اخبار سینما

داستان واقعی فیلم یتیم

فیلم یتیم، به کارگردانی ژاومه کولت سرا و محصول سال ۲۰۰۹، داستان زوجی را می گوید که  سرپرستی دختری نه ساله را بر عهده می گیرند اما دخترک شخصیتی متفاوت از تصورات ما دارد. این داستان بر اساس واقعیت است. این فیلم ترسناک روانشناختی که محصول شرکت دارک کَسل است، بازخورد های متفاوتی دریافت کرد ولی همگی اتفاق نظر داشتند که بازی ایزابل فُرمن در نقش استر، دختر یتیم مرموز، دلهره آور و استثنایی بود.

مخاطبانی که از تماشای فیلم هایی با موضوعیت کودکان قاتل مثل یتیم، بد ذات و طالع نحس می ترسند، حتماً اگر بدانند که این فیلمنامه در واقع بر اساس داستان واقعی باربارا اسکرلوا است وحشت می کنند. باربارا زنی بود که خود را به جای پسر بچه ای ۱۳ جا زده بود و بعد از فرار از خانه ای که در آن کودکان خانواده را به شدت مورد کودک آزاری قرار داده بود در نروژ دستگیر شد.

بعد از اکران این فیلم در سال ۲۰۰۹، پس از گذشت ده سال اتفاقی مشابه در ایالت ایندیانا روی داد، که طی آن زوجی یک دختر شش ساله اکراینی به نام ناتالیا گریس که بخاطر مشکل کوتاه قامتی نود سانتی متر قد داشت و با مشکلات حرکتی نیز روبرو بود را به فرزندی قبول کردند. ولی بعد از گذشت چند هفته ناتالی از خود رفتار های عجیبی بروز داد، مثلاً اعضای خانواده را تهدید می کرد و رفتار های غیر منتظره ای از او سر می زد. بعد از این اتفاقات مادر خانواده متقاعد شد که ناتالیا در واقع بزرگسال است.

پرونده باربارا اسکرلوا زمانی سر تیتر اخبار ملی شد که پسرکی ۱۳ ساله به نام «آدام» پسر خوانده خانواده ای در نروژ گم شد و بعد مشخص شد که او در واقع زنی ۳۳ ساله متولد کشور چک بود. اسکرلوا اولین جرم خود را زمانی  که قرار شد در جمهوری چک با  دو خواهر، کلارا و کاترینا و فرزندان کلارا زندگی کند، مرتکب شد. کلارا به بیماری روانی جدی مبتلا بود به همین خاطر از پدر فرزندانش جدا شده بود. به همین خاطر اسکرلوا راحت تر می توانست از او سوء استفاده کند.

او شروع کرد به کنترل و نفوذ به افکار خانواده. او وانمود می کرد که دو پسر کلارا، اوندرج و یاکوب، اشیاء را می شکنند و رفتار های شرورانه ای از خود بروز می دهند، و سپس خواهران را متقاعد کرد که باید به شدت و با خشونت آن دو پسر را بخاطر اشتباهاتی که در واقع اصلا از آن ها سر نزده بود، تنبیه کنند. در آخر اسکرلوا خواهرانش را توجیه کرده بود که باید دو پسر را در زیرزمین زندانی کنند و به آنها غذا ندهند. زمانی که همسایه ها به پلیس اطلاع دادند که احتمالاً در منزل آنها کودک آزاری رخ داده است، دو خواهر دستگیر شدند ولی اسکرلوا فرار کرد و وانمود کرد که کودک است. وقتی که یک پسر بچه ۱۳ ساله اهل چک مفقود شد، اسکرلوا خود را جای پسرک جا زد. گفته می شود که والدین پسرک کمک کردند اسکرلوا خود را جای پسرشان جان بزند تا زمانی که او فرار کرد و آنها رسوا شدند.

بعد از اکران فیلم یتیم در سال ۲۰۰۵، تقریباً ده سال بعد، پرونده ای نادر بر ملا شد که احتمالاً از رویداد های داخل فیلم نشات گرفته بود. زوج ایندیانایی، کریستین و مایکل بارنت در پرورش کودکانی با نیاز های خاص تبحر داشتند. در سال ۲۰۱۰، آنها ناتالیا گریس شش ساله را که اهل اکراین بود به فرزندی قبول کردند؛ مشکل کوتاه قامتی او باعث شده بود نتواند به راحتی راه برود. ناتالیا دو سال بود که به آمریکا آمده بود و بعد از اینکه خانواده ای دیگر به دلایلی نامعلوم سرپرستی او را واگذار کرده بودند، آمد تا با خانواده بانت زندگی کند.

بعد از مدتی ناتالیا رفتار های عجیبی از خود نشان داد. کریستین گزارش داد که دخترک خانواده را تهدید می کند، نیمه شب ها بالای سر آنها می ایستد و حتی دیده است که یک روز صبح سعی داشته توی قهوه او مایع سفید کننده بریزد. کریستین کم کم مشکوک شد که ناتالیا واقعاً کودک نیست و دلایل او برای این شک هم استفاده ناتالیا از لغات پیچیده، علاقه نداشتن به بازی با اسباب  بازی ها و  آزمایشات پزشکی بودند که نشان می دادند او تراکم استخوان و دندان های یک نوجوان یا بزرگسال را دارد، ولی تست های دیگری این نتایج را رد کردند.

بر پایه همین باور کریستین که ناتالیا خطرناک است و آنها را فریب داده است، خانواده بارنت به طور قانونی در سال ۲۰۱۲ سن شناسنامه ای ناتالیا را به بیست و دو سال تغییر دادند و در سال ۲۰۱۳ برای او خانه ای اجاره کردند  و به کانادا نقل مکان کردند. بعد از آن در سال ۲۰۱۴ ناتالیا ادعا  کرد که خانواده بارنت او را ترک کرده اند و از آنها شکایت کرد. خانواده بارنت به دو مورد بی توجه به خوردسال تحت پوشش خود متهم شدند. کریستین هنوز باور دارد که ناتالیا بزرگسالی خطرناک است و آنها را فریب داده ولی میکل که حالا از کریستین جدا شده است ادعا می کند که این زوج تمام مدت می دانستند که ناتالیا کودک است، ولی کریستین همه را راضی کرده بوده که درباره سن ناتالیا دروغ بگویند. هنوز هم که هنوز است بحث هایی درباره سن ناتالیا وجود دارد و از لحاظ قانونی اقداماتی برای برگرداندن تغییرات درج شده در شناسنامه ناتالیا توسط خانواده بارنت در حال انجام است. وقتی درباره این پرونده از کریستینا سوال کردند با اشاره ای مستقیم به فیلم ساخته شده در سال ۲۰۰۹ گفت: «دقیقاً اتافاقات توی فیلم یتیم تکرار شد.»

منبع: مترجم

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا