اخبار سینما

معرفی فیلم منک

«دیوید فینچر» (David Fincher) با ساخت آثاری مانند «باشگاه مشت‌زنی» (The Fight Club)، «هفت» (Seven) و «مورد عجیب بنجامین باتن» (The Curious Case of Benjamin Button)، به اسطوره‌ای در میان کارگردان‌های نسل اخیر هالیوود تبدیل شد و علاقه‌مندان برای تماشای آثار جدید «فینچر» صف کشیده‌اند. خوشبختانه انتظار طرفداران «فینچر» به پایان رسیده و پس از چندین سال، شاهد فیلم جدیدی از این کارگردان افسانه‌ای هستیم. این فیلم با نام «Mank» اکران شده و اثری متفاوت در کارنامه این کارگردان برجسته به حساب می‌آید. به همین دلیل خالی از لطف نیست اگر در ادامه با هم نگاه کوتاهی به معرفی فیلم «منک» (Mank)، جدیدترین اثر «دیوید فینچر» داشته باشیم.

فیلمنامه جدیدترین ساخته «دیوید فینچر» را پدرش «جک فینچر» (Jack Fincher)، مدت‌ها پیش نوشته بود، اما عمر پدر «دیوید فینچر» به دنیا نبود تا به سرانجام رسیدن این فیلمنامه را ببیند. در نتیجه «دیوید فینچر» سال‌های زیادی به ساخت فیلمی از فیلمنامه‌ای که پدرش نوشته بود، فکر می‌کرد. تا اینکه در نهایت در سال ۲۰۲۰ این شرایط مهیا شد و شاهد اکران این فیلم در پرده نقره‌ای هستیم.

برای اینکه در جریان داستان فیلم «منک» قرار بگیرید، باید برشی بزنیم به روزگار قدیم و به یکی از برجسته‌ترین آثار سینما بگوییم. این فیلم که با نام «همشهری کین» (Citizen Kane)، شناخته می‌شود، مهم‌ترین اثر سینمایی در طول تاریخ است و داستان فیلم «منک» به زندگی «هرمان جی منکیوویچ» (Herman J. Mankiewicz)، فیلمنامه‌نویس «همشهری کین» اشاره می‌کند.

در نتیجه به لحاظ سینمایی با اثری تاریخ‌نگارانه طرف هستیم که رویدادهای نگارش فیلمنامه و مشکلات ساخت فیلم «همشهری کین» را روایت می‌کند. «دیوید فینچر» برای واقع‌گرایانه‌ بودن فیلم «منک»، این فیلم را در حالت سیاه و سفید فیلمبرداری کرده و از اثری صحبت می‌کنیم که خاطره‌های خوش دوران اوج سینما را در ذهن مخاطبان زنده می‌کند.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم منک

«دیوید فینچر» به انتخاب بهترین هنرپیشه‌ها معروف است و با نگاهی به فهرست هنرپیشه‌های «منک» می‌توان به راحتی نتیجه گرفت که هنرپیشه‌های این فیلم را طبق معمول با وسواس تمام انتخاب کرده است. برای نمونه می‌توان به انتخاب هوشمندانه «گری اولدمن» (Garry OldMan)، در نقش «هرمان جی منکیوویچ» اشاره کرد. اگر آثار «اولدمن» را دنبال می‌کنید حتماً فیلم «تاریک‌ترین لحظات» (Darkest Hour)، را دیده‌اید و درجریان هستید که «اولدمن» برای بازی در این فیلم جایزه اسکار دریافت کرد.

در کنار این هنرپیشه‌ ترازاول، شاهد نقش‌آفرینی ستاره‌هایی مانند «آماندا سایفرد» (Amanda Seyfried) و «لیلی کالینز» (Lily Collins) هستیم. «آرلیس هاوارد» (Arliss Howard) و «تام پلفری» (Tom Pelphrey) دیگر هنرپیشه‌‌های ترازاول فیلم «منک» را تشکیل می‌دهند. همان‌گونه که اشاره کردیم «جک فینچر» فیلمنامه این فیلم را آماده کرده و کارگردانی «منک» در دست‌های توانای «دیوید فینچر» قرار دارد.

در مجموع باید گفت از آنجایی که «دیوید فینچر» هنرنمایی خودش را به طرفداران ثابت کرده، بدون شک «منک» نیز فیلم خاص و متفاوتی از این کارگردان خواهد بود. در نتیجه مطمئن هستیم طرفداران «دیوید فینچر» جدیدترین ساخته این کارگردان را به فال نیک خواهند گرفت. از طرف دیگر تماشای «منک» به علاقه‌مندان سینمای کلاسیک و به‌خصوص طرفداران فیلم «همشهری کین» نیز پیشنهاد می‌شود.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا