اخبار کسب و کار

چرا جدیدترین سریال شبکه CW یعنی Batwoman نمرات ضعیفی دریافت کرد؟

پخش سریال Batwoman از تاریخ ۶ اکتبر ۲۰۱۹ از طریق شبکه The CW آغاز شد. مدیران این شبکه انتظار داشتند با تولید این سریال راه را برای ادامه کار این شبکه هموار کنند. بسیاری از افراد فکر می‌کنند شبکه CW بعد از پایان سریال‌هایی چون Arrow و The Flash حرف زیادی برای گفتن نخواهد داشت و به کار خود پایان می‌دهد. ولی این شبکه سعی کرد تا با تولید سریال Batwoman بار دیگر توجه طرفداران فیلم و سریال را به سمت خود جلب کند.

اما این سریال نتوانست نقش کشتی نجات را برای شبکه CW بازی کند و نقدهای بسیار بدی از سوی طرفداران و منتقدان سینما دریافت کرد. تنها چند ساعت پس از پخش نخستین قسمت این سریال طرفداران حملات شدیدی را علیه آن آغاز و بسیاری آن را غیرقابل‌دیدن توصیف کردند. اما در میان این نقدها ما متوجه چه چیزهایی شدیم؟ چرا بسیاری از طرفداران از تماشای سریال Batwoman متنفر هستند؟ در ادامه با تایم‌سیتی همراه باشید تا به پاسخ این سوالات پی ببرید.

بسیاری از افرادی که از سریال Batwoman تنفر دارند مردها هستند. بر اساس آمار سایت IMDb مردان در سیستم نمره‌دهی ۱ تا ۱۰ این سایت، نمره ۲٫۹ و زنان نیز نمره ۶٫۱ را به این سریال دادند. این سیستم نمرده‌دهی معمولا برای یک سریال رخ نمی‌دهد و گویا افراطی در آن صورت گرفته است. از همان زمان انتشار نخستین تریلر این سریال و حتی قبل از آغاز پخش آن واکنش‌های منفی مختلفی به سمت Batwoman روانه شد.

نفرت پیرامون سریال‌ها و فیلم‌هایی که با محوریت کاراکتر زن هستند چیز جدیدی نیست. ما پیش‌تر با فیلم کاپیتان مارول (Captain Marvel) نیز شاهد چنین اتفاقاتی بودیم. بخش وسیعی از نقدهای منفی و پایین‌ترین نمرات مربوط به مردان بود و همین نمره‌های افراطی نیز باعث شد تا ما شاهد افت شدید در نمره کلی این فیلم باشیم.

تمام این نقدهای منفی پیرامون فیلم‌ها و سریال‌های ابرقهرمانی زنان تنها یک دلیل اصلی دارد: گویا بسیاری از مردان از وجود چنین فیلم‌هایی عصبانی شده و آن را خطری بزرگ می‌دانند. به‌نظر می‌رسد این تنفر ریشه در رفتار کاراکترهای زن داستان دارد ولی گروهی دیگر حتی بدون تماشای این مجموعه نمرات پایینی به آن می‌دهند.

هرگاه این اتفاق رخ داد باید دلیل آن را جویا شویم. چرا این افراد با این نظرها و نقدهای منفی اینگونه فیلم‌ها و سریال‌ها را مورد حمله قرار می‌دهند؟ آیا آن‌ها می‌ترسند که مردم از این آثار لذت ببرند؟ آیا آن‌ها امیدوارند این نقدها و واکنش‌های منفی دیگران را از تماشای اینگونه آثار منصرف کنند؟

هرکدام از این موضوعات ممکن است درست باشند. این افراد احتمالا گمان می‌کنند اگر نمرات مخاطبین پایین باشد، آنگاه مردم نیز دیگر به تماشای چنین سریال‌هایی نمی‌نشینند. کمپین علیه سریال Batwoman برای آثاری چون Captain Marvel، Black Panther و Star Wars: The Last Jedi که موضوعاتی فمنیستی را پوشش می‌دادند نیز وجود داشت. البته این کمپین‌ها چیزی را تغییر نداد و هرکدام از این آثار توانستند درآمد هنگفتی در باکس‌آفیس به‌دست بیاورند.

اما چرا این این آثار معمولا مورد حمله قرار می‌گیرند؟ زیرا این آثار منحصربه‌فرد هستند. سریال Batwoman نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این سریال مشاهده می‌کنیم یک ابرقهرمان زن عجیب به ماجراجویی می‌پردازد. بیشتر این نقدها به بازی روبی رز نسبت داده می‌شوند. البته تعداد زیادی نیز سیاسی بودن افراطی این سریال را مورد سرزنش قرار می‌دهند.

ولی تنها فاکتور سیاسی این سریال که ما به آن پی بردیم مربوط به موضوعات جنسی کاراکترهای اصلی‌اش می‌شود و نه چیزی دیگر. درنتیجه باید فرض کنیم که اکثر این نقدها مربوط به روبی رز در نقش یک ابرقهرمان زن می‌شود. گویا موضوع جنسیت ابرقهرمانان یکی از دلایل اصلی نمره‌دهی گروه بزرگی از افراد محسوب می‌شود. شاید سریال Batwoman دارای نقص‌های متعددی باشد اما بدون شک سزاوار این حجم از واکنش‌ها و نقدهای منفی نیست.

شاید این سریال تنها کور سوی امید شبکه CW برای بازگشت به دوران باشکوهش محسوب می‌شد. اما این نقدهای افراطی باعث شد تا این شبکه با یک ناامیدی بسیار بزرگ روبه‌رو شود. این اتفاق ممکن است به قیمت تعطیلی همیشگی شبکه CW تمام شود. این شبکه بستر تولید سریال‌های بزرگی چون Riverdale، Supernatural، Gossip Girl، The Vampire Diaries، The Originals، The Flash، Arrow و The 100 بود.

داستان این سریال توسط کارولین درایز نوشته شد. گرگ برلانتی و کمپانی برادران وارنر نیز بر روی تولید آن نظارت داشتند. مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند عبارت‌اند از: روبی رز، ریچل اسکارستن، مگان تندی، کامروس جانسون، داگری اسکات، الیزابت آنویس و نیکول کنگ.

بیشتر بخوانید:

  • فیلم توقیفی خانه پدری آزاد شد + تاریخ اکران
  • خطرناک‌ترین جنگویان وایکینگ‌ها [۱۰ جنگجوی برتر]
  • گزارش باکس‌آفیس: Maleficent 2 بدترین افتتاحیه را در بین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ دیزنی تجربه کرد
  • فیلم جوکر در مسیر ثبت رکوردی جهانی برای فیلم‌های با درجه سنی بزرگسال

نوشته چرا جدیدترین سریال شبکه CW یعنی Batwoman نمرات ضعیفی دریافت کرد؟ اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا