معرفی و بررسی

بیوگرافی ناصر عبداللهی + علت مرگ

ناصر عبداللهی متولد 10 دی 1349 در بندرعباس ، خواننده و نوازنده موسیقی پاپ بود. فارغ التحصیل لیسانس رشته بازرگانی از دانشگاه پیام نور می باشد که با نواختن پیانو شروع کرد تا اینکه در اوج شهرت به دست وهابیون به قتل رسید.

خانواده

در محله سید کامل شهر بندرعباس به دنیا آمد ، پدرش عبدالرحمن کارگر بازنشسته و مادرش مهرنگار بندری نیایی ، خانه دار است. فرزند سوم خانواده بود و چهار برادر و یک خواهر دارد ، پدرش فلوت می زد و برارد بزرگترش محمد طیب هم گهگداری ملودیکا می نواخت.

مشکل تکلم تا خوانندگی

وقتی خیلی کوچک بودم به خاطر اتفاقی که جلوی چشمان من افتاد قدرت تکلم خود را از دست دادم و تا دوران راهنمایی نمی توانستم حرف بزنم. حتی در ادا کردن کلمات نیز مشکل داشتم تا اینکه بالاخره دکتری در شیراز گفت که تنها راهی که می توانم از آن نجات پیدا کنم خوانندگی است. برای همین خانواده ام با خریدن یک ملودیکا من را به دنیای موسیقی هل دادند.

موسیقی از 13 سالگی

از سال 1362 وقتی 13 ساله بود با نواختن پیانو و خواندن آواز وارد صدا و سیما و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان هرمزگان شد و همانجا رشد کرد.

ازدواج اول

در سال 1366 وقتی 17 ساله بود با بابک غفوری برادر فهیمه غفوری در یک گروه موسیقی آشنا و همین رفت و آمدها باعث علاقه ناصر به فهیمه شد. در نهایت این زوج در سال 1367 ازدواج کردند و حاصل آن سه فرزند بنام های نوید متولد سال 68 ، نازنین 71 و نامی 73 شد.

شهرت

در سال 1376 ناصر به همراه خانواده برای ادامه فعالیت هنری به تهران مهاجرت کرد اما یکسال بیشتر دوام نیاورد و به بندرعباس باگشت. او سپس در سال 1379 با انتشار آهنگ ناصریا به شدت مورد توجه قرار گرفت و شهرت اش با همین آهنگ خیلی زود شروع شد. خود می گوید این آهنگ اعتراض بر ضد ستم در جهان و همدردی با ستمدیدگان بوده است.

ماجرای طلاق

آقای عبداللهی در سال 1380 دوباره به همراه خانواده به تهران رفت و سال 1382 به دنبال مشکلات ادامه دار با همسرش تصمیم گرفت راهشان از هم جدا شود. به این ترتیب این زندگی بعد از 15 سال به توافق دو طرف به طلاق انجامید.

ازدواج دوم

ناصر در سال 1382 بعد چند ماه از طلاق با فاطمه فهیمی آشنا شد که بخاطر دوستی با پدر این خانوم ، خانواده او را به خوبی می شناخت. در نهایت این وصلت انجام شد و در سال 1384 اولین فرزند این زوج بنام نینا به دنیا آمد و همه بچه های همسر اول نیز در کنار فاطمه و ناصر زندگی می کردند.

از کما تا مرگ

ناصر عبداللهی سوم آذر 1385 بدلایل نامعلوم و مشکوک بعد از خواب به هوش نیامد و به کما رفت و در نهایت پس از 27 روز در کما در 29 آذر 1385 دار فانی رو وداع گفت.

علت مرگ بعد از 8 سال

ناصر عبداللهی بعد از خواندن قطعه یا فاطمه بنت نبی با دایی های همسرش که از پیروان وهابیت بوده وارد یک اختلاف شدید می شوند.

سرانجام ماجرای مرگ از روزی شروع می شود که همسر ناصر بخاطر یک جر و بحث به حال قهر به خانه پدری اش می روند و ظهر همان روز ناصر برای بازگردان همسرش به محل زندگی پدر همسرش می رود که گویی وارد کارزار افراطیون شده است.

گروهی با سرکردگی دایی های همسر و افراطیون مذهبی به او حمله ور شده و به شدت مورد ضرب و شتم قرار می دهد.

بعد از آن پیکر بی جانش را به منزل برده و در حایط خانه روی تخت رها می کنند تا در نهایت با رسیدن پسر و پرسیدن علت ، ناصر می گوید از بلندی سقوط کرده و مشکلی نیست.

سپس با کمک پسرش برای شستشوی آثار ضرب و شتم به حمام برده می شود اما همانجا بیهوش شده و به کما می رود و در نهایت بعد از 27 روز در 36 سالگی فوت می کند.

اشعار

او بیشتر ترانه هایش آثارش را از میان شعرهای محمدعلی بهمنی انتخاب می کرد و خودش را تحت تاثیر ابراهیم منصفی شاعر و موسیقیدان می دانست.

فرزندان در راه پدر

سه فرزند بزرگ وی بنام های نوید ، نازنین و نامی هر سه در کار موسیقی هستند و نازنین علاوه بر خوانندگی گروه موسیقی دارد و تدریس هم می کند.

شاگردان مشهور

از جمله شاگردان مشهور وی می توان به محمد علیزاده و محسن یگانه اشاره کرد و امید حاجیلی که مدت ها در گروه او بعنوان نوازنده حضور داشت.

چاووشی زمان خود بود

فریدون اسرایی به نظرم ناصر عبداللهی محسن چاووشی زمان خودش بود که تاثیر به سزایی در موسیقی پاپ بعد از انقلاب داشت.

پدرم شوخ بود

نوید پسر ناصر عبداللهی می گوید: پدر یکی از شوخ ترین کاراکترهایی بود که تا به امروز دیدم. با اینکه رایج است که بیشتر هنرمندان پس از شهرت در کار خود عرق می شود و دور از خانواده وقت می گذراند اما خدا را شکر پدر همیشه کنار ما حضور داشت.

محل دفن

ناصر عبداللهی در بندرعباس : آرامستان (بهشت زهرا) قدیم واقع در کیلومتر 7 جاده بندعباس به میناب در قطعه 5 مفاخر این شهر آرام گرفته است.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا