اخبار کسب و کار

گزارش باکس‌‌آفیس: صدرنشینی Terminator: Dark Fate با طعمی تلخ برای سازندگانش

فیلم نابودگر: سرنوشت تاریک (Terminator: Dark Fate) طی نخستین آخرهفته اکرانش توانست جایگاه جوکر را در صدر جدول بگیرد. این دنباله ۲۹٫۲ میلیون دلار فروش داخلی داشت. اما این میزان از فروش با پیش‌بینی اولیه استودیو که چیزی در حدود ۴۷ میلیون دلار بود فاصله‌ای ۱۸ میلیونی دارد. در ادامه با گزارش باکس‌آفیس این هفته همراه تایم‌سیتی باشید.

فیلم نابودگر: سرنوشت تاریک در باکس‌آفیس جهانی نیز نتوانست مطابق پیش‌بینی‌ها عمل کند. با توجه به بودجه بسیار بالا و همچنین‌ هزینه‌های بازاریابی، تخمین زده می‌شود این فیلم باید فروشی ۴۷۰ میلیون دلاری را تجربه کرده تا هزینه‌هایش را جبران کند. با ادامه همین روند فیلم سرنوشت تاریک کمترین سود را در بین تمامی مجموعه فیلم‌های نابودگر خواهد داشت.

اما چه چیزی باعث شد این اثر نتواند آغازی قدرتمند داشته باشد؟ کاملا مشخص است طرفداران به ‌اندازه آثار محبوب قبلی به این فرنچایز اهمیت نمی‌دهند. شاید این موضوعی ساده باشد اما گویا طرفداران از فرنچایز نابودگر خسته شده‌اند. هالیوود بارها ثابت کرده بعد از دو فیلم نخست قادر نیست همان میزان از علاقه را بار دیگر در مخاطبین ایجاد کند.

شاید پس از فیلم افسانه‌ای نخست و دنباله بسیار محبوبش، فرنچایز نابودگر تمام جوانب این دنیا را بررسی کرده و چیز دیگری برای گفتن ندارد. همین موضوع نیز باعث شد باقی دنباله‌ها صرفا اثری اضافی محسوب شوند. اگر از طرفداران این فرنچایز سوال کنید مطمئنا آن‌ها به شما خواهند گفت پس از پایان بی‌نظیر فیلم نابودگر ۲: روز داوری همه‌چیز باید برای دنیای نابودگر به‌اتمام می‌رسید.

این فیلم همچنین موفق نشد نظر مثبت منتقدین را به سمت خود جلب کند. حال بگذارید نگاهی به نمره مجموعه فیلم‌های فرنچایز نابودگر در وب‌سایت روتن تومیتوز بیندازیم. جدیدترین فیلم این فرنچایز یعنی سرنوشت تاریک نمره ۷۰ درصد را از روتن تومیتوز دریافت کرد. فیلم‌‌ نابودگر ۳: خیزش ماشین‌ها (Terminator 3: Rise of the Machines) نمره ۶۹ درصد، فیلم نابودگر: رستگاری (Terminator Salvation) نمره ۳۳ درصد و فیلم نابودگر: جنسیس (Terminator: Genisys) نمره ۲۷ درصد را از وب‌سایت روتن تومیتوز دریافت کردند.

اکنون این نمرات را با نمرات دو فیلم ابتدایی این فرنچایز مقایسه کنید. دو فیلم ابتدایی فرنچایز نابودگر به‌ترتیب نمره ۱۰۰ درصد و ۹۳ درصد را از این سایت دریافت کردند. این موضوع به‌خوبی نشان می‌دهد کاوش بیشتر در جهان نابودگر اقدامی اشتباه و نابودکننده برای سازندگانش محسوب می‌شود.

حال نوبت به رتبه‌های بعدی باکس‌‌آفیس می‌رسد. فیلم‌های جوکر (Joker) و مالفیسنت: سردسته اهریمنان (Maleficent: Mistress of Evil) طی این هفته رقابت تنگاتنگی برای قرارگیری در رتبه‌ دوم داشتند. درنهایت این جوکر بود که با فروش ۱۳٫۹ میلیون دلاری توانست مالفیسنت را پشت سر بگذارد و در رتبه دوم قرار بگیرد. جوکر در حال حاضر ۲۹۹ میلیون دلار فروش داخلی داشته و کمی مانده تا به درآمد ۱ میلیارد دلاری در سطح جهان دست پیدا کند. فیلم مالفیسنت: سردسته اهریمنان نیز با فروش ۱۲٫۱ میلیون دلاری میزان درآمد داخلی‌اش را به عدد ۸۴ میلیون دلار رساند و در رتبه سوم قرار گرفت.

فیلم هریت طی نخستین هفته (Harriet) اکرانش فروشی ۱۲ میلیون دلاری را تجربه کرد و در رتبه چهارم قرار گرفت. فیلم خانواده آدامز (The Addams Family) با فروشی ۸٫۴ میلیون دلاری در رتبه پنجم قرار گرفت و میزان درآمد داخلی‌اش را به ۸۵٫۲ میلیون دلار افزایش داد.

در ادامه شاهد رتبه‌بندی ده فیلم پرفروش هفته باشید:

  1. Terminator: Dark Fate
  2. Joker
  3. Maleficent: Mistress of Evil
  4. Harriet
  5. The Addams Family
  6. Zombieland Double Tap
  7. Countdown
  8. Black and Blue
  9. Motherless Brooklyn
  10. Arctic Dogs

بیشتر بخوانید:

  • فیلم Joker – جوکر : از ۹۰۰ میلیون دلار عبور کرد (+جزئیات بیشتر)
  • تمام جزئیات فصل چهارم سریال Stranger Things – چیزهای عجیب [احتمال حضور شخصیت‌های جدید در فصل چهارم]
  • ۱۰ تا از دل‌ نشین ترین مرگ‌های تاریخ سینما [بخش سریال‌ها]
  • بازخورد های اولیه نسبت به سریال های +Apple TV

نوشته گزارش باکس‌‌آفیس: صدرنشینی Terminator: Dark Fate با طعمی تلخ برای سازندگانش اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا