اخبار کسب و کار

حاشیه های سینمای ایران در هفته ای که گذشت – هفته آخر تیر/اول مرداد

روزهای کرونایی

سایه شوم ویروس کرونا همچنان بر سر ایران و سینمایش سنگینی می‌کند. هفته گذشته بعد از صحبت‌های رئیس‌جمهور مبنی بر ابتلای 25 میلیون ایرانی به این ویروس دولت ویتنام به قربان محمدپور و گروهش برای ساخت فیلم عاشقی در هانوی اجازه ورود نداد تا این پروژه سینمایی فعلاً متوقف شود.
از سوی دیگر بالاخره شورای صنفی نمایش با توقف اکران شنای پروانه و اکران مجدد آن در زمان مناسب‌تری موافقت کرد. فیلمی که پیش‌بینی می‌شد فروش موفقی در گیشه داشته باشد و فروش چندمیلیونی آن چندان قابل‌توجه نیست. در همین حال فیلم آینده با بازی پانته‌آ بهرام، کامبیز دیرباز و بهاره افشاری که اسفندماه و قبل از تعطیلی سینماها تبلیغات گسترده‌ای را برای اکران شروع کرده بود هم فعلاً از اکران انصراف داد.
بااین‌حال، چند فیلمی هم مجوز نمایش گرفته‌اند تا شاید به‌زودی راهی پرده شوند و در قمار اکران این روزها شانس خود را امتحان کنند. بی‌صدا حلزون اولین ساخته بهرنگ دزفولی زاده با بازی هانیه توسلی و آن شب ساخته کوروش آهاری با بازی شهاب حسینی دو فیلمی هستند که به‌تازگی پروانه نمایش گرفته‌اند.
البته صدور پروانه نمایش برای آن شب با حاشیه‌های جالبی همراه بود. شبکه خبر هالیوود ددلاین در گزارشی به پوشش اخبار مربوط به این فیلم پرداخته و از مجوز گرفتن اولین فیلم آمریکایی در ایران، بعد از انقلاب استقبال کرده است. این شبکه با انتشار این خبر نسبت به نمایش دیگر فیلم‌های آمریکایی در سینمای ایران ابراز امیدواری کرده است.
در همین حال، شبکه نتفلیکس فهرستی از پربیننده‌ترین فیلم‌هایش منتشر کرده است و استخراج با بازی گلشیفته فراهانی در صدر این فهرست قرار دارد. اما فیلم پارادوکس از دیگر تولیدات نتفلیکس هم ماجرای جالبی دارد. این فیلم توسط کارگردان کویتی، حمید الصراف، به سفارش این شبکه و در این ایران فیلم‌برداری شده است. یزد و مازندران (کاخ ملکه مادر) لوکیشن‌های این فیلم هستند که میان ده فیلم برتر نتفلیکس قرارگرفته و کارگردان آن امیدوار است بتواند در گلدن گلوب هم رقابت کند.

حاشیه های سینمای ایران در هفته ای که گذشت – هفته چهارم تیر

اعدام نکنید

هفته گذشته هشتگ “اعدام نکنید” در فضای مجازی بسیار داغ بود. در همین حال، بسیاری از هنرمندان و سلبریتی‌های ایرانی هم به این موضوع واکنش نشان دادند. برخی مانند بهنوش بختیاری و شهره قمر، درخواست اعدام داشتند و برخی دیگر به حمایت از این کارزار پرداختند. امیر آقایی یکی از این هنرمندان بود که دست بر قضا مهمان دورهمی مهران مدیری هم بود. بعد از حذف برنامه او از کنداکتور شبکه نسیم، خیلی‌ها همین موضوع را دلیل پخش نشدن برنامه او دانستند. آقایی بعد از مجید صالحی، رؤیا میرعلمی و ناصر ملک‌مطیعی، دیگر هنرمندی است که گفتگویش با مهران مدیری بی‌هیچ توضیحی پخش نمی‌شود.
از سوی دیگر، حمایت رؤیا نونهالی و امین حیایی از این هشتگ، برایشان دردسرساز بوده است. البته این دو فقط اخطار گرفته‌اند و شایعاتی که پیرامون تعطیلی عصر جدید به دلیل ممنوع‌التصویر شدن داورهایش به گوش می‌رسید تکذیب شد. احسان علیخانی در یادداشتی با رد خبر ابتلایش به کرونا، دلیل توقف عصر جدید را رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرد تا این شایعه هم به‌طور ضمنی تکذیب شود.
در همین حین بر اساس اظهارات دبیر شورای نظارت بر صداوسیما با چند مصداق تخلف رسانه‌ای آشنا شوید: تبلیغ کانال تلگرام، نشان دادن آدرس اینستاگرام برنامه و تولد گرفتن برای خود یا اقوام، که خدا را شکر که این مورد آخری شامل بهشت‌زهرا نمی‌شود و مراسم تولد قبرستان تهران به‌خوبی و خوشی برگزار شد.
راستی اگر از خود می‌پرسید که چه اتفاقی برای ریحانه پارسا و همسرش افتاد که بعدازآن همه جنجال حالا سرشان به زندگی‌شان گرم است، بد نیست بدانید که پیچ خانم بازیگر با 487 هزار دنبال کننده به‌تازگی واگذارشده و ایشان هم فعالیتشان را در صفحه جدید خود پی می‌گیرند. به توضیح اضافه‌ای که نیاز نیست؟!

و چند خبر کوتاه

هفت و نیم

بهمن فرمان‌آرا بعد از مردی برای تمام فصول قصد دارد شیاطین را به روی صحنه ببرد. فرمان‌آرا برای این نمایش که نوشته جان وایکینگ است از اواخر سال گذشته با چند تهیه‌کننده گفتگو کرده که حالا به دلیل شرایط کرونا اجرای آن عقب‌افتاده است. حکایت دریا آخرین فیلم فرمان‌آرا به‌تازگی در اکران آنلاین به نمایش درآمد.
هفت و نیم برادران محمودی هم قید پرده نقره‌ای را زد و از هشت مرداد به‌صورت آنلاین اکران خواهد شد. ندا جبرئیلی، هستی مهدی و آناهیتا افشار، بازیگران این درام زنانه و اجتماعی هستند.
هفته گذشته راجع به ورود حمیدرضا آذرنگ و ستاره اسکندری به جرگه کارگردانان گفتیم. مستانه مهاجر، تدوین گر باسابقه سینمای ایران هم از پایان فیلمبردای نخستین اثر سینمایی‌اش به نام جوجه تیغی خبر داد. حامد کمیلی، پانته‌آ پناهی‌ها، هادی کاظمی و آناهیتا درگاهی بازیگران این فیلم هستند و محمود کلاری هم مشاور مهاجر در کارگردانی این اثر پر بازیگر است.
ملکه گدایان، مجموعه نمایش خانگی حسین سهیلی زاده هم همچنان در حال اضافه کردن بازیگر است. رضا بهبودی، الهام کردا،یسنا میرطهماسب و سام درخشانی، جدیدترین چهره‌هایی هستند که به این مجموعه اضافه‌شده‌اند. از همین حالا ترکیب متفاوت بازیگران این مجموعه کنجکاوی زیادی برانگیخته است. اما درنهایت اگر مجموعه‌های شبکه نمایش خانگی رضایتتان را جلب نمی‌کند، به توصیه منوچهر هادی می‌توانید این مجموعه‌ها را نبینید!
در پایان اما از خبر درگذشت احمد پور مخبر میگوییم که با مجموعه‌های طنز رضا عطاران به شهرت رسید و عطاران بود که سی‌ام تیرماه خبر مرگ او را رسانه‌ای کرد.
و از ناصر تقوایی میگوییم. احمد طالبی نژاد در یادداشتی در روزنامه اعتماد از حال ناخوش این روزهای ناصر تقوایی گفته است. او از عزلت اجباری تقوایی و نوشته‌هایی که تمام نشده راهی کشوی میز می‌شوند گفته است و از تدریس نکردن استاد. کاش هیچ‌وقت یادمان نرود تقوایی کیست و تا زمان هست عرصه را در اختیارش بگذاریم.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته حاشیه های سینمای ایران در هفته ای که گذشت – هفته آخر تیر/اول مرداد اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا