اخبار کسب و کار

هر آنچه که تاکنون راجع‌به فیلم بتمن ۲۰۲۱ (The Batman) می‌دانیم[بروزرسانی]

جیمی لاوسون به پروژه اضافه شد

(۲۱ آبان ۹۸ )

جیمی لاوسون که در چندین نمایشنامه نقش‌هایی را بر عهده داشته است در فیلم بتمن نقش خواهد داشت تا برای اولین بار وارد یک پروژه سینمایی بشود هنوز نقش این بازیگر زن مشخص نشده است ولی چیزی که کاملا مشخص است تعدد بازیگران سیاهپوست در این فیلم ابرقهرمانی است روندی که در اقتباس های قبلی دیده نمی‌شد.

شاید ما برای آخرین‌ بار بن افلک را در لباس بتمن در سینماها ببینیم؛ اما این بدان معنی‌ نیست که دیگر شاهد حضور شوالیه تاریکی در سینماها نخواهیم بود. اخیرا شاهد یکه‌تازی فیلم مستقل دلقک جرم و جنایت یعنی جوکر (با بازی واکین فینیکس) در سینماها بودیم. اما این پایان کار نیست. بر پایه کاراکتر بتمن نیز قرار است فیلمی مستقل ساخته شود و این بار بازیگر مشهور هالیوود رابرت پتینسون نقش بتمن را بازی می‌کند.

همچنین می‌دانیم زوئی کراویتز بازیگر فیلم مردان ایکس: کلاس اول (X-Men: First Class) نیز در فیلم مستقل بتمن (The Batman) نقش سلینا کایل را ایفا می‌کند. در این مطلب قصد داریم هرآنچه که در مورد فیلم بتمن تاکنون مشخص شده است ذکر کنیم. با تایم‌سیتی همراه باشید.

تاریخ اکران فیلم بتمن

فیلم بتمن در حال حاضر برای اکران در تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۲۱ (۴ تیر ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده است. با توجه به عادت دی سی مبنی بر تغییر تاریخ اکران فیلم‌هایش (مانند فیلم‌های Batman v Superman و Wonder Woman 1984 که هردو با تاخیر مواجه شدند) هیچ تضمینی وجود ندارد که این تاریخ اکران در آینده دچار تغییر نشود.

عنوان فیلم بتمن

فیلم جدید بتمن عنوان ساده‌ای دارد. نام این فیلم The Batman خواهد بود. شاید اینکه نام این فیلم با نام مجموعه انیمیشنی بتمن در سال ۲۰۰۴ یکی است تصادفی نباشد. هردو این پروژ‌ه‌ها بر روی دوران جوانی بروس وین و روزهای ابتدایی مبارزه‌اش با جرم و جنایت تمرکز دارد. در آن انیمیشن مشاهده کردیم بروس در دوران ناشناسی‌اش قرار دارد و شهر گاتهام در عمق جرم و جنایت فرو رفته است.

تریلر فیلم جدید بتمن

هیچ تریلری از فیلم جدید بتمن تاکنون منتشر نشده است و همچنین فکر نمی‌کنیم تا سال ۲۰۲۰ تریلری از آن منتشر شود.

عوامل و بازیگران فیلم بتمن

هنگامی که نحستین‌بار در سال ۲۰۱۵ مشخص شد برادران ورانر قصد دارد فیلمی مستقل از بتمن تولید کند، بسیاری از افراد گمان می‌کردند بن افلک به‌عنوان بازیگر و کارگردان در این پروژه حضور خواهد داشت. همچنین گفته شد افلک و جف جانز فیلم‌نامه این پروژ را نیز می‌نویسند.

اما در ادامه این پروژه با کنار گذاشته‌شدن افلک (ابتدا به‌عنوان کارگردان و سپس کاملا) با تغییر بزرگی مواجه شد. اکنون مشخص شده که کارگردان مت ریوز (کارگردان فیلم War of the Planet of the Apes) وظیفه کارگردانی فیلم مستقل بتمن را برعهده خواهد داشت. ریوز همچنین به‌عنوان نویسنده و تهیه‌کننده در کنار دیلان کلارک در این پروژه همکاری خواهد داشت.

رابرت پتینسون (بازیگر فیلم‌های Cosmopolis و Twilight) نقش بروس وین/بتمن را در این فیلم بازی می‌کند. ظاهرا انتخاب پتینسون جهت ایفای این نقش کار راحتی بود و طبق ادعای یکی از کارمندان داخلی کمپانی برادران وارنر او خیلی سریع برای این نقش انتخاب شد. رقیب اصلی پتینسون برای بازی نقش بتمن بازیگر نیکولاس هولت (بازیگر فیلم X-Men: First Class) بود. هردو این بازیگران طی ماه می ۲۰۱۹ تست داده بودند. (یعنی کمی قبل از آنکه پتینسون به‌صورت رسمی با برادران وارنر قرارداد امضا کند)

همچنین رسما اعلام شده زوئی کراویتز و جفری رایت نیز در این پروژه حضور خواهند داشت. کراویتز نقش سلینا کایل را در این فیلم ایفا خواهد کرد. البته مشخص نیست در فیلم بتمن او را در لباس زن گربه‌ای (Catwoman) مشاهده خواهیم کرد یا خیر. همچنین به‌تازگی ریوز تایید کرد جفری رایت نقش کمیسر جیمز گوردون را در این فیلم بازی خواهد کرد. هنوز حضور هیچ بازیگر دیگری در این فیلم رسما تایید نشده است.

داستان فیلم بتمن

جزئیات زیادی از داستان فیلم جدید بتمن مشخص نشده است. گفته شده زمان فیلم در دهه ۱۹۹۰ خواهد بود؛ یعنی جایی که بروس وین به‌‌تازگی فعالیتش علیه جرم و جنایت را آغاز کرد. این یعنی پتینسون نقش جوانی‌های بتمن را بازی خواهد کرد. فیلم Batman v Superman نشان داد وین‌ها در سال ۱۹۸۱ کشته شدند. این یعنی بروس اوایل دهه ۱۹۹۰ یا اواسط این دهه لباس بتمن را برتن کرد.

با توجه به روندی که دی سی برای دنیای سینمایی‌اش پس از فیلم Justice League آغاز کرد، سخت است بفهمیم فیلم جدید بتمن به چه سمتی حرکت می‌کند. بنابراین نمی‌توان مشخص کرد این فیلم یک عنوان کاملا بازسازی شده است یا فیلمی با هدف گسترش داستان فیلم‌های قبلی دنیای سینمایی دی سی. ریوز طی سال ۲۰۱۷ اعلام کرد این فیلم به دنیای سینمایی دی سی مرتبط خواهد بود. اما از آن زمان ممکن است تغییراتی رخ داده باشد.

ما می‌دانیم فیلم جدید بتمن با داستان مبدا و اصلی نیست. این فیلم رویکردی رازآلود و پررنگ‌تر به جهان شوالیه تاریکی خواهد داشت. این پروژه نسبت به فیلم‌های قبلی تاکید بیشتری بر روی مهارت کارآگاهانش خواهد داشت و از اثر آلفرد هیچکاک الهام خواهد گرفت. اخیرا نیز اعلام شده ریوز فیلم‌نامه را با چاشنی اکشن بیشتری مخلوط کرده تا طرفداران شاهد یک تجربه ابرقهرمانی جذاب باشند.

نظر شما راجع‌به فیلم جدید بتمن چیست؟ آیا این فیلم می‌تواند به اثری موفق در کارنامه دی سی تبدیل شود؟

بیشتر بخوانید:

  • بازخوردهای اولیه منتقدان به فصل نخست سریال نیروی اهریمنی او (His Dark Materials)
  • فیلم رمبو : آخرین خون | ۲۰۱۹ [تاریخ پخش نسخه نسخه بلوری و web-dl مشخص شد]
  • پخش سریال ریدلی اسکات از شبکه ی TNT به HBO Max انتقال یافت
  • واکنش اولیه منتقدان نسبت به فصل نخست سریال برنامه صبحگاهی (The Morning Show)

نوشته هر آنچه که تاکنون راجع‌به فیلم بتمن ۲۰۲۱ (The Batman) می‌دانیم[بروزرسانی] اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا