اخبار کسب و کار

گزارش باکس‌آفیس: Maleficent 2 بدترین افتتاحیه را در بین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ دیزنی تجربه کرد

جدیدترین فیلم شرکت دیزنی یعنی فیلم مالفیسنت: سردسته اهریمنان (Maleficent: Mistress of Evil) طی نخستین هفته اکرانش ناامیدکننده ظاهر شد. طبق گزارش اینترتیمنت ویکلی این فیلم طی آخرهفته فروشی ۳۶ میلیون دلاری را در آمریکا و کانادا تجربه کرد که این میزان از فروش ۴۰ میلیون دلار کمتر از پیش‌بینی‌های انجام شده بود.

فیلم نخست در سال ۲۰۱۴ توانست طی اولین هفته اکرانش چیزی در حدود ۶۹٫۴ میلیون دلار در باکس‌آفیس بفروشد. اما فیلم دنباله با فروش ۳۶ میلیون دلاری بدترین افتتاحیه را در سال ۲۰۱۹ برای فیلم‌های شرکت دیزنی ثبت کرد. فیلم مالفیسنت: سردسته اهریمنان طی آخرهفته در باکس‌آفیس جهانی ۱۱۷ میلیون دلار فروش داشت. درنتیجه این فیلم تاکنون مجموعا ۱۵۳ میلیون دلار فروش کرده است.

این اثر که با بودجه ۱۸۵ میلیون دلاری تولید شد نتوانست عملکرد قدرتمندی در باکس‌آفیس داشته باشد و نقدهای خوبی نیز از جانب منتقدین دریافت نکرد. البته مالفیسنت: سردسته اهریمنان نمره عالی A را از سایت Cinema Score که بر اساس نظرها و نمرات مخاطبین است دریافت کرد.

در این فیلم بازیگران مطرحی چون آنجلینا جولی و ال فانینگ به ایفای نقش پرداختند. این اثر توسط کارگردان فیلم دزدان دریایی کارائیب: مردگان حکایت نمی‌کنند (Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales) یعنی یواخیم رانینگ کارگردانی شد.

البته عملکرد فیلم مالفیسنت: سردسته اهریمنان به حدی خوب بود که جایگاه نخست باکس‌آفیس را سرانجام از فیلم جوکر برباید. فیلم جوکر از نخستین روز اکرانش در تاریخ ۴ اکتبر این جایگاه را تصاحب کرده بود. فیلم تاد فیلیپس طی این هفته فروشی ۲۹٫۲ میلیون دلاری را در باکس‌آفیس آمریکا و کانادا تجربه کرد. این فیلم که با بودجه ۵۵ میلیون دلاری تولید شده بود تاکنون توانسته ۷۳۰ میلیون دلار فروش جهانی در باکس‌آفیس داشته باشد که موفقیت بزرگی برای سازندگانش محسوب می‌شود.

یکی دیگر از فیلم‌های جدیدی که طی این آخرهفته اکران شد فیلم سرزمین زامبی‌ها: شلیک نهایی (Zombieland: Double Tap) بود. این فیلم در باکس‌آفیس داخلی ۲۶٫۷ میلیون دلار فروش کرد. فیلم نخست در سال ۲۰۰۹ طی نخستین آخرهفته اکرانش ۲۴٫۷ میلیون دلار فروش داشت. درنتیجه فیلم شلیک نهایی نسبت به فیلم نخست کمی پیشرفت را در حوزه فروش تجربه کرد.

رتبه‌بندی باکس‌آفیس این هفته بدین صورت است:

  1. Maleficent: Mistress of Evil
  2. Joker
  3. Zombieland 2:Double Tap
  4. The Addams Family
  5. Gemini Man
  6. Abominable
  7. Downton Abbey
  8. Judy
  9. Hustlers
  10. It Chapter Two

بیشتر بخوانید:

  • ۸٫۲ میلیون نفر در آمریکا، اِلکامینو را تماشا کرده اند
  • تارانتینو از اکران سانسور شده فیلم خود در چین ممانعت کرد
  • عصبانیت شدید جرد لتو از تولید فیلم مستقل جوکر (Joker) بدون حضور او
  • خرگوش جوجو (Jojo Rabbit): تصنیفی با چاشنی رفاقت هیتلر که تعریف چندانی نداشت

نوشته گزارش باکس‌آفیس: Maleficent 2 بدترین افتتاحیه را در بین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ دیزنی تجربه کرد اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا