اخبار کسب و کار

آخر هفته‌ای با طعم سینمای جاده‌ای: از نبرد در صحرای استرالیا تا پیرمردی در نبراسکا

در این هفته قصد داریم شما را با چند فیلم جذاب تم جاده‌ای آشنا کنیم و ژانرهای مختلفی را هم برایتان درنظر گرفته‌ایم.

ژانر جاده به فیلم‌هایی گفته میشود که کاراکتر اصلی از مبدا به مقصد مشخصی حرکت میکند و در طول مسیر روند زندگی خود و اطرافیانش را تغییر میدهد. فیلم‌های جاده‌ای شخصیت‌ها را در حرکت نگه میدارد و وسیله‌ی نقلیه‌ی آن‌ها نیز جزوی از داستان به حساب می‌آید. شروع این ژانر را میتوان دهه ۳۰ دانست که بر روی چند شخصیت قوی مرد در دنیای غرب وحشی تمرکز میکرده‌اند و بعد از جنگ جهانی دوم این تایملاین هم بین سازندگان این ژانر محبوب شد. اما مدت‌های زیادی گذشت تا شخصیت‌های زن به این ژانر اضافه شدند و فیلم تلما و لوییز ساخته سال ۱۹۹۱ را یک اثر راه‌گشا برای این ژانر دانست. حالا که کمی با این ژانر آشنا شدید، نوبت به معرفی چهار فیلم جذاب از این ژانر میباشد:

Little Miss Sunshine (Dir: Valerie Faris, Jonathan Dayton)

little miss sunshine

این اثر یک فیلم کمدی سال ۲۰۰۶ ساخته جاناتان دیتون و همسرش والری فاریس میباشد که داستان خانواده‌ای بسیار متفاوت را روایت میکند که برای اینکه دختر کوچکشان به مسابقه‌ای برود همگی دست به یک سفر طولانی میزنند. بازیگران بزرگی مانند استیو کارل، تونی کولت، پل دینو و الن آرکین در این فیلم حضور دارند که آرکین توانست برنده‌ی جایزه اسکار شود. این فیلم در مجموع نامزد چهار جایزه اسکار شد که علاوه بر آرکین، جایزه اسکار بهترین فیلمنامه را نیز از آن خود کرد.

ویژگی اصلی که این فیلم را خاص میکند صفت‌های مختلف اعضای خانواده نیستند بلکه حقیقت یکی بودن آن‌هاست که به زیبایی روبه روی شما قرار میگیرد. این خانواده‌ی همیشه بازنده ماجراهای بسیار خنده‌داری را رقم میزند که هیچوقت نمیتوانید از یاد ببرید. تلاش آن‌ها برای اینکه یک بار برنده باشند روایت خارق‌العاده‌ایست که خانواده‌ی دیتون در اولین فیلم خود برای شما روایت میکنند.

Mad Max: Fury Road (Dir: George Miller)

mad max

فیلم جاده خشم به مدت بسیار بسیار طولانی در مرحله پیش‌تولید قرار داشت و گزارش‌هایی موجود است که میلر در سال ۱۹۹۷ به دنبال ساخت فیلم بوده و برای بار دوم در سال ۲۰۰۱ و سپس در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ کار پیش‌تولید فیلم را آغاز کرد اما باز هم نتوانست بودجه مناسب را پیدا کند. او بالاخره درسال ۲۰۱۲ توانست کار را به فیلمبرداری بکشاند و فیلم را بسازد تا در ۲۰۱۵ به روی پرده‌های سینما برود. تام هاردی، چارلیز ثرون، زویی کراویتز و رایلی کیو بازیگران اصلی فیلم هستند. داستان فیلم شخصیت مکس را دنبال میکند که با فیوروسا همراه میشود تا با گروهی از دست جوی دیوانه فرار کنند.

میلر در این فیلم تصمیم گرفته است تا روایتی فوق‌العاده سریع را به کار بگیرد به طوریکه در بعضی از سکانس‌ها پلک زدن سخت میشود. همچنین طراحی صحنه‌‌ و جلوه‌های ویژه‌ی میدانی این اثر دیوانه‌وار است. مکس دیوانه نامزد ده جایزه اسکار شد و شش جایزه را به خانه برد.

Nebraska (Dir: Alexander Payne)

Nebraska

الکساندر پین در سال ۲۰۱۳ به دنبال ساخت فیلمی مستقل و بدون رنگ براساس فیلمنامه‌ای نوشته باب نلسون رفت. این فیلم برای اولین بار جشنواره کن به نمایش درآمد چو بروس درن توانست جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد را بگیرد. در کنار او ویل فورت، جون اسکوییب و باب ادنکرک نیز در این فیلم بازی کرده‌اند. نبراسکا با بودجه‌ی ۱۳ میلیون دلاری ساخته شد و توانست ۲۸ میلیون دلار بفروشد. این اثر آخرین فیلم استودیو Paramunt Vantage محسوب میشود از انجاییکه همان سال تعطیل شد. نبراسکا در فصل جوایز نیز موفق عمل کرد و نامزد ۶ جایزه اسکار شد ولی نتوانست جایزه‌ای را از آن خود کند.

فیلم نبراسکا داستان پیرمردی را روایت میکند که به همراه پسرش به دنبال جایزه‌ای بزرگ میرود و در این مسیر ۷۵۰ مایلی داستان بسیار جذابی روایت میشود. به نظر میرسد الکساندر پین با انتخاب رنگ سیاه و سفید برای این فیلم قصد داشته است تا طنز سیاه این پیرمرد و زندگی پوچ‌ آن‌ها بهتر دیده شود.

امیدواریم از تمی که این هفته برای پیشنهاد فیلم انتخاب کردیم لذت ببرید و شما هم اگر فیلمی زیبا در این ژانر میشناسید در نظرات معرفی کنید.

  • جزئیات کامل فیلم Knives Out [+تریلر جدید منتشر شد]
  • واکنش‌ اولیه منتقدان به آغاز سریال Back To Life
  • دانلود سریال مانکن قسمت ۱ تا ۱۲ (با ترافیک نیم‌بها)
  • دانلود سریال کرگدن قسمت ۱ اول (با ترافیک نیم‌بها)

نوشته آخر هفته‌ای با طعم سینمای جاده‌ای: از نبرد در صحرای استرالیا تا پیرمردی در نبراسکا اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا