اخبار کسب و کار

بازخورد های اولیه نسبت به سریال های +Apple TV

تقریبا دو ماه پیش بود که در رویداد شرکت اپل، تیم کوک مدیر اجرایی این کمپانی خبر از راه اندازی سرویس استریم مختص اپل و ساخت سریال های اورجینال این سرویس را داد. از همان ابتدا می شد این سرویس را در کنار HBO Max و Disney Plus از رقیبان اصلی غول حال حاضر این صنعت نوپا یعنی نتفلیکس دانست. اکنون با پخش محدود بعضی از سریال های ابتدایی این سرویس، اولین بازخورد ها از این سریال در سایت متاکریتیک بسیار ناامید کننده بنظر می رسد. در ادامه ی این مقاله به بررسی نقد های منتشر شده از این سریال ها خواهیم پرداخت.

See

See
See

سریال See “ببین” را می توان از مورد انتظار ترین سریال های اختصاصی سرویس استریم اپل تی وی پلاس دانست. در این سریال پرخرج که طبق گزارش ها ساخت هر قسمت آن حدود 15 میلیون دلار هزینه داشته ، جیسون موموآ (بازیگر فیلم آکوامن و لیگ عدالت) درنقش مبارزی نابینا در 600 سال آینده ظاهر می شود زمانی که دنیا آلوده ی ویروسی مرگبار شده که تنها دو میلیون آدم از آن جان سالم بدر برده اند و همگی نابینا هستند.

استیون نایت، خالق سریال محبوب Peaky Blinders، شورانر اصلی این سریال بوده و کارگردانی قسمت اول این مجموعه را فرانسیس لارنس (کارگردان فیلم بازی های عطش) بر عهده داشته است.

چندی پیش یکی از تهیه کنندگان این مجموعه آن را با سریال Game of Thrones مقایسه کرده بود و آن را سریالی در حد و اندازه آن می دانست ولی با انتشار اولین نقد های آن بنظر می رسد بسیار ضعیف تر از آن چیزی است که بنظر می رسد. See تاکنون با بیست نقد میانگین نمره ی 37 را در سایت متاکریتیک کسب کرده و این اصلا جالب بنظر نمی رسد! بسیاری از منتقدان و کاربران این وبسایت از جلوه های ویژه و فیلمبرداری فیلم تمجید کرده اند ولی ضعف در فیلمنامه و شخصیت پردازی باعث شده این مجموعه را اثری ضعیف و شکستی برای اپل تی وی پلاس بدانند. لیام متیوز، منتقد سایت TV Guide در بخشی از نقد خود می نویسد:

فیلمبرداری که در مناطق بکر کانادا انجام شده معرکه است ولی مهم تر از آن این است که اگه همه ی پول های دنیا را هم داشته باشید نمی توانید یک فیلمنامه ی بد را نجات دهید. هیچ چیز این سریال بجا نیست

جودی برمن ، منتقد مجله ی Time که “ببین” را لایق نمره ی 10 از 100 دانست در این باره نوشت:

افتضاح! بخصوص فیلمنامه که توسط استیون نایت نوشته شده یک فاجعه ی تمام عیار است. با کمی انصاف “ببین” یکی از بد ترین سریال هایی است که طی این سال ها دیده ام.

یکی از کاربران وبسایت متاکریتیک اظهار نظر جالبی در این مورد داشته است:

“ببین” از آن دسته سریال هایی است که باید بابت آن پول داد تا دیده نشود. با اختلاف بدترین سریالی است که در این دهه دیده ام. از آنجا خنده ام میگیرد که اپل گزینه ی کامنت را برای انتقاد به این سریال بست.اپل است دیگر، کاری نمیشه کرد!

The Morning Show

The Morning Show
The Morning Show

The Morning Show “برنامه صبحگاهی” از اولین سریال هایی بود که اپل از آن رونمایی کرد و همانند See بودجه ی هنگفتی برای آن در نظر گرفته بود. “برنامه صبحگاهی” داستان زندگی و رقابت چندین مجری و سازنده ی برنامه های صبحگاهی تلویزیون می باشد که ستارگان بنامی همچون استیو کارل (بازیگر نامزد اسکار فیلم های Foxcatcher و Anchorman) و ریس ویترسپون (بازیگر نامزد اسکار فیلم Wild) و جنیفر آنیستون (بازیگر سریال محبوب فرندز) در آن حضور دارند و شورانر اصلی آن مایکل النبرگ می باشد که تجربه ی ساخت سریال The Leftovers را نیز داشته است.

با وجود تمام این ها وضعیت “برنامه صبحگاهی” امیدوار کننده نیست و با سی و دو نقد منتشر شده میانگین نمره ی 60 را در سایت متاکریتیک کسب کرده است و اکثر منتقدان و کاربران ضمن اشاره به بازی های خوب آن علس الخصوص جنیفر آنیستون، آن را صرفا اثری خوب و متوسط دانسته اند.

آلن سپینول منتقد وبسایت RollingStone در این باره می نویسد:

“برنامه ی صبحگاهی” فاجعه نیست و در آن چندین بازی خوب را می توان دید ولی با این وجود سریالی متوسط است.

ریچارد روپر، منتقد مجله ی Chicago SunTimes که به این سریال نمره ی 75 را داده، نوشت:

The Morning Show برخلاف سریال های تلویزیونی مانند The Loudest Voice و The Newsroom آرون سورکین، کشش سینمایی لازم را ندارد و آن را میتوان در سطح سریالی مانند Sports Night که در دهه ی 90 پخش می شد ، دانست.

Dickinson

Dickinson
Dickinson

سریال Dickinson “دیکینسون” داستان امیلی دیکینسون، شاعر برجسته ی آمریکایی قرن نوزدهم می باشد و در آن به چالش هایی همچون محدودیت های جنسی و اجتماعی که در سد راه این شاعر جوان هستند می پردازد. این سریال هیلی استنفیلد را در نقش اصلی دارد که توانسته بود برای بازی در فیلم True Grit نامزد اسکار شود و کارگردان تمامی قسمت های فصل اول آن توسط دیوید گوردون گرین که سابقه ی کارگردانی فیلم هالووین و Pineapple Express را داشته، برعهده دارد.

دیکینسون تا کنون توانسته عملکرد بهتری نسبت به دیگر سریال های سرویس استریم اپل تی وی پلاس داشته باشد و با بیست و چهار نقد منتشر شده میانگین نمره ی 67 را کسب کند که از این بین 16 نفر نظرشان نسبت به فیلم مثبت بوده است و از جمله نکات مثبت آن می توان به شخصیت پردازی و طراحی صحنه ی خوب آن اشاره کرد. کانستنس گردی نویسنده ی وبسایت VOX با دادن نمره 80 به فیلم نوشت:

دیکینسون ریتم بسیار خوب، اِستایلیش و خیلی تر و تازه است و دقیقا می داند چه کاری می کند.

آلن سپینول نیز با دادن نمره 50 در این مورد نوشت:

ضرب آهنگ بالای سریال به آن انرژی مضاعف عجیبی داده است و استنفیلد به تنهایی در سریال کاریزمای کافی را دارد تا از انتخاب های بد دیگر سریال صرف نظر شود ولی آیا دیکینسون توانسته به عمق کارکتر واقعی عنوان سریالش برسد؟ نه واقعا. آیا سریال خوبی است؟ احتمالا نه. ولی حداقل از دیگر سریال های سرویس استریم اپل قابل تحمل تر است.

For All Mankind

For All Mankind
For All Mankind

For All Mankind “برای همه بشریت” سریالی در ژانر علمی تخیلی می باشد و داستان رقابت فضایی بین شوروی سابق و آمریکا را در خط زمانی متفاوتی روایت می کند و در آن شوروی موفق شده است هم اولین فضانورد را به فضا و ماه بفرستد و در آن جا توانسته آب نیز پیدا کند و ناسا سعی دارد جای شوروی را بگیرد. شورانر اصلی این مجموعه رونالد مور می باشد که سابقه ی ساخت ریبوت Battlestar Galactica و Outlander را در کارنامه ی خود دارد و در آن ستارگان چون جوئل کینمن (ّبازیگر فیلم پلیس آهنی و جوخه انتحار) حضور دارند.

بازخورد های اولیه این سریال متوسط بوده اند و توانسته از بیست و یک نقد منتشر شده میانگین نمره ی 65 را کسب کند و بسیاری از ایده و چگونگی پرداخت به آن استقبال کرده اند. کلی لولر منتقد وبسایت USA Today با دادن نمره ی 75 در این باره می نویسد:

داستان For All Mankind با نمایش جوئل کینمن به عنوان یک فضانورد جدی شروع می شود ولی با آمدن کارکتر های دیگر داستان به کل تغییر می کند و در اپیزود سوم آن سه کارکتر زن فضانورد به سریال معرفی می شوند که به سریال جان تازه ای می دهند.

تیم سورت، منتقد وبسایت TV Guide با دادن نمره ی 80 به این سریال نوشت:

کارکتر های اصلی مرد سریال که توسط جوئل کینمن و مایکل دورمن ایفا می شوند بسیار خنک و کلیشه ای و قابل پیشبینی می باشند اما بهترین قسمت آن جایی است که داستان زنانی را که در پروژه های فضایی دخیل می باشند می گوید و خوشبختانه بیشتر اپیزود ها مربوط به همان ها می باشد.

با وجود تمامی این ها هنوز برای نتیجه گیری زود است که آیا سرویس استریم اپل تی وی پلاس شکست خورده و یا دوباره با سریال ها و عناوین اختصاصی خود باز خواهد گشت اما این را می دانیم که نتوانست همانند نتفلیکس شروع خوبی داشته باشد اما با توجه به پروژه های آینده ی این سرویس مانند سریالی که آلفونسو کوآرن بر روی آن کار می کند میتوان هنوز به این سرویس امیدوار بود. +Apple TV از 10 آبان بر روی تمامی دستگاه های کمپانی اپل با اشتراک ماهیانه 5 دلار برای تمامی کاربران این کمپانی در دسترس است.

بیشتر بخوانید:

  • هر آنچه که تاکنون راجع‌به فیلم بتمن ۲۰۲۱ (The Batman) می‌دانیم
  • واکنش منتقدان به فیلم ترسناک Doctor Sleep
  • واکنش اولیه منتقدان نسبت به فصل نخست سریال برنامه صبحگاهی (The Morning Show)
  • چه سریال‌ها و فیلم‌هایی به سرویس استریم HBO Max خواهند آمد؟
  • چه فیلم‌هایی در ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ اکران خواهند شد؟ (ماهی فوق‌العاده برای طرفداران سینما)

نوشته بازخورد های اولیه نسبت به سریال های +Apple TV اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا