معرفی و بررسی

علل اصلی سکته مغزی و قلبی

اغلب ما انسان‌ها روزانه برخی رفتار‌های منفی و اشتباه از خود نشان می‌دهیم، رفتار‌های به ظاهر ساده‌ای که افراد را یک قدم به بیماری‌های خطرناکی مثل سکته‌های قلبی و مغزی پیش می‌برد، زیرا قلب و مغز دو عضو حساس و کاربردی بدن انسان‌ها هستند و اگر اختلالی در روند این اعضاء پیش بیاید مرگ در کمین افراد خواهد بود.

1- صبحانه را بخورید!

در طول این دوره ۱۵ ساله، مجموع ۳۷۷۲ مورد سکته مغزی و ۸۷۰ مورد بیماری کرونری قلب مشاهده شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که هیچ گاه صبحانه مصرف نمی‌کنند بیشتر دچار بیماری‌های قلبی و سکته مغزی می‌شود و این احتمال در افرادی که به خوردن وعده غذایی صبحانه عادت دارند پایین‌تر است.

2- شب زیاد نخورید!

برخی از افراد جامعه علی الخصوص جوانان، عادت‌های بدی مثل بی خوابی و یا پرخوری شبانه دارند؛ رفتار‌های به ظاهر ساده و بی عیبی که می‌تواند خطرات افزایش وزن و مشکلات مغزی همچون بیماری ام اس و پارکینسون را در افراد بالا ببرد.

3- شب خوب بخوابید!

تحقیقات گسترده ای در زمینه ارتباط اختلال خواب با مشکلات بهداشتی و سلامتی در سراسر جهان صورت گرفته است. تحقیقات جدید نشان می دهد که اختلال خواب احتمال بیماری های قلبی و سکته مغزی را نیز افزایش می دهد.

4- مواد قندی زیاد نخورید!

دیابت نوع ۲ کنترل نشده با ابتلا به زوال عقل پیوند خورده است، در این بیماری قند خون افزایش یافته به تمام اندام ‌های بدن انسان، از جمله مغز آسیب وارد می ‌کند . حتی افزایش اندک قند خون نیز می‌ تواند مشکل‌ آفرین باشد.

5- آلودگی هوا

ارتباط بین آلودگی هوا و سکته مغزی به اثبات رسیده است زیرا آلودگی هوا می تواند بر روی سیستم گردش خون تاثیرگذار بوده و باعث سکته مغزی شود.

6- سیگار و قلیان دوری کنید!

بیماری های قلبی و عروقی یکی از مهم ترین علت های مرگ و میر افراد در تمام کشورهای جهان است. اکنون از هر سه مورد مرگ و میری که در جهان ثبت می شود، یک مورد آن از بیماری های قلبی و یا سکته های مغزی ناشی می شود. امروزه ۸۰ درصد مرگ های ناشی از بیماری های قلبی و عروقی، در کشورهای با درآمد کم یا متوسط رخ می دهد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا