اخبار کسب و کار

تارانتینو از اکران سانسور شده فیلم خود در چین ممانعت کرد

همزمان با نزدیک شدن اکران فیلم Once Upon a Time in Hollywood “روزی روزگاری در هالیوود” در چین، دولت این کشور اعلام کرد، به دلیل خشونت بالا و همچنین چهره ی غیر واقعی که از ستاره ی سینمای این کشور یعنی بروس لی که در فیلم نشان داده شده است، این فیلم حق اکران ندارد.

دولت چین از کوئنتین تارانتینو خواسته تا نسخه ای ویرایش و سانسور شده از فیلم را برای اکران فیلم در این کشور ارئه دهد. بنا به گزارش ها تارانتینو باید بعضی از سکانس های فیلم را که مربوط به بروس لی می باشد حذف کند تا این فیلم اجازه ی اکران در این کشور را داشته باشد. او نیز خواسته ی آن ها را نپذیرفته و حاضر به سانسور نسخه ی اورجینال این فیلم نشده و به شدت مخالف هر نوع دستکاری در فیلمش است. از این حیث ، روزی روزگاری در هالیوود سهم بزرگی از فروش خود در بزرگ ترین بازار سینمایی جهان پس از آمریکا را از دست داد.

Once Upon a Time in Hollywood

گفته شده شنون لی، دختر بروس لی با شکایت از سازندگان فیلم به دلیل نشان دادن پدر وی به عنوان شخصی متکبر و مغرور خواستار عدم اکران این فیلم در این کشور شده است. هرچند این اتفاق برای فیلم های کارگردان صاحب سبک سینما یعنی کوئنتین تارانتینو، داستان تازه ای نیست و فیلم های قبلی او نیز به دلیل خشونت بالای آن بارها از سوی کشور های مختلف بن شده است اما به ظاهر مشکل بزرگ فیلم جدید او مربوط به شکایت دختر بروس لی می باشد.

پس از این اقدام تارانتینو، مارک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز از او تقدیر کرده و از اینکه تن به خواسته ی چینی ها برای سانسور فیلمش را نداده را قابل ستایش دانست و خاطر نشان کرد، حق آزادی بیان از حقوق انکار نشدنی تمامی مردم است و نباید با آن معامله کرد.

روزی روزگاری در هالیوود با بازیگران همچون لئوناردو دیکاپریو و برد پیت و با بودجه ی ۹۰ میلیون دلاری، توانست در سینما های آمریکا و جهان به فروش ۳۶۷ میلیون دلار برسد و بسیاری آن را از شانس های اصلی فصل جوایز می دانند.

بیشتر بخوانید

  • بهترین فیلم های ترسناک جهان [ ترسناک ترین فیلم ها از نظر بینندگان ]
  • عصبانیت شدید جرد لتو از تولید فیلم مستقل جوکر (Joker) بدون حضور او
  • ۱۰ نکته و حقیقت جالب در مورد وایکینگ‌ها

نوشته تارانتینو از اکران سانسور شده فیلم خود در چین ممانعت کرد اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا