اخبار کسب و کار

رابرت فورستر نامزد جایزه اسکار برای فیلم Jackie Brown در سن 78 سالگی درگذشت

رابرت فورستر بازیگر پرکار هالیوود که برای بازی در فیلم Jackie Brown (به کارگردانی کوئنتین تارانتینو) نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود و در بیش از 100 فیلم به ایفای نقش پرداخته بود روز جمعه در سن 78 سالگی به‌دلیل بیماری سرطان مغز در لس‌آنجلس درگذشت.

تارانتینو از همان ابتدا هنگامی که مشغول طراحی کاراکتر مک شری بود رابرت فورستر را برای بازی این نقش درنظر داشت. فورستر موفق شد به‌خاطر بازی در فیلم جکی براون برای نخستین بار در طول دوران بازیگری‌اش نامزد دریافت جایزه اسکار شود. او اخیرا با فیلم El Camino: A Breaking Bad بار دیگر نقش خود در سریال برکینگ بد یعنی کاراکتر اد را بازی کرد. این فیلم در روز جمعه توسط شبکه نت‌فلیکس پخش شد. این بازیگر اخیرا نیز در سریال Amazing Stories با استیون اسپیلبرگ همکاری کرده بود.

او همچنین در فیلم Mulholland Dr در نقشی متفاوت با دیوید لینچ همکاری داشت. این دو در سریال بازسازی شده Twin Peaks نیز بار دیگر با یکدیگر همکاری کردند. فورستر نقش کلانتر فرانک ترومن را در این سریال بازی کرد.

فورستر بعد از اکران فیلم مستقلش یعنی What They Had در سال 2018 اعلام کرد:

«من در طول دوران حرفه‌ای خودم در ژانرهای زیادی به ایفای نقش پرداختم و همیشه آن‌ها را دوست داشتم.»

فورستر در فیلم کمدی Last Man Standing نیز نقش پدر تیم آلن را بازی کرد. او همچنین با بازی در فیلم The Descendants توانست نامزد دریافت جایزه‌های SAG و Gotham شود. فورستر در شهر روچستر نیویورک به‌دنیا آمد. او قبل از اینکه توسط جان هیوستون برای بازی در فیلم Reflections in a Golden Eye انتخاب شود و در کنار بازیگران مطرحی چون مارلون براندو و الیزابت تیلور به‌ ایفای نقش بپردازد، کار خود را با نمایش Mrs. Dally Has a Lover در تئاتر برادوی آغاز کرد.

فورستر در فیلم Medium Cool با کارگردان هسکل وکسلر همکاری کرد و در سریال تلویزیونی Banyon نیز حضور داشت. (به‌واسطه ایفای نقش در این سریال بود که تارانتینو او را برای فیلم جکی براون انتخاب کرد.) ازجمله فیلم‌های دیگری که فورستر در آن‌ها بازی کرد عبارت‌اند از: Alligator، Olympus Has Fallen و American Perfekt.

بیشتر بخوانید:

  • چگونه ویل اسمیت (Will Smith) کد پول‌سازی در هالیوود را شکست
  • بهترین سریال های خارجی از نظر بینندگان (65 سریال برتر تاریخ جهان)
  • آمازون نویسنده‌ی اصلی سریال Carnival Row را تغییر داده است.
  • لیست بهترین فیلم های هندی از نگاه مخاطبان

نوشته رابرت فورستر نامزد جایزه اسکار برای فیلم Jackie Brown در سن 78 سالگی درگذشت اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا