اخبار کسب و کار

هر آن‌چه که تاکنون راجع‌به فصل چهارم سریال آخرین پادشاهی (The Last Kingdom) می‌دانیم

سریال آخرین پادشاهی (The Last Kingdom) خیلی سریع به یکی از محبوب‌ترین عناوین کتابخانه نت‌فلیکس تبدیل شد. تعداد بینندگان این مجموعه از همان دوران آغاز پخشش در سال ۲۰۱۵ خیلی سریع به‌شکلی چشمگیر افزایش پیدا کرد. بسیاری جنبه‌های اکشن و درام سریال آخرین پادشاهی را با سریالی چون بازی تاج ‌و تخت (Game of Thrones) مقایسه می‌کنند.

آخرین پادشاهی با اقتباس از رمانی به‌نام داستان‌های ساکسون (The Saxon Stories) اثر برنارد کورن‌ول خلق شد. این مجموعه ابتدا توسط شبکه BBC America تولید و سپس توسط شبکه نت‌فلیکس به‌صورت جهانی عرضه شد. نت‌فلیکس از فصل سوم به‌طور کامل وظیفه تولید این سریال را برعهده گرفت و سپس این مجموعه رسما به‌عنوان یک سریال متعلق به سرویس نت‌فلیکس شناخته شد.

این سریال توسط مارتا هیلیر نوشته شده و وظیفه تهیه‌‌کنندگی اجرایی آن نیز برعهده گرت نوه قرار دارد. نیگل مرچنت، جسیکا پوپ و ویکی دیلو نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در سریال آخرین پادشاهی همکاری دارند. Carnival Films استودیو تولیدکننده این مجموعه جادویی است. NBCUniversal International Distribution نیز وظیفه توزیع بین‌المللی سریال موردنظر را برعهده دارد.

اوبرت جوان بعد از خیانت عمویش خانه اجدادی خود را رها کرده و توسط دانمارکی‌ها بزرگ می‌شود. او که نامش به اوترد تغییر پیدا می‌کند به‌عنوان پسر ارل رگنار نزد او رشد می‌کند. زمانی که کشتی‌ساز مطرود رگنار برای گرفتن انتقام بار دیگر در مقابل رگنار قرار می‌گیرد اوضاع برای اوترد دشوار می‌شود. او مجبور می‌شود به همراه معشوقه‌اش بریدا از آنجا گریخته و تا پادشاهی وسکس عقب‌نشینی کند.

اوترد مجبور می‌شود به شاه آلفرد خدمت کرده و ارتش او را برای مقابله با تجاوز دانمارکی‌ها آموزش دهد. اوترد آرزو دارد بار دیگر بتواند به خانه اجدادی‌اش بازگشته و حقوق اصلی خود را در این ناحیه به‌دست بگیرد. برای پی بردن به تمام اطلاعات فصل چهارم سریال آخرین پادشاهی با تایم‌سیتی همراه باشید.

گریزی به فصل سوم

بعد از کشتن یک مرد مقدس به‌شکلی اتفاقی نزد شاه آلفرد، اوترد مجبور می‌شود از وسکس بگریزد. در حال فرار از شمال اوترد بار دیگر با برادرخوانده‌اش رگنار همراه می‌شود. دانمارکی‌ها برای تسخیر بخش‌هایی از مرسیا و سپس وسکس با یکدیگر متحد شده و نیرویی تهاجمی از جنوب به این مناطق ارسال کرده‌اند. برادرزاده پادشاه یعنی اتلولد طی تمام زمان فصل سوم نقشه داشت تاج و تخت را از آلفرد گرفته و قدرت را به‌دست بگیرد.

این موضوع سرانجام منجربه مرگ رگنار شد و زمانی که او خواب بود اتلولد او را به قتل رساند. سپس ما شاهد شکاف بین نیروهای دانمارکی بودیم و بریدا نیز برای پیدا کردن قاتل معشوقه‌اش هر کاری انجام می‌داد. اوترد در ادامه تصمیم گرفت برای پیدا کردن قاتل رگنار به بریدا کمک کند. با توجه به اینکه اوترد بدون شمشیرش کشته شد اوترد قصد داشت راهی پیدا کند که براساس آن روح رگنار به والهالا برود.

ادوارد طی نخستین نبرد با دانمارکی‌ها ارتش پدرش را رهبری کرد. سرانجام این نبرد پیروزی نیروهای وسکس بود. بعد از شکست ارتش هیستن، دانمارکی‌ها که ضعیف شده بودند برای حمله دوباره باید صبر می‌کردند تا زمستان به‌اتمام برسد. آن‌ها اتلولد را به‌عنوان جاسوس به وسکس می‌فرستند. جان این خیانت‌کار به او بخشیده می‌شود ولی اتلولد برای جنایتش یک چشم خود را از دست می‌دهد.

اتلولد همچنان به تلاش‌هایش برای بدترکردن موقعیت آلفرد ادامه می‌دهد. اوترد قبل از درگذشت آلفرد با پادشاه آشتی می‌کند. سرانجام ما به احساسات واقعی آلفرد به اوترد پی می‌بریم. اوترد به یک شرط توسط پادشاه بخشیده می‌شود و آن این بود که او قسم وفاداری برای پسر آلفرد یعنی ادوارد یاد کند. اوترد درنهایت پی می‌برد اتلولد قاتل رگنار است و اتلولد ترسو برای عضویت دوباره به دانمارکی‌ها از وسکس می‌گریزد.

کمین

با توجه به مرگ آلفرد اکنون ادوارد پادشاه وسکس است. با فرارسیدن فصل بهار ارتش دانمارکی‌ها بار دیگر خود را برای حمله از جنوب آماده می‌کنند. آتلرد از مرسیا اعلام می‌کند در این جنگ حضور نخواهد داشت و نیروهایش را اعزام نمی‌کند. اوترد شاه ادوارد را متقاعد می‌کند قبل از تهاجم نیروهای دانمارکی به آن‌ها حمله کنند. ادوارد با احضار نیروهایش ارتش وسکس را برای مقابله به مهاجمان دانمارکی می‌فرستد.

با شکستن حلقه کمین دانمارکی‌ها نخستین حمله ارتش وسکس به‌نفع آن‌ها می‌شود. سپس دانمارکی‌ها با تعداد زیادی از افرادشان ارتش وسکس را در عقب نگه می‌دارند. سپس ارتش مرسیایی اتلفولد (خواهر ادوارد و همسر آتلرد) به‌موقع به کمک ارتش وسکس می‌آیند. بعد از اینکه روند جنگ به سود ارتش وسکس می‌شود، سیگبریت به اتلولد خیانت کرده و به جناح ارتش وسکس می‌پیوندد. هنگامی که اتلولد تلاش می‌کند از میدان جنگ فرار کند توسط اوترد و بریدا گرفتار می‌شود.

اوترد سپس خونی را که از رگنار باقی مانده بود استفاده می‌کند. او کیسه را سوراخ کرده و خون را وارد قلب اتلولد می‌کند تا مطمئن شود روح گنار وارد والهالا می‌شود.

چه بازیگرانی در فصل چهارم سریال آخرین پادشاهی حضور خواهند داشت؟

اسامی کامل بازیگرانی که حضور آن‌ها برای فصل چهارم تایید شده است عبارت‌اند از:

الکساند دریمور در نقش اوترد، ایان هارت در نقش پدر بئوکا، توبی رگبو در نقش آلترد، امیلی کاکس در نقش بریدا، تیموتی اینز در نقش شاه ادوارد، الیزا باترورث در نقش ایلسویت، مارک رولی در نقش فینان، میلی برادی در نقش اتلفلید، مگنوس بران در نقش کنات، جیپه بک لارسن در نقش هیستن و جوزف میلسون در نقش آلفریک.

همچنین حضور سه بازیگر جدید دیگر نیز در فصل چهارم سریال آخرین پادشاهی تایید شده است که عبارت‌اند از: استفانی مارتینی در نقش ایدیت، جیمی بلکلی در نقش ایردولف و رابی هارتلی در نقش استیورا.

حضور اوسیون پرت نیز در فصل چهارم تایید شده است ولی نقش او هنوز مشخص نیست. این بازیگر همچنین طی چند صحنه با هنری کاویل در سریال جادوگر (The Witcher) شبکه نت‌فلیکس حضور دارد.

اقتباس از کتاب چه تاثیری بر روی فصل چهارم سریال آخرین پادشاهی خواهد گذاشت؟

قبلا هر فصل سریال آخرین پادشاهی دو کتاب را پوشش می‌داد. فصل سوم طی حوادث کتاب مرگ پادشاه (Death of Kings) به‌پایان رسید. نکات برجسته‌ای در کتاب مرگ پادشاه وجود دارند که در ابتدای فصل چهارم می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. اگر سازندگان این سریال دنباله‌رو کتاب مرگ پادشاه باشند و سپس تصمیم بگیرند حوادث کتاب The Pagan Lord را دنبال کنند، ما شاهد پرش زمانی بزرگی خواهیم بود.

بعد از فصل چهارم هنوز سه کتاب برای اقتباس وجود دارند. این سریال تغییرات بزرگی را نیز در مقایسه با کتاب‌ها داشته است. بنابراین اگر این سریال داستان‌های کتاب را برای فصل شش و یا هفت گسترش دهد، نویسندگان می‌توانند از ایده‌های خود برای آن استفاده کنند. یکی از نکات جالب سن کاراکترها در کتاب‌ها است. اوترد طی حوادث کتاب‌های The Pagan Lord و The Empty Throne در اواسط ۵۰ سالگی خود قرار داشت.

در فصل چهارم سریال آخرین پادشاهی باید منتظر چه چیزهایی باشیم؟

خلاصه داستان فصل چهارم سریال آخرین پادشاهی که توسط کمپانی Carnival Films ارائه شد بدین صورت است:

«پس از مرگ آلفرد اتحاد بین پادشاهی‌ها شکسته می‌شود. اوترد باور دارد زمان آن فرارسیده که عمویش آلفریک را به چالش کشیده و سرزمین اجدادی‌اش ببانبورگ را پس بگیرد. با‌این‌حال سرنوشت در مسیری دیگر حرکت می‌کند و باعث می‌شود تا اوترد پی ببرد سرنوشتش با رویای سرزمین متحد آلفرد گره خورده است. این موضوع و حس اوترد به اتلفلید باعث می‌شود او در سیاستی غرق شود که ممکن است تهدید جنگ را به همراه داشته باشد.»

بازگشت به ببانبورگ؟

هنگامی که راجع‌به داستان فصل چهارم سریال حدس می‌زدیم، سفر اوترد به خانه اجدادی‌اش یکی از موضوعاتی بود که به آن اشاره کرده بودیم. طبق خلاصه داستانی که ذکر شد سرنوشت اوترد این است که هنوز از خانه خود دور باشد و به پادشاهی وسکس بازگردد. بعد از حوادث فصل گذشته اوترد دشمنان جدیدی به نام‌های کنات و هیستن پیدا کرد که پس از نقش او در سرکوب ارتش دانمارکی به‌دنبال انتقام از او هستند.

خیزش پادشاهی جدید؟

شاه ادوارد طی نخستین سال پادشاهی‌اش در وسکس با مشکل رو‌به‌رو است. با میراثی که پدرش برجای گذاشت طبیعتا افراد زیادی که زمانی به آلفرد وفادار بودند به پادشاه جوان وفادار نخواهند بود. ادوارد برای اتحاد سرزمین‌ها و برآورده کردن رویای آلفرد از انگلستان آرمانی به کمک اوترد نیاز دارد.

اتلفیلد که پادشاهی مرسیا را به همراه شوهرش اتلرد کنترل می‌کند به‌دنبال نقشه همسرش برای کشتن او احتمالا به کمک اوترد برای نجات نیاز پیدا خواهد کرد. اگر ادوارد بتواند پادشاهی وسکس را نگه دارد و اتحادش با مرسیا را حفظ کند، آن‌گاه بسری عالی خواهد داشت تا به فتح سرزمین‌های دانمارکی مانند لوندن و پادشاهی شرق آنگلیا بپردازد.

پرش زمانی؟

انتظار داریم شاهد یک پرش زمانی نیز باشیم. الیزا باترورث در اینستاگرامش به‌نوعی این موضوع را تایید کرد. رابی هارتلی نقش دختر اوترد یعنی استیورا را ایفا می‌کند. ما هیچ اطلاعاتی از سرنوشت پسران اوترد یعنی اوترد و اوبرت نیز نداریم. انتخاب رابی هارتلی انتخاب تقریبا فوق‌العاده‌ای بود. او با سریال آخرین پادشاهی نخستین تجربه‌اش در تلویزیون را تجربه می‌کند.

تولید فصل چهارم در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

در حساب رسمی توییتر سریال آخرین پادشاهی رسما تایید شد مرحله تولید فصل چهارم مجموعه به‌اتمام رسیده است.

تعداد قسمت‌ها و زمان آن‌ها

رسما تایید شده که فصل چهارم سریال دارای ده قسمت خواهد بود و هر قسمت آن تقریبا یک ساعت است.

تریلر فصل چهارم سریال آخرین پادشاهی

هنوز هیچ تریلری از فصل چهارم سریال آخرین پادشاهی منتشر نشده است. انتظار داریم نت‌فلیکس به‌زودی تریلری از فصل چهارم این مجموعه عرضه کند.

فصل چهارم سریال آخرین پادشاهی چه زمانی عرضه خواهد شد؟

فیلم‌برداری فصل چهارم در تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۱۹ (۱۳ مهر ۱۳۹۸) به‌اتمام رسید. این یعنی ممکن است این سریال در سال ۲۰۱۹ عرضه شود. ولی ما معتقدیم سریال آخرین پادشاهی طی سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد. با توجه به اینکه فیلم‌برداری فصل چهارم ماه قبل تمام شد، این سریال اکنون در مرحله پساتولیدش قرار دارد و حتی ممکن است اواخر سال ۲۰۱۹ نیز پخش شود. البته هنوز کارهای زیادی باقی مانده است ولی امیدواریم این سریال جذاب اواخر سال جاری توسط نت‌فلیکس عرضه شود.

نظر شما راجع‌به فصل چهارم سریال آخرین پادشاهی چیست؟ نظرهای خود را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

بیشتر بخوانید:

  • دانلود سریال کرگدن قسمت ۱ اول (با ترافیک نیم‌بها)
  • دانلود سریال مانکن قسمت ۱ تا ۱۲ (با ترافیک نیم‌بها)
  • از تاریخ پخش تا فهرست بازیگران و داستان؛ تمام نکاتی که باید درباره فصل پنجم سریال شرلوک بدانید
  • از فصل چهارم سریال True Detective چه انتظاری باید داشته باشیم؟

نوشته هر آن‌چه که تاکنون راجع‌به فصل چهارم سریال آخرین پادشاهی (The Last Kingdom) می‌دانیم اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا