اخبار کسب و کار

آخر هفته‌ای با طعم سینمای اروپا: از تابستان گرم سوئد تا زمستان سرد مسکو

این هفته تصمیم گرفته‌ایم تا لیستی از فیلم‌های غیر انگلیسی زبان اروپایی را به شما معرفی کنیم که ترکیبی از شاهکارهای کلاسیک و فیلم‌های جذاب جدیدتر میباشد.

با اینکه در سال‌های اخیر هالیوود رسانه‌ها و گیشه‌ را به تسخیر خود درآورده است اما در این میان فیلم‌هایی از اروپا چشم فیلم‌دوستان را میگیرد و جشنواره‌هایی مانند کن و ونیز به دیده شدن این فیلم‌‌ها کمک میکند. در این نوشته سعی کردیم تا فیلم‌های کشورهای مختلفی را برایتان بیاوریم تا بتوانید سری به کشورهای مختلف بزنید.

همچنین لازم به ذکر است که فیلم‌های انگلیسی زبان اروپایی شاهکاری در طول تاریخ دیده‌ایم اما در اینجا بر روی فیلم‌های غیر انگلیسی زبان تمرکز کرده‌ایم.

In The Fade (Dir: Fatih Akin)

فیلم محوشدگی محصول سال ۲۰۱۷ آلمان توسط فاتح آکین نوشته و کارگردانی شده است. این فیلم داستان زنی با بازی درخشان دایان کروگر را دنبال میکند که خانواده‌ی خود را در یک عملیات تروریستی نژادپرستانه از دست میدهد. محوشدگی توانست در قسمت مسابقه جشنواره فیلم کن شرکت کند و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت همچنین دایان کروگر هم برای بازی فوق‌العاده‌اش برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد. این فیلم انتخاب کشور آلمان برای شرکت در مراسم اسکار بود اما نتوانست نامزد جایزه‌ای شود اگرچه که برنده بهترین فیلم خارجی مراسم گلدن گلوب شد. فاتح آکین کارگردان فیلم که اصلیتی ترک دارد و در آلمان بزرگ شده است، شاهد نژادپرستی‌های گروه‌های نازی در آلمان بوده است و به همین دلیل ساخت این فیلم برای او بسیار شخصی بوده است. این فیلم از ابتدا شما را غافلگیر میکند و سفر شخصیت اصلی برای رسیدن به رستگاری فوق‌العاده جذاب طراحی شده است.

Breathless (Dir: Jean-Luc Godard)

انتخاب یک اثر از فیلم‌های ژان لوک گدار کار بسیار سختی است اما دیدن فیلم Breathless به شدت توصیه میشود. این فیلم ساخت کشور فرانسه در سال ۱۹۶۰ به روی پرده‌های سینما رفت و در کنار فیلم‌هایی مانند ۴۰۰ Blows و Mon Amour آغازگر سینمای موج نو فرانسه بودند. فیلم‌های موج نو فرانسه کارگردانان بسیاری از سراسر جهان را به خود جذب کرد و اولین فیلم‌هایی بودند که از کات‌های پرشی استفاده کردند. این فیلم زمانیکه در فرانسه پخش شد، حدود دو میلیون نفر را به سینماهای این کشور کشاند. Breathless داستان دزدی را روایت میکند که سعی دارد تا دختر مورد علاقه‌اش( با بازی Jean Seberg) را متقاعد به فرار از کشور بکند.

Loveless (Dir: Andrey Zvyagintsev)

breathless

فیلم بی عشق محصول سال ۲۰۱۷ کشور روسیه است و داستان خانواده‌ای در آستانه طلاق را روایت میکند که به دنبال پسر گمشده‌ی خود هستند. آندری زویاگینتسف این فیلم را کارگردانی کرده است و فیلمنامه این اثر را به همراه الگ نگین نوشته است. در اصل زویاگینتسف در نظر داشته است که بازسازی سریالی به نام Scenes From a Marriage را بسازد ولی قادر به خرید حق آن نبوده است. میکاییل کریچمن فیلمبرداری بی عشق را برعهده داشت است و از استایل واقع‌گرایانه‌ای برای به تصویر کشیدن مسکو استفاده کرده است.

با اینکه زویاگینتسف در مصاحبه‌های مختلفی اعلام کرده بود که هیچ علاقه‌ای به سیاست ندارد اما در این فیلم عدم اعتماد جامعه به پلیس مشخص است. همچنین نشانه‌های خودخواهی خانواده به شکل زیبایی در فیلم گنجانده شده است. این فیلم در جشنواره کن نیز به بخش مسابقه راه یافت اما جایزه‌ای دریافت نکرد البته توانست نامزد بهترین فیلم خارجی زبان نودمین مراسم اسکار شود.

Wild Strawberries (Dir: Ingmar Bergman)

wild

توت فرنگی‌های وحشی در سال ۱۹۵۷ به دست اینگمار برگمن، کارگردان افسانه‌ای سوئدی ، ساخته شده است. این فیلم داستان پروفسوری مسن را روایت میکند که برای دریافت جایزه‌ای از دانشگاه خود باید مسیر طولانی را طی کند و در این راه زندگی خالی و پوچ خود را جلوی چشمان خود بازبینی میکند. این فیلم توانست جایزه‌ی شیر طلایی بهترین فیلم جشنواره برلین و جایزه بهترین فیلم خارجی زبان گلدن گلوب را نیز از آن خود کند اما وقتی نامزد جایزه بهترین فیلمنامه اسکار شد، برگمان آن را رد کرد و در مراسم شرکت نکرد.

پس بهتر است هرچه سریعتر به سراغ فیلم‌ها بروید و از آن‌ها لذت ببرید. همچنین اگر فیلمی در نظر دارید با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

  • بازخورد های اولیه نسبت به سریال های +Apple TV
  • واکنش منتقدان به فیلم ترسناک Doctor Sleep
  • تمام چیزی که باید از سریال مورد انتظار The Mandalorian بدانید
  • قول جرج آر. آر. مارتین به طرفداران کتاب بادهای زمستانی (Winds of Winter)

نوشته آخر هفته‌ای با طعم سینمای اروپا: از تابستان گرم سوئد تا زمستان سرد مسکو اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا