اخبار سینما

بیوگرافی کیومرث ملک مطیعی غلام شیش لول بند

کیومرث ملک مطیعی متولد 13 دی 1315 در بندر انزلی، بازیگر بود. فارغ التحصیل رشته کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشگاه تهران است، او قبل از انقلاب وارد بازیگری شد و با نقش غلام شیش لول بند به شهرت زیادی رسید.

شروع فعالیت

آقای ملک مطیعی فعالیت خود را از سال 1330 وقتی 15 ساله بود از تئاتر شهر رشت شروع کرد و سالها در این حوزه فعالیت داشت سپس برای ادامه فعالیت به تهران رفت. او در نهایت در سال 1350 با فیلم چمدان اسکناس وارد سینما شد.

فعالیت ها قبل از انقلاب

آقای ملک مطیعی تا قبل از انقلاب 57 در 5 سریال که مشهورترین آن دایی جان ناپلون بود بازی کرد، او در سینما نیز فعال بود و نزدیک به 13 فیلم سینمایی حضور داشت.

بعد از انقلاب 57

دهه اول بعد از انقلاب 57 بیشتر در سینما بود تا اینکه از نیمه دهه هفتاد فعال تر شد و سریال هایی چون روزگار جوانی، سریال پس از باران، سریال مدار صفر درجه حضور بسیار موفقی داشت.

شهرت با زیر آسمان شهر

ملک مطیعی در نقش غلام شیشلول بند در زیر آسمان شهر سال 1380 به کارگردانی مهران غفوریان در کنار بازیگرانی چون حمید لولایی به شهرت بسیار زیادی رسید.

ازدواج و خانواده

کیومرث ملک مطیعی قبل از انقلاب ازدواج کرد که ثمره آن دو فرزند پسر بنام کامران متولد 1342 و کیوان می باشد، کامران پسر اول راه پدر در بازیگری را پیش گرفت. همسرشان در قید حیات می باشد.

بازی پدر و پسر کنارهم

کامران ملک مطیعی یکبار در سال 1378 در سریال قطار عبدی و بار دوم سال 1380 در سریال زیر آسمان شهر در کنار پدرش بازی کرد، او اکنون در آمریکا اقامت دارد. کامران ملک مطیعی در آمریکا یک رادیو محلی اداره می کند.

آخرین بازی 

آخرین کارهایی هم که وی در آنها ایفای نقش کرد، فیلم‌ های سینمایی حلقه‌ های ازدواج و گل بارون سال و فیلم تلویزیونی دخترقلعه بود که هرسه در سال ۱۳۸۸ ساخته شدند.

بیماری و علت فوت

وی مدتی به علت مشکلات گوارشی در بیمارستان شریعتی بستری بود که در نهایت 21 فروردین سال 1389 به علت ایست قلبی در همین بیمارستان درگذشت.

محل دفن

پیکر این هنرمند نامی در نهایت 24 فروردین 1389 تشییع و در قطعه 88 ردیف 145، شماره 27 به آغوش خاک سپرده شد، روحش شاد یادش گرامی باد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا