اخبار کسب و کار

حاشیه های سینمای ایران در هفته ای که گذشت – هفته دوم تیر

اکران و فیلم‌های در حال تولید

هفته گذشته، سینمای ایران بعد از یک تعطیلی چندماهه، دوباره میزبان مخاطبان بود. اکران شنای پروانه و خوب، بد، جلف؛ ارتش سری هم در روزهای گذشته با اقبال خوبی مواجه بوده و طبق آخرین آمار، دومین فیلم پیمان قاسم‌خانی بیش از دو میلیارد فروش داشته است. درحالی‌که فیلم‌های لاله درباره لاله صدیق، قهرمان اتومبیلرانی ایران، لامینور آخرین ساخته داریوش مهرجویی و انفرادی با بازی رضا عطاران و احمد مهران فر به‌عنوان گزینه‌های اکران بعدی معرفی‌شده‌اند، با گسترش و شیوع دوباره ویروس کرونا، ممکن است که بار دیگر سینماها و بقیه فعالیت‌های فرهنگی و هنری تعطیل شوند. همه‌چیز در جلسه شورای عالی کرونا که گویا قرار است روز شنبه برگزار شود مشخص می‌شود. اما اگر این اخبار صحت داشته باشد، سینمای ایران با یک ضرر بزرگ روبروست و آینده نامشخصی در انتظار فیلم‌هایی که در صف اکران قرار دارند خواهد بود.
از سوی دیگر، پروژه‌های بسیاری هستند که بعدازاین تعطیلی به‌تازگی تولید خود را از سر گرفته‌اند و معلوم نیست که برای آن‌ها چه تصمیمی گرفته خواهد شد. رقصنده ساخته بهمن گودرزی با بازی امیر جعفری و امین حیایی که می‌توانند زوج جذابی روی پرده باشند یکی از این پروژه‌هاست. لحظه‌ای و دیگر هیچ هم نام اولین فیلم بلند داستانی کاوه قهرمان است که با بازی رعنا آزادی‌ور و مهدی پاک‌دل، فیلم‌برداری‌اش به پایان رسیده و وارد مراحل فنی شده است.

حواشی سینمای ایران در هفته ای که گذشت – هفته اول تیر

لامینور

سعید سهیلی هم با حضور مسعود کیمیایی، گشت ارشاد ۳ را کلید زد و خیلی زود هم تصویری از بهنام بانی با گریمی متفاوت به‌عنوان یکی از بازیگران این اثر سینمایی منتشر شد.
در حاشیه این خبر، بد نیست اشاره‌ای هم به ماجرای فیلم قرمز و ادامه آن‌که به دلیل عدم توافق هدیه تهرانی عملی نشده است داشته باشیم. این روزها که دنباله‌ها در سینمای ایران به‌شدت مورد استقبال قرارگرفته‌اند اما یکی بدتر از دیگری از آب درمی‌آیند، ستاره‌ای چون هدیه تهرانی که با قاطعیت بایستد و جلوی لوس شدن یک ایده بکر را بگیرد، به‌شدت قابل‌تحسین است.
باری، دایانا وحیدی، بازیگر ایرانی-گرجستانی و از شاگردان وحید جلیلوند، به‌عنوان بازیگر زن شب، داخلی، دیوار معرفی شد تا در مقابل نوید محمدزاده در سومین فیلم جلیلوند مقابل دوربین برود.
اکران آنلاین هم گرچه دریکی دو هفته اخیر، میزبان فیلم جدیدی نبوده است، اما پسرکشی محمدهادی کریمی و جایی برای فرشته‌ها نیست، مستند پرافتخار سام کلانتری از نیمه دوم تیرماه اکران آنلاین خود را شروع خواهند کرد.

رامبد جوان و پیمان قاسم‌خانی در شبکه نمایش خانگی

مهران مدیری دورهمی

درحالی‌که اظهارنظرهای فراوانی درباره واگذاری پروانه ساخت شبکه نمایش خانگی به صداوسیما شکل‌گرفته است ( که بیشترشان در مخالفت با این تغییر مدیریت است)، اخبار داغی از شبکه نمایش خانگی به گوش می‌رسد.
هفته قبل درباره خاتون مجموعه جدید تینا پاکروان صحبت کردیم. طبق اخبار منتشرشده، مهران مدیری و نگار جواهریان اولین بازیگرانی هستند که به این مجموعه می‌پیوندند.
رامبد جوان هم بعد از تجربه تهیه‌کنندگی طلا، می‌خواهد وارد شبکه نمایش خانگی شود. پیمان قاسم‌خانی هم قرار است مجموعه‌ای که نام موقتش مریخی‌ها است را برای شبکه نمایش خانگی بسازد. گویا فیلم‌سازی حسابی به مذاق آقای قاسم‌خانی خوش آمده است. به‌هرحال، بعد از هیولا، جای مجموعه‌های طنز و کمدی در شبکه نمایش خانگی خالی است.
تلویزیون هم البته بیکار نشسته است. فصل سوم مجموعه محبوب روزگار جوانی بعد از بیست سال و بدون شاپور قریب و اصغر فرهادی قرار است به آنتن شبکه تهران بازگردد. گفته می‌شود این مجموعه در همان حال و هوا، با بازیگران جدید و یکی از بازیگران قدیمی این مجموعه ساخته خواهد شد که می‌تواند جالب و خاطره‌انگیز باشد.
دورهمی هم که همچنان جنجال‌آفرین است. بعد از حذف بی‌خبر و ناگهانی برنامه مجید صالحی از کنداکتور پخش دورهمی، حالا علی کریمی می‌گوید به دلیل سانسوری که در این برنامه اعمال می‌شود، نپذیرفته است که از مهمانان مهران مدیری باشد.
شاید مدیران صداوسیما بد نباشد که کمی به تجارب پیشکسوتانشان هم نیم‌نگاهی بیندازند. عزت‌الله ضرغامی که سال‌ها مدیر صداوسیما بود، بعد از سال‌ها درباره زمانی که معاونت سینمایی وزارت ارشاد را در اختیار داشت صحبت کرده است و توقیف آدم‌برفی را یکی از مهم‌ترین اشتباهات مدیریتی‌اش خوانده است.
خدا می‌داند چند سال طول می‌کشد تا سیاست های چون توقیف قسمتی که دورهمی میزبان ناصر ملک‌مطیعی بود و حذف عادل فردوسی پور تبدیل به خطاهای مدیریتی شوند. البته اگر در آن روزگار، صداقت و صراحت کلام آقای ضرغامی وجود داشته باشد.

از جورج فلوید تا عطر نوید

ماجرای قتل وحشیانه جورج فلوید به دست یک مأمور پلیس در آمریکا، همچنان یکی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی- سیاسی سراسر دنیا است. در حاشیه اعتراضات ضد نژادپرستی که در واکنش به این قتل در سراسر دنیا شکل گرفت، آکادمی اسکار ۸۱۹ عضو جدید که بیشترشان از میان زنان و رنگین‌پوستان انتخاب‌شده‌اند را معرفی کرد. در این میان، نام نرگس آبیار، ستار اورکی، سمیرا مخملباف و علی عباسی از ایران هم به چشم می‌خورد.
بهمن فرمان‌آرا هم در صحبت‌های اخیرش، رویکرد دولت در مورد مسائل فرهنگی هنری را به‌زانوی آن پلیس که روی گردن جورج فلوید گذاشته‌شده تشبیه کرده است.
البته بهمن فرمان‌آرا تنها پیشکسوتی نیست که دلخور است و گلایه دارد. علی نصیریان در مورد سیمرغ بلورینش بعد از دو سال اظهارنظر کرده است. علی نصیریان به‌حق از بازی‌های زیبایش که سال‌ها نادیده گرفته‌شده صحبت کرده است و درعین‌حال، عنوان کرده که به‌حکم ادب جایزه را دریافت کرده و اعتراضی هم نکرده است. اشتباه نکنید، آقای غنی زاده هم نمیخواستند بی ادبی کنند، فقط جایزه فیلم اول را دوست نداشتند!
از سوی دیگر درحالی‌که شبکه‌های مجازی سخت سرگرم عوض کردن جنسیت بازیگران با ابزارهای ادیت عکس هستند، انتشار عکسی از شقایق فراهانی با گریمی مردانه و متفاوت و البته عجیب این بازی را به مرحله ترسناکی ارتقا داد.
در پایان هم اگر از عطر لیلا حاتمی یا بهاره رهنما خسته شده‌اید، می‌توانید عطر نوید محمدزاده را که به‌تازگی عرضه‌شده است را امتحان کنید. البته باید امیدوار بود که سلیقه عجیب و خاص نوید محمدزاده در فشن و مد به عطرش نرسیده باشد. شوخی‌های فضای مجازی با این موضوع را هم نخوانید که بعید است دیگر بتوانید طرف این عطر بروید.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته حاشیه های سینمای ایران در هفته ای که گذشت – هفته دوم تیر اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا