشگاه تدریس می کردم اما حالا چند سالیست به استرالیا مهاجرت کردم و کار رسانه ای در این کشور انجام می دهم.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا