اخبار کسب و کار

بهترین فیلم های محسن کیایی در سال های گذشته به بهانه ورود فیلم آستیگمات به شبکه نمایش خانگی

بیوگرافی محسن کیایی

محسن کیایی بازیگر فیلم آستیگمات در ۶ شهریور ۱۳۶۰ چشم به جهان گشود. این بازیگر متولد تهران است. او در خانواده‌ای آشنا با هنر زندگی کرده، برادر محسن کیایی هم یکی از کارگردانان موفق در عرصه سینما است و مصطفی کیایی نام دارند. مصطفی کیایی هم در عرصه تلویزیون و هم در عرصه سینما آثار خوبی ارائه کرده است. محسن کیایی علاوه بر کار بازیگری به نویسندگی هم مشغول است و از سال ۸۸ تاکنون به‌صورت حرفه‌ای فعالیت‌های هنری داشته است. او که در کنار برادرش مصطفی کیایی به سراغ کار دستیار کارگردانی هم رفته و در فیلم‌های کوتاه و تبلیغاتی که برادرش ساخته است، همراهش بوده است.

محسن کیایی بازیگر فیلم سینمایی آستیگمات در سال ۸۵ یعنی در سن ۲۵ سالگی ازدواج کرده است. نام همسر محسن کیایی سهیلا امیرحسینی است. حاصل این ازدواج یک دختر است. نام دختر محسن کیایی رز است. وقتی از او راجع به ازدواجش پرسیده می‌شود می‌گوید اگر در آن سن ازدواج نمی‌کرد، شاید دیگر با شرایط کنونی جامعه و نحوه نگاه جوانان به ازدواج، دیگر به سراغ بحث تاهل نمی‌رفت. همسر محسن کیایی هم هنرمند است و در عرصه عکاسی و گریم فعالیت دارد. محسن کیایی گفته که همسرم در کارهایم مشوق خوبی برای من هست و البته همکار خوبی هم هست چون بخصوص در عرصه فیلم‌نامه‌نویسی گاهی با من دست به قلم می‌شود.
محسن کیایی بازیگر فیلم آستیگمات از طریق آکادمیک به زمینه هنری و عرصه بازیگری وارد شد. محسن کیایی دانش آموخته رشته بازیگری از دانشگاه آزاد است. او در دوران دانشگاه با برخی از هنرمندان دیگر هم دوره بود. ازجمله با سامان دارابی و فرناز رهنما در دانشگاه هنر و معماری هم دوره بوده‌اند.
محسن کیایی بازیگر فیلم سینمایی آستیگمات فعالیت هنری‌اش را با ایفای نقش در سریالی برای کودکان به نام رویای گلی و سریال ایپزودی “شاهین می‌خواند” از سال ۸۷ آغاز کرد. ورود این بازیگر به عرصه سینما با بازی در فیلم “بعدازظهر سگی سگی “ به کارگردانی برادرش مصطفی کیایی در سال ۸۸ بوده است.
محسن کیایی در سال ۹۰ با بازی در سریال “راه در رو” به کارگردانی سعید آقاخانی به شهرت دست یافت.
در همان سال، بازی او در نقش یک روحانی در سریال پرده نشین به کارگردانی بهروز شعیبی باعث افزایش شهرت و محبوبیت او شد. او در مورد به شهرت رسیدن می‌گوید که بعد از فیلم “راه در رو بود” که عکس گرفتن‌ها و امضاها برای من پیش آمد و وقتی با همسرم در یک رستوران بودیم، بیشتر متوجه شدم که زیر ذره‌بین هستم و مخاطبان توجهی ویژه به نسبت قبل به من دارند.
در ادامه به تعدادی از فیلم های محسن کیایی در سالهای اخیر می‌پردازیم

ماجرای نیمروز: رد خون

ماجرای نیمروز: رد خون - محسن کیایی

این فیلم داستان عملیات مرصاد در دوران دفاع مقدس است که در آن زمان پس از اتمام جنگ تحمیلی، سازمان مجاهدین تصمیم گرفت به ایران حمله کند و بیشتر زاویه بحث‌های امنیتی و اطلاعاتی این جنگ و افراد موجود در این درگیری را به تصویر می‌کشد.
قسمت اول ماجرای نیمروز برای محمدحسین مهدویان این کارگردان جوان یک دستاورد بزرگ بود. کارگردانی با استعداد که توانست سبک کاری و تاکید بر استفاده از لنزهای واید و در نهایت نحوه قصه‌گویی خود به سبک آثاری بر اساس داستان واقعی را به‌عنوان سبک فیلم‌سازی‌اش به بیننده عرضه کند و اتفاقا موفق هم بود. ماجرای نیمروز درباره عملیات مرصاد که عملیاتی علیه مجاهدین خلق بود که در نهایت به کشته شدن یکی از سران اصلی و پایه این گروه تروریستی منجر شد.
محسن کیایی در این فیلم در کنار جواد عزتی و هادی حجازی فر و بهنوش طباطبایی اثری به یاد ماندنی برای این ژانر از سینمای ایران به یادگار گذاشته‌اند.

چهارراه استانبول

چهارراه استانبول - محسن کیایی

فیلمی دیگر از مصطفی و محسن کیایی مرتبط با آتش سوزی پلاسکو، یکی دیگر از دغدغه‌های ذهنی مردم فیلمی که البته درباره پلاسکو نیست و فقط داستان قهرمان‌هایش را با حادثه پلاسکو پیوند می‌زند. آنچه در اینجا دستمایه کار مصطفی کیایی قرارگرفته است، به شکلی با آتش سوزی و تخریب پلاسکو گره می‌خورد و آن را هم تبدیل به یکی از پایه‌های داستان می‌کند؛
مثل همیشه، داستان قهرمانان فیلم که اینجا بهرام رادان و کیایی است داستانی گیرا و هیجان‌انگیز است. بخش زیادی از آن به دلیل شخصیت‌پردازی متفاوت مصطفی کیایی ست که می‌تواند کاراکترهایی جذاب و در نوع خودشان منحصربه‌فرد را خلق کند. افرادی که هم‌زمان که باهوش‌اند، بسیار احمق هم هستند، یا همان‌قدر که بدشانس‌ و بداقبال‌اند، ناگهان همین شانس نفرین شده نجاتشان می‌دهد. دست تقدیر و سرنوشت کلا در فیلم های کیایی جایگاه ویژه‌ای دارد و در همین چگونگی پیشروی داستان و شخصیت‌پردازی هم بسیار تأثیرگذار است. بهرام رادان که کلی بدهی به بار آورده و از دست طلبکاران عصبانی فراری است و می‌‌خواهد غیرقانونی از ایران خارج شود؛ و محسن کیایی هم که شریک و رفیق او است با او همراه شده است و قرار است بعد عاشقانه فیلم را هم با حضور دختری که محسن کیایی برادر مصطفی کیایی دوستش دارد اما قرار است با کس دیگری ازدواج کند، تقویت ببخشد.

لونه زنبور فیلم کمدی محسن کیایی

لونه زنبور - محسن کیایی

لونه زنبور هم فیلم دیگری از محسن کیایی که کپی برابر اصل فیلم Blue Streak است و بعضی از دیالوگ های فیلم کاملا کپی و ترجمه دیالوگ های فیلم سال ۱۹۹۹ هالیوود است با بازی پژمان جمشیدی و محسن کیایی فیلم پرفروشی از آب در آمد. حال کپی برابر اصل باشد، اقتباس و برداشتی آزاد باشد یا نباشد با بازیکیایی فیلمی سرگرم کننده است و دیدن آن خالی از لطف نیست. ولی ای‌کاش جایی اشاره به این موضوع توسط سازنده می‌شد که شاید بی‌احترامی به سازندگان اثر اصلی نشود.

آستیگمات فیلمی که بوی عطر اصغر فرهادی را می‌دهد

آستیگمات - محسن کیایی

حال فیلم آستیگمات با بازی محسن کیایی به نماوا آمده فیلمی با ژانر اجتماعی با بازی کاملا متفاوت کیایی، نقشی از همیشه تاریک‌تر و تنفر برانگیز تر. فیلمی از ژانر فیلم‌های اصغر فرهادی که به قشر عادی جامعه و قشر فقیر جامعه توجهی مخصوص دارد.
در آستیگمات محسن کیایی، داستان خانواده‌ای روایت می‌شود که در یک‌خانه تقریبا مخروبه زندگی می‌کنند و شرایط نابسامان این خانه و تهدید آواره‌گی و آلاخون‌والاخون شدنشان. افراد را به تصمیماتی تاریک و اشتباه نزدیک‌تر می‌کند، فیلمی که بر خلاف شباهت ساختاری به آثار فرهادی داستانی کاملا مستقل را با بازی کیایی روایت می‌کند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته بهترین فیلم های محسن کیایی در سال های گذشته به بهانه ورود فیلم آستیگمات به شبکه نمایش خانگی اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا