اخبار کسب و کار

چند پیشنهاد برای گذراندن یک تعطیلات نسبتا طولانی

تعارف که نداریم. یک هفته با دو تعطیلی رسمی و دو بین‌التعطیلین، برای ما به‌منزله یک هفته تعطیلات است. برخی از فرصت استفاده می‌کنند و به مسافرت می‌روند و برخی ترجیح می‌دهند در این هوای سرد و بارانی در خانه و شهرشان بمانند. این یعنی بهترین فرصت برای سینما رفتن، فیلم دیدن و سری به دنیای سریال‌ها زدن. حداقل برای آنانکه اهل فیلم و سینما هستند، این هفته یک فرصت طلایی است تا با جدیدترین فیلم‌های روی پرده آشنا شوند یا از اخبار شبکه نمایش خانگی باخبر شوند.
ما هم برای شما چند پیشنهاد داریم. اگر در سفر هستید، با پیشنهادهای ما خاطره بازی کنید. اگر در خانه‌تان ماندید، به سینما بروید و اگر این تعطیلی و بین‌التعطیلین، برای شما با روزهای عادی فرقی ندارد، با فیلم‌های شبکه نمایش خانگی، روزهایتان را سینمایی سپری کنید.

اول‌ازهمه به سراغ سینما می‌رویم و سری به فیلم‌های جدید روی پرده می‌زنیم

خانه پدری

«خانه پدری» یکی از آن موردهای عجیب سینمای ایران است. این فیلم که بعد از سه سال توقیف در جشنواره سی و دوم فجر اکران شد، توانست نظر مثبت اکثر منتقدان را کسب کند. فیلم در سال ۹۳ روانه پرده شد، اما یک روز بیشتر دوام نیاورد به دلیل آنچه خشونت عیان و ناراحت‌کننده فیلم عنوان‌شده بود، از ادامه اکران آن جلوگیری شد.
حالا «خانه پدری» با انجام اصلاحاتی و گرفتن درجه نمایش سنی، به اکران درآمده است. «خانه پدری» فیلمی است از ورای تاریخ یک سرزمین. عیاری با انتخاب شخصیتی که در اواخر دوره قاجار، دوران نوجوانی‌اش را می‌گذراند، او را تا سال‌های پایانی دهه هفتاد همراهی می‌کند و به‌واسطه او نگاهی به زنان و آنچه طی این سال‌ها بر آن‌ها گذشته است می‌اندازد. «خانه پدری» فیلمی پرستاره هم هست. مهدی هاشمی، شهاب حسینی، نازنین فراهانی و مینا ساداتی از بازیگران اصلی فیلم هستند. نکته جالب‌توجه فیلم بازی ناصر هاشمی در نقش جوانی‌های کاراکتری است که برادرش دوران پیری آن را بازی می‌کند. همان ایده‌ای که عیاری در مجموعه «روزگار قریب» هم به کار گرفت.

هزارتو

هزارتو

در چند سال اخیر، سینمای اجتماعی ایران، با نگاهی واقع‌گرایانه و انتقاد از سنت‌های اخلاقی، بیش از هرزمان دیگری در طول تاریخ سینمای ایران رونق گرفته است. حرکتی که با فیلم‌های فرهادی شروع شد و با «ابد و یک روز» به اوج رسید. «هزارتو» یک فیلم اولی است که در همان مسیر آشنای قصه‌های اجتماعی-اخلاقی روایتش را به‌پیش می‌برد. اما وجه تمایز آن با فیلم‌های زیادی که در این سبک می‌بینیم، سوژه ملتهب آن است.
امیرحسین ترابی، تحت تأثیر اخبار کودکان گم‌شده که در چند سال اخیر بسیار فراگیر شده، به سراغ «هزارتو» رفته است. او به‌جای آنکه یک درام پلیسی- معمایی بسازد، به آسیب‌شناسی روابط روی آورده است. «هزارتو» ریتم تند و نفس‌گیری دارد و با ماجراهای پشت سر هم بیننده را به دل موقعیت بحرانی پیش‌آمده می‌برد.
شهاب حسینی که بعد از «فروشنده» و «برادرم خسرو»، مدت‌ها از پرده دور بود، حالا دو فیلم روی اکران دارد. ساره بیات و پژمان جمشیدی، دیگر بازیگران «هزارتو» هستند.

جریان هنر و تجربه

جریان هنر و تجربه، موقعیتی است تا فیلم‌های متفاوتی که در جریان اصلی جایی ندارند، به نمایش درآیند و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. اگر از آن دسته از افرادی هستید که اخبار سینمای هنر و تجربه را دنبال می‌کنید و به دنبال تجربه متفاوتی روی پرده هستید، پیشنهادهای ما را از دست ندهید.

تمام چیزهایی که جایشان خالی است

تمام چیزهایی که جایشان خالی است

«تمام چیزهایی که جایشان خالی است»، یکی از فیلم‌هایی است که در جریان اصلی جایی ندارد، اما باید دیده شود. مستندی که باوجود تلخی که در انتخاب موضوع دارد، با پرداخت ویژه و جذابش، می‌تواند بیننده‌اش را میخکوب کند.
«تمام چیزهایی که جایشان خالی است» روایتش را روی مبارزه یک زن با سرطان بنانهاده است. باوجوداینکه بیننده می‌داند سرنوشت این زن چیست، اما فیلم با فرازوفرود داستانی‌اش او را همراه می‌کند و موفق می‌شود عنصر تعلیق را چاشنی روایتش کند. نکته ویژه و منحصربه‌فرد «تمام چیزهایی که جایشان خالی است»، استفاده از یک روایت داستانی و درگیر کننده در کنار ساختار مستند فیلم است.

زنانی با گوشواره‌های باروتی

زنانی با گوشواره‌های باروتی

«زنانی با گوشواره‌های باروتی» یک مستند داستانی دیگر است که از جریان هنر و تجربه به شما پیشنهاد می‌دهیم. در این فیلم با خبرنگاری زن در دل خط مقدم جنگ با داعش همراه می‌شویم. نورا، خبرنگار عراقی به شهرها و روستاهایی که در اثر خشونت داعش ویران‌شده است، سر میزند. با کودکان ایزدی سخن می‌گوید و پای صحبت‌های زنانی می‌نشیند که همسرانشان در جبهه داعش مشغول به جنگ هستند.
نورا، خود به‌عنوان یک قربانی خشونت‌های داعش، نگاه دست اولی از جنگ و بی‌رحمی آن به بیننده عرضه می‌کند. «زنانی با گوشواره‌های باروتی» با دست گذاشتن روی افرادی که قصه‌شان، وجهی تازه از این جنگ را روشن می‌کند اثری درگیر کننده و تأثیرگذار به بیننده عرضه می‌کند.

شبکه نمایش خانگی

برای بعضی‌هایمان برنامه‌ریزی باوجود تعطیلی سینماها مشکل است و بعضی‌هایمان هم فرصت سینما رفتن نداریم. پس بهتر است سری به شبکه نمایش خانگی بزنیم.

ایتالیا، ایتالیا

ایتالیا ایتالیا

این تعطیلات فرصت خوبی است تا با عاشقانه متفاوت و زیبای کاوه صباغ زاده همراه شوید. «ایتالیا، ایتالیا» با فضای نیمه فانتزی‌اش، به‌هیچ‌وجه از قصه‌گویی بازنمی‌ماند. اما آنچه این فیلم را تا این حد جذاب می‌کند، شخصیت‌های دوست‌داشتنی و ملموس فیلم و عشقی که در میانشان زنده می‌شود، کهنه می‌شود و می‌میرد است.
صباغ زاده، در «ایتالیا، ایتالیا» به‌خوبی توانسته بعدی زنانه به قصه عاشقانه‌اش ببخشد و درعین‌حال شخصیت مرد دوست‌داشتنی و قابل هم ذات پنداری بیافریند. «ایتالیا، ایتالیا» با لحن سرخوشانه‌ای شروع می‌شود و تراژدی یک عشق نافرجام را به زیبایی به تصویر درمی‌آورد.
به‌وقت خاطره بازی و دندان مار
«دندان مار» اتفاق ویژه‌ای در دهه شصت بود. فیلمی که در روزهای جنگ می‌گذشت، اما از جنگ نمی‌گفت. «دندان مار» با همان قهرمان همیشگی مسعود کیمیایی، قهرمانی تنها و سرخورده که دوره‌اش گذشته، یکی از درخشان‌ترین آثار کیمیایی است. فیلمی که تمام المان‌های معمول سینمای کیمیایی را دارد و مانند آثاری که بعد از «خط قرمز» ساخته است، به‌جای قصه‌گویی سرراست، به قهرمان‌ها و دنیای خاص سینمایی او اختصاص دارد. قهرمان «دندان مار» با بازی فرامرز صدیقی، در دوره‌ای زندگی می‌کند که جایی ندارد، روزگار بر سر راه او و عشقش قرار می‌گیرد و پای رفاقت جان می‌دهد. دیگر از سینما، آن‌هم سینمای کیمیایی چه می‌توان انتظار داشت؟

از عاشقانه تا گاراژ ۸۸۸

گاراژ ۸۸۸

منوچهر هادی به‌زودی با «دل» به شبکه نمایش خانگی بازمی‌گردد. هادی، هم در سینما و هم در سریال سازی، رگ مخاطبش را در دست دارد و می‌داند چگونه با به‌کارگیری عناصر جذاب، مخاطب را درگیر روایتش کند.
«عاشقانه» اولین مجموعه هادی در شبکه نمایش خانگی بود که بسیار هم موردتوجه قرار گرفت. مجموعه‌ای با تم عاشقانه، شخصیت‌های جذاب و روایتی پر افت‌وخیز که می‌تواند در این تعطیلات حسابی سرتان را گرم کند و قبل از «دل» شما را با حال و هوای احتمالی این مجموعه آشنا کند.
پیشنهاد دیگر ما برای گذراندن این تعطیلات با یک مجموعه چندقسمتی، «گاراژ ۸۸۸» است. این مجموعه بر اساس مجموعه پرطرفدار «Top Gear» یا «تخت گاز» ساخته‌شده است. این مجموعه با پیروی از نمونه خارجی‌اش، هر قسمت یک خودروی گران‌قیمت و لوکس را بررسی می‌کند.علی قربان زاده مجری این برنامه است و سامان مقدم کارگردانی آن را بر عهده داشته است.
هنرمندانی چون رویا تیموریان، مسعود رایگان، پیمان قاسم‌خانی و مصطفی زمانی از مهمانان این برنامه بوده‌اند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته چند پیشنهاد برای گذراندن یک تعطیلات نسبتا طولانی اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا