اخبار کسب و کارمعرفی و بررسی

طرز تهیه تهیه ترشی انبه

کسانی که ترشی انبه را تا حالا امتحان نکردند، احتمالا با شنیدن اسمش میلی به چشیدن آن نداشته باشند. قبل از این که پرونده آن را نچشیده بپیچید، کافیست امتحانش کنید. این ترشی اصیل جنوبی با طعم تند و تیزش در سفره جنوبی‌های عزیزمان برو بیایی دارد. قول می‌دهیم جایش را در دل شما هم باز کند. با طرز تهیه ترشی انبه به روش‌های مختلف همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی انبه کال جنوبی

انبه سبز سه کیلو
سیر یک‌ونیم کیلو
فلفل قرمز تند شش قاشق غذاخوری
تخم گشنیز شش قاشق غذاخوری
سیاه دانه شش قاشق غذاخوری
سرکه یک‌ونیم لیتر
شکر یک‌سوم پیمانه
گلپر مقدار کمی
نمک به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی انبه کال جنوبی

مرحله اول

برای شروع انبه‌ها را بعد از این که خوب شستید، پوست بکنید و بعد از برش زدن هسته آن را خارج کنید و به شکل خرد کنید.

مرحله دوم

مقداری نمک و زردچوبه روی خلال‌ها بریزید و به دست خلال‌های انبه را جابه‌جا کنید تا زردچوبه و نمک به خوردشان رود و زردرنگ شوند. اجازه دهید تا خلال‌ها حدود 24 ساعت زیر آفتاب بمانند تا کمی خشک شوند.

مرحله سوم

یک قابلمه بردارید و سرکه را با شکر و مقدار کمی زردچوبه روی حرارت بجوشانید.

مرحله چهارم

صبر کنید تا سرکه و شکر خنک شوند سپس سیر‌ها را در آن رنده کنید.

مرحله پنجم

به اندازه خلال‌های انبه یک شیشه بردارید و یک ردیف انبه داخل آن بچینید. بعد از چیدن هر لایه روی آن‌ها تخم گشنیز، سیاه دانه و فلفل قرمز تند بریزید تا شیشه پر شود.

مرحله ششم

حالا شیشه را از محتوای سیر و سرکه‌ای که آماده کردید، پر کنید. در شیشه را محکم ببندید و در جای خنک نگهدارید. حدود یک هفته بعد می‌توانید از ترشی میل کنید.

مواد لازم و روشی که برای تهیه ترشی انبه برای شما در نظر گرفتیم به سبک جنوبی و مختص خطه چابهار بود. ترشی انبه را به سبک بندر عباسی، با هسته، ترشی انبه هندی سیاه و با آبلیمو هم درست می‌کنند که در ادامه به نکات تهیه هرکدام می‌پردازیم.

ترشی انبه بندرعباس

برای تهیه ترشی بندرعباس از تمام مواد لازم بالا، به غیر از زردچوبه و شکر و به اندازه یک پیمانه روغن زیتون و از سرکه کمتری استفاده می‌کنیم. نکته مهم برای تهیه این انبه استفاده از انبه شیرین و زرد و سرکه کمتر است. این ترشی باید غلیظ باشد.

برای تهیه این ترشی تمام ادویه‌ها را داخل یک تابه روی حرارت تفت دهید. سپس سرکه، سیر کوبیده یا رنده شده، ادویه‎ها و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید. بعد از این که خلال‌های انبه را داخل شیشه چیدید، مایه آماده شده را داخل ظرف ریخته و حدود یک هفته تا ده روز به آن زمان دهید تا جا بیفتد.

اگر می‌خواهید طعم شیرین انبه کاملا از بین برود کمی آن را له کنید تا مواد بیشتر به خوردش رود.

ترشی انبه سیاه

در این دستور علاوه بر مواد لازم بالا از یک پیمانه رب انار و 100 گرم تمر سیاه و ادویه‌های محلی (تخم خردل و زیره سبز) هم استفاده می‌شود.مانند دستور اصلی انبه‌های سبز را برش دهید و هسته‌های آن را جدا کنید. در این دستور پوست انبه را نباید جدا کنید. ادویه‌ها را داخل یک تابه تفت دهید.

تمر هندی را داخل مقدار کمی سرکه بجوشانید و آن را صاف کنید. مابقی سرکه را هم به طور جداگانه بجوشانید. مایه تمر و سرکه را همراه دو مشت انبه به سرکه اضافه کرده و بعد از هفت دقیقه رب انار را اضافه کنید. حالا تمامی انبه‌ها را اضافه کنید و بلافاصله حرارت را خاموش کنید. اجازه دهید تا مواد خنک شوند، سیر رنده شده را اضافه کرده سپس داخل شیشه بریزید.

ترشی انبه هندی با آبلیمو

در این دستور فقط از سرکه، آبلیمو، انبه کال، رب گوجه و دارچین و هل استفاده می‌کنیم. از روز قبل سه کیلوگرم انبه را با سه فنجان آبلیمو و نیم کیلو رب گوجه داخل یک ظرف حل کرده و کنار قرار دهید. دارچین و هل (به مقدار لازم) و سرکه را به مایه‌ اضافه کنید و داخل شیشه بریزید. دو هفته صبر کنید تا ترشی آماده شود.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا