اخبار کسب و کار

فیلم فرعی جان ویک (John Wick) اشتباه وحشتناکی را مرتکب شده است

فرنچایز جان ویک (John Wick) هم از لحاظ تجاری و هم از دید منتقدان مورد تحسین زیادی قرار گرفت. عملکرد فوق‌العاده ستاره بزرگ هالیوود کیانو ریوز در نقش جان ویک تاثیر بسزایی در موفقیت این مجموعه فیلم‌ها در سطح جهانی داشت. با توجه به محبوبیت بسیار بالای این مجموعه ساخت فیلمی فرعی از دنیای آن اجتناب‌ناپذیر است.

طرفداران برای تماشای این فیلم فرعی بسیار هیجان‌زده هستند. زیرا داستان آن بر محور یک قاتل حرفه‌ای زن می‌چرخد. اما گویا سازندگان برای تولید این فیلم مرتکب اشتباهی شده‌اند. طبق گزارش ددلاین این فیلم که قبلا Ballerina نام‌گذاری شده است توسط لن وایزمن کارگردانی می‌شود و وظیفه فیلم‌نامه‌نویسی نیز برعهده شی هاتن قرار خواهد داشت. آیا می‌دانید نقطه اشتراک آن‌ها چه چیزی است؟ هردو مرد هستند.

بله ساختن فیلمی از جان ویک که یک زن نقش اصلی آن‌ را برعهده داشته باشد ایده‌ای خارق‌العاده است. این ایده که یک رقاص واقعی باله نیز نقش اصلی را داشته باشد بسیار هیجان‌انگیز است. آیا ما می‌توانیم بیشتر از این هیجان‌زده شویم اگر سوفیا (با بازی هلی بری) در این فیلم حضور داشته باشد؟ احتمالا بله. اما حضور یک رقاص باله نیز خیلی خوب است.

ولی با توجه به اینکه کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و گروه تولید این فیلم همه مرد هستند، این سوال در ذهن شما ایجاد می‌شود که این پروژه به‌راستی به کدام سمت حرکت می‌کند؟ ما در این مطلب قصد نداریم توانایی وایزمن و یا هاتن را زیر سوال ببریم. زیرا سابقه آن‌ها کاملا مشخص می‌کند که توانایی این افراد تا چه حدی بالاست. کارگردانان زن زیادی وجود دارند که با توجه به سابقه خوبشان در تولید فیلم‌های اکشن می‌توانستند یکی از انتخاب‌های این پروژه باشند. ازجمله این کارگردانان تازه‌کار می‌توان به این افراد اشاره کرد: آوا دوورنای، کاترین بیگلو، پتی جنکینز، کارین کوساما و دی ریس.

افراد تازه‌کار زیاد دیگری نیز وجود داشتند که می‌توانستند وظیفه کارگردانی این اثر را برعهده بگیرند. داستان فیلم Ballerina راجع‌به زنی جوان است که بعد از کشته شدن خانواده‌اش تصمیم می‌گیرد تا به‌عنوان یک قاتل آموزش ببیند و قاتل‌های دیگر را به قتل برساند. در جامعه‌ای که اهمیت زیادی به دختران داده نمی‌شود داستانی که یک زن در آن انتقام خانواده‌اش را می‌گیرد قانع‌کننده به‌نظر می‌رسد.

با توجه به اینکه داستان این پروژه را یک مرد نوشت بهتر بود تا برای انجام وظیفه کارگردانی یک زن استخدام شود. افراد زیادی از این انتخاب‌ها شگفت‌زده شدند و آن را ناامیدکننده دانستند. این انتقادات سوالات اساسی زیادی را به‌دنبال داشت. یکی از آن سوالات این بود که آیا یک زن اجازه دارد فیلمی از جیمز باند بسازد؟ مشخص است که یک زن می‌تواند فیلمی از جیمز باند بسازد! اما زنان برای کارگردانی فیلم جیمز باند انتخاب نمی‌شوند. اما چرا برای ساخت فیلمی با محوریت کاراکتر زن از یک سازنده زن استفاده نشد؟

شاید شما فکر کنید سپردن مسئولیت ساخت فیلمی از فرنچایز جان ویک نیاز به تجربه شخصی باسابقه دارد. بگذارید به شما یادآوری کنیم که فیلم‌های جان ویک با استفاده از افراد تازه‌کار و بااستعداد توانستند عملکردی عالی از خود برجای بگذارند. شما فکر می‌کنید نخستین تجربه کارگردانی چاد استاهلسکی با چه فیلمی آغاز شد؟ بله، فیلم جان ویک. درهرصورت این اتفاق باعث شد بسیاری از طرفداران سینما و نشریه‌های مختلف با روش‌های گوناگون از سازندگان این پروژه انتقاد کنند.

بیشتر بخوانید:

  • صعود «جوکر» به رتبه یک باکس آفیس با افتتاحیه 234 میلیون دلاری
  • 37 تا از بهترین فیلم های اکشن که حتما باید تماشا کنید.
  • شایعه: سونی فیلم He-Man را به سرویس نتفلیکس خواهد برد.
  • یحیی عبدل‌متین یکی از نقش‌های اصلی فیلم ماتریکس 4 را بازی خواهد کرد.

نوشته فیلم فرعی جان ویک (John Wick) اشتباه وحشتناکی را مرتکب شده است اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا