اخبار کسب و کار

از تاریخ پخش تا فهرست بازیگران و داستان؛ تمام نکاتی که باید درباره فصل پنجم سریال شرلوک بدانید

بازیگران اصلی سریال معمایی شرلوک ساخت فصل پنجم را افشا کرده‌اند. در ادامه با شهر زمان همراه باشید تا تمام اطلاعاتی که فعلاً درباره تاریخ پخش، بازیگران، تریلر و داستان فصل پنجم این سریال جذاب بی‌بی‌سی وجود دارد را بخوانید.

بر اساس گزارش اکسپرس بندیکت کامبربچ شاید در حال حاضر برای پروژه دکتر استرینج ۲ سرش بسیار شلوغ باشد اما فصل پنجم سریال شرلوک ممکن است به‌زودی از نتفلیکس و بی‌بی‌سی با بازی دیدنی نقش اصلی سریال پخش شود. فصل پنج سریال Sherlock به دفعات توسط سازندگان و بازیگران اصلی سریال معرفی شده است با این وجود، هنوز اطلاعاتی رسمی از تاریخ پخش، تریلر و داستان این فصل منتشر نشده است. اما بر اساس نشانه‌هایی که به‌تازگی دیده شده‌اند، بی‌بی‌سی و نتفلیکس شاید خیلی زود فصل جدید شرلوک را بسازند.

فصل پنجم سریال شرلوک چه زمانی پخش خواهد شد؟

تا همین چند وقت پیش، هواداران شرلوک بر این باور بودند که فصل بعدی سریال کارآگاهی محبوب‌شان به این زودی‌ها عرضه نخواهد شد. اما یکی از کارگردان‌های سریال یعنی استیون مفات در گفتگو با دیجیتال‌اسپای گفت:

من چندان راجع به فصل پنجم شرلوک فکر نکرده‌ام. مارک (مارک گتیس، دیگر کارگردان سریال) هم مشغول کارهای دیگر است پس فرصت نشده تا ما کنار هم بنشینیم و درباره یک فصل دیگر از سریال صحبت مفصلی داشته باشیم.»

هرچند، در مقاله‌ای از وبسایت تایم اوت، کریس جورجیو، مالک یک کافی‌شاپ به‌نام اسپیدی که در سریال به‌تصویر کشیده شده است نکته‌ای را فاش کرده که شاید برخی فکر کنند فصل پنجم از آنچه در ابتدا تصور می‌شد به پخش نزدیک‌تر است. آقای جورجیو به تایم اوت گفته است:

«احتمالاً من این را نباید بگویم اما شنیده‌ام که آنها برای ساخت فصل پنجم به اینجا (کافیشاپ) بازخواهند گشت.»

با وجود آنکه گتیس این ادعا را بی‌پایه و اساس خوانده اما این نکته که استیون مفات دیگر بر روی سریال داکتر هو کار نمی‌کند و همچنین شخصیت دکتر استرینجِ بندیکت کامبربچ حالا در دنیای سینمایی مارول مرده است (حداقل فعلاً) ما را به این نتیجه می‌رساند که هم کامبربچ و هم گتیس حالا دیگر وقت آزادتری برای کار کردن دارند.

در فصل پنجم شرلوک چه بازیگرانی ایفای نقش خواهند کرد؟

واضح است که هر فصلی از این سریال پرمخاطب بی‌بی‌سی ساخته شود دو نفر در آن حضوری ثابت خواهند داشت؛ بندیکت کامبربچ در نقش گارآگاه شرلوک هولمز و مارتین فریمن که نقش دستیار دوست‌داشتنی شرلوک یعنی جان واتسون را بازی می‌کند. کامبربچ برای ملاقاتی دوباره با این شخصیت تمایل بسیار دارد. این بازیگر در سال ۲۰۱۴ به نشریه ووگ گفته بود:

«اگر بتوانیم کیفیت بالای کار را حفظ کنیم، من نمی‌توانم تصور کنم که هرگز از بازی در نقش شرلوک خسته شوم.»

این بازیگر هالیوود سال ۲۰۱۷ نیز در مصاحبه‌ای با GQ گفته بود:

«این فکر که دیگر هرگز نتوانم نقش شرلوک را بازی کنم آزاردهنده است.»

اما مارتین فریمن در مقایسه با کامبربچ، برای ادامه این سریال اشتیاق کمتری دارد. فریمن در گفتگویی با تلگراف گفته بود که نمی‌خواست به‌خاطر دلایل اشتباه در سریال بازی کند. صحبت‌های او به‌صورت زیر است:

«بازی کردن در شرلوک دیگر کاری نیست که بتوان از آن لذت برد بلکه قضیه از این قرار است؛ بهتر است آن را انجام دهی در غیر این صورت یک عوضی خواهی بود. این کار دیگر لذت‌بخش نیست.»

با وجود آنکه هیچ فهرست بازیگری مورد تأیید قرار نگرفته است، اما این احتمال وجود دارد که در فصل پنجم مارک گتیس یک‌بار دیگر در نقش برادر شرلوک یعنی مایکرافت هولمز ایفای نقش کند.

در پنجمین فصل سریال شرلوک چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

هنوز جزئیاتی از داستان منتشر نشده است با این وجود، تعدادی از بازیگران و دست‌اندرکاران سریال ایده‌های خود درباره فصل بعد را با یکدیگر به اشتراک گذاشته‌اند. استیون مفات در یک پست فیسبوکی دیدگاه خود نسبت به وضعیت فعلی سریال را منتشر کرد. مفات چهار فصل ابتدایی را به‌عنوان «بخش نخست» توصیف کرد که طی آن دکتر واتسون حالا به شخصیتی شجاع تبدیل شده است و شرلوک هولمز هم به نسخه انسانی و باهوش (در مقایسه با هولمز سردی که در اپیزودهای اول شاهدش بودیم) شخصیت اصلی داستان بدل شده است. مفات «بخش دوم» را نیز با این جمله توصیف کرده است:

«پسران ما کماکان بر روی افسانه حساب باز می‌کنند و به نبرد بدکاران می‌روند.»

بندیکت کامبربچ به ووگ گفته بود:

«من خیلی دوست دارم نقش شرلوک به‌عنوان یک پیرمرد را بازی کنم.»

این حرف شخصیت جدیدی از شرلوک را پیشنهاد را نشان می‌دهد، مشابه با همان شخصیتی که یان مک‌کلن در فیلم «آقای هولمز» در سال ۲۰۱۵ به تصویر کشیده بود.

آیا تریلر فصل پنج شرلوک عرضه شده است؟

در حال حاضر هیچ تریلری برای فصل پنجم وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:
فیلم‌هایی که قبل از مرگ باید دید
تاریخ اکران انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse 2
دانلود سریال مانکن
دانلود سریال کرگدن

نوشته از تاریخ پخش تا فهرست بازیگران و داستان؛ تمام نکاتی که باید درباره فصل پنجم سریال شرلوک بدانید اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا