معرفی و بررسی

نگهداری طولانی مدت ۵ ماده غذایی

این روز‌ها با توجه به اپیدمی ویروس کرونا کمتر برای خرید به بیرون از خانه می‌رویم و لازم است نکاتی را درباره نگهداری طولانی مدت مواد غذایی بدانیم.

مردم برای نگهداری مواد غذایی از روش‌های متفاوتی استفاده می‌کنند، اما پیروی از یک الگوی راهنمای مشخص برای نگهداری آن‌ها در منزل به خصوص برای مدت طولانی می‌تواند تا حدود زیادی در حفظ سلامت این محصولات و در نتیجه سلامت افراد خانواده موثر باشد.

سیب زمینی

سعی کنید سیب زمینی را در فضای تاریک، خشک و خنک نگهداری کنید، زیرا قرار گرفتن این ماده  غذایی در مقابل نور خورشید، باعث سبز و گاهی تلخ شدن آن می‌شود.

پیاز

پیاز را در یک فضای خشک مانند آشپزخانه، داخل کاغذ، جعبه مقوایی و حتی یک سبد قرار دهید. توصیه می‌شود پیاز را در کنار سیب زمینی نگهداری نکنید، زیرا پیاز به دلیل دارا بودن گاز اتیلن می‌تواند باعث خراب شدن و پوسیدگی سیب زمینی شود.

خیار

بهترین دما برای نگهداری خیار بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی گراد یعنی همان فضای اتاق یا آشپزخانه است. توصیه می‌شود خیار را در فاصله دور تری از میوه‌هایی که تولید کننده گاز اتیلن هستند، نگهداری کنید.

فلفل دلمه‌ای

سعی کنید فلفل دلمه‌ای را بدون شستشو در کیسه‌های توری و در یخچال قرار دهید. همچنین فلفل دلمه‌ای را در قسمت نگهداری میوه‌ها قرار ندهید.

شیر

شیر را می‌توانید قبل از گذشتن تاریخ انقضای آن به مدت ۶ ماه در فریزر نگهداری کنید. برای کاهش خطر رشد باکتری‌ها شیر منجمد را در یخچال و یا آب سرد یخ زدایی کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا