اخبار کسب و کار

اطلاعات کامل از سریال مورد انتظار Dracula محصول مشترک BBC One و Netflix

تقریبا سال پیش همین موقع بود که شبکه ی BBC One خبر ساخت سریالی دیگر با همکاری شبکه نتفلیکس حول شخصیت کلاسیک سینما و ژانر وحشت یعنی Dracula را داد. دراکولا که نام شخصیت اصلی و عنوان رمان برام استوکر، نویسنده ی ایرلندی است که نخستین بار در سال ۱۸۹۷ منتشر شد و تاکنون بار ها مورد اقتباس سینماگران در سینما، تلویزیون و تئاتر قرار گرفته است.

مارک گتیس و استیون موفات وظیفه ی ساخت این ریبوت را بر عهده دارند که هردو سریال خوب و خوش ساخت Sherlock را در کارنامه ی خود دارند. همچنین موفات پیشتر وظیفه ی نگارش فیلمنامه ی انیمیشن The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn “ماجرا های تن تن: راز اسب تک شاخ” را از استیون اسپیلبرگ بر عهده داشته است. بنابراین با توجه به سابقه ی این دو فیلمساز می توان پس از چندین اقتباس نه چندان خوب، منتظر اثری در خور این شخصیت کلاسیک دنیای ادبیات و سینما بود.

Claes Bang As Dracula

کلیس بنگ ، بازیگر دانمارکی تبار فیلم برنده ی نخل طلای کن یعنی The Square “مربع” ، نقش سنت دراکولا را در این سریال ایفا خواهد کرد. بنگ سال گذشته در فیلم نه چندان موفق The Girl in the Spider’s Web “دختری در تار عنکبوت” نیز حضور نسبتا کوتاهی را داشت.او همچنین در مصاحبه ای از نقش خود در این سریال گفت:

از اینکه می توانم این نقش آیکونیک را ایفا کنم بسیار خوشحالم. بخصوص وقتی استیون و مارک پس از تجربه ی موفق شرلوک قرار است آن را بسازند. دراکولا شخصیتی شیطانی و در عین حال کاریزماتیک را دارد و من از اینکه قرار است به عمق شخصیت او پی ببرم بسیار هیجان زده ام. بازیگران زیادی ایفاگر نقش این کارکتر بوده اند و این باعث افتخار من است که این فرصت نصیب من شده است.

از دیگر بازیگران این مجموعه می توان به جاناتان آریس ، کاترین شل، مورفید کلارک ، ساشا داوان ، یوسف کرکور ، کلایو راسل و مارک گتیس که هم در مقام نویسنده و هم بازیگر در فیلم حضور دارد، اشاره کرد.

فصل اول این سریال قرار است در سه قسمت پخش شود و همانند سریال Sherlock هر قسمت به مدت ۹۰ دقیقه بوده و داستانی مجزای خود را خواهد داشت. کارگردانی قسمت اول این مجموعه را جان کمپل بر عهده دارد که سابقا کارگردانی قسمت هایی از سریال Westworld را در کارنامه خود دارد و قسمت دوم آن توسط دیمون توماس که سریال Killing Eve را ساخته ، کارگردانی می شود و قسمت سوم نیز توسط پل مک گوگان که از همان تیم شرلوک است کارگردانی می شود.

اولین تیزر این سریال نیز چند روز پیش از شبکه ی BBC One پخش شد که در این ویدئو کوتاه می توان فضای سرد و تاریک و پر رعب و وحشت را دید که در سریال حکم فرماست و کاملا متناسب با شخصیت دراکولا و داستان آن می باشد و سازندگان آن به فضای مخوف داستان دراکولا وفادار مانده اند. آنطور که بنظر می رسد داستان این مجموعه در لندن دوره ویکتوریایی اتفاق می افتد.

تاکنون بیش از ۲۰۰ بار از رمان استوکر در فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی اقتباس شده است. اولین فیلمی که بطور مستقیم از این رمان و کارکتر اقتباس شد فیلم Dracula ساخته ی تاد برونینگ محصول سال ۱۹۳۱ است ولی درواقع اولین فیلمی که از این رمان اقتباس شد فیلم صامت Nosferatu اثر اف دبلیو مارنائو در سال ۱۹۲۲ بود که چون تهیه کنندگان فیلم بودجه ی کافی برای خرید حق ساخت از این رمان را نداشتند عناوین فیلم و شخصیت های داستان را تغییر دادند. از دیگر آثار مهمی که براساس این رمان و کارکتر ساخته شده اند میشود به فیلم های Bram Stoker’s Dracula 1992 و Dracula Untold 2014 “ناگفته های دراکولا” و Van Helsing 2004 و انیمیشن Hotel Transylvania “هتل ترانسیوانیا” اشاره کرد که از این بین موفق ترین آن ها را می توان فیلم دراکولای ۱۹۲۲ ساخته ی فرانسیس فورد کاپولا دانست که از دیگر آثار بیشترین وفاداری را به رمان داشته است.

همچنین در سال ۲۰۱۳ از سوی شبکه ی NBC سریالی با بازی جاناتان ریس مایرس و جسیکا ده گوو ساخته شد که بسیار ناامید کننده ظاهر شد و پس از پخش یک فصل از سوی شبکه ادامه ی ساخت آن متوقف شد.

تاکنون تاریخی دقیقی برای پخش این سریال از سوی نتفلیکس و یا BBC One اعلام نشده ولی اواخر سال ۲۰۱۹ و یا اوایل سال ۲۰۲۰ برای پخش این فیلم محتمل است. همچنین خبری مبنی بر وجود فصول دیگر برای این سریال منتشر نشده است و به نظر می رسد تهیه کنندگان این مجموعه منتظر واکنش های بینندگان و منتقدان هستند تا تصمیم خود را برای ادامه دادن سریال بگیرند.

تریلر

بیشتر بخوانید:

  • تاریخ اکران فیلم شب گذشته در سوهو (Last Night in Soho)
  • روزی روزگاری در هالیوود+(ناگفته‌های این فیلم)+[تاریخ پخش نسخه بلوری]
  • دانلود سریال دل یا همان عاشقانه ۲ [با ترافیک نیم‌بها]
  • دانلود سریال کرگدن قسمت ۱ اول (با بازی مصطفی زمانی)

نوشته اطلاعات کامل از سریال مورد انتظار Dracula محصول مشترک BBC One و Netflix اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا