اخبار کسب و کار

نقد و بررسی فیلم Gemini Man: حتی دوتا ویل اسمیت هم نتوانست این یکی را نجات دهد

چه چیزی بهتر از یک فیلم با بازی ویل اسمیت است؟ فیلمی با بازی دو ویل اسمیت. حداقل این همان چیزی است که کارگردان انگ لی امیدوار بود بینندگان راجع‌به این فیلم فکر کنند. طبق تریلر جدید فیلم ماه جوزا (Gemini Man) ویل اسمیت در مقابل نسخه جوان‌تری از خود قرار می‌گیرد. این فیلم دارای صحنه‌های اکشن خارق‌العاده‌ای است که بسیار جذاب هستند. اما ماه جوزا فراتر از صحنه‌های اکشن چیزی برای گفتن ندارد.

ابتدا بگذارید نکات منفی فیلم را کنار بگذاریم. Gemini Man یک شگفتی فناوری است. کارگردان انگ لی و تیمش سعی کردند تا با خلق نسخه‌ای دیجیتالی از ویل اسمیت جوان او را در مقابل شخص پیرتر قرار بدهند. نتیجه این اقدام در بیشتر لحظات فیلم خیره‌کننده است. تماشای یکی از بزرگ‌ترین ستارگان سینما که در این سیاره در مقابل خودش قرار گرفته است همیشه می‌تواند برای طرفداران سینما جذاب باشد.

داستان این فیلم به‌راحتی ما را به یاد جهان فیلم‌های اکشن در دهه 1990 می‌اندازد. قاتل بازنشسته هنری بروگن (با بازی ویل اسمیت) ناگهان خود را در میان یک توطئه دولتی تنها می‌بیند. در ادامه شخصی عجیب او را مورد تعقیب قرار می‌دهد و از تمام مکان‌هایی که بروگن قرار است به آنجا بگریزد خبر دارد. بروگن و قاتل مرموزی که تحت تعقیب او است در نبردهای مختلفی با مشت، اسلحه و موتور سیکلت در سراسر جهان با یکدیگر مبارزه می‌کنند. سپس مشخص می‌شود مردی که بروگن را تحت تعقیب قرار داده نسخه‌ای جوان‌تر از خود او است. در این توطئه دولت تصمیم گرفت با کلون‌سازی و سازماندهی ژنتیکی نسخه‌ای تکراری از قاتل‌های پیرشان تولید کنند. این افراد جدید که با نام جونیور شناخته می‌شوند وظیفه دارند افراد پیرتر را به قتل برسانند.

این از آن نوع داستان‌هایی است که اگر به‌شکلی درست بر روی آن کار می‌شد می‌توانست نتیجه‌‌ای هیجان‌انگیز را در پی داشته باشد. متاسفانه هیچ بصیرتی در هیچ‌کدام از کاراکترها وجود ندارد. قابل‌توجه‌ترین چیزی که بیننده راجع‌به کاراکتر بورگن می‌تواند درک کند این است که او از غرق شدن می‌ترسد و یک باکره با 51 سال سن است. این بیشترین چیزی است که شما می‌توانید درمورد این کاراکتر متوجه شوید.

فیلم Gemini Man

این موضوع نشان از آن دارد که فیلم Gemini Man توجه زیادی به داستان نکرده است و کارگردان انگ لی سعی کرده تا با دخیل کردن تکنولوژی‌های مختلف خلا موجود را در این فیلم پر کند. اما این جای خالی هیچ‌گاه پر نشد. در عین حال این اثر با فریم بالا و دیدی سه‌بعدی در ذهن فیلم‌برداری شد. تصاویر واضح، پرسرعت و در بسیاری از موارد جهت تماشا کردن زیبا بودند.

با‌‌این‌حال یک اشکال در این نوع سبک فیلم‌سازی وجود دارد. چندین‌بار طی این فیلم دوربین به‌شکلی نه‌چندان متناسب از تک‌گویی کاراکترها و صحنه‌های اکشن فیلم‌برداری می‌کند که اصلا خوشایند نیست. در آن لحظات به‌راحتی بیننده از روند اتفاقاتی که درحال رخ دادن است خارج شده و فیلم‌برداری نیز از حالت طبیعی خود خارج می‌شود.

همچنین کاملا مشخص است که لی برای تولید فیلم مرد ماه جوزا از بازی‌های ویدیویی الهام گرفته است. صحنه‌های اکشن و رانندگی متعددی در فیلم وجود دارند که از منظر اول شخص پخش می‌شوند. صحنه آموزش ارتش مزدور نیز ما را کاملا به یاد بازی Call of Duty می‌اندازد. این رویکردی جالب در فیلم Gemini Man محسوب می‌شود که در آن لحظات می‌توانیم زیبایی تاثیر نرخ فریم بالا را در این اثر درک کنیم و از آن لذت ببریم.

داستان ضعیف و کاراکترهای فراموش‌شدنی از بزرگ‌ترین مانع‌هایی هستند که باعث می‌شوند فیلم مرد ماه جوزا به اثری منحصربه‌فرد تبدیل نشود. بازیگران مکمل مری الیزابت وینستد و بندیکت وانگ عملکرد خوبی از خود نشان دادند. اما کاراکترهای آن‌ها طی فیلم به حد لازم پیشرفت نکردند. حتی شخصیت شرور فیلم یعنی کلایتون واریس (با بازی کلایو اوون) نیز از بینش لازم جهت تاثیرگذاری بر بیننده برخوردار نیست.

در پایان باید فیلم مرد ماه جوزا را فیلمی با داستان و شخصیت‌پردازی ضعیف توصیف کنیم که حتی صحنه‌های اکشن چشمگیر و حضور ستاره‌ای مانند ویل اسمیت نیز نتوانست نقاط ضعف آن را تحت پوشش قرار دهد. این فیلم با بودجه زیاد 138 میلیون دلاری تولید شد و اکنون باید منتظر باشیم و ببینیم Gemini Man در باکس‌آفیس جهانی تا چه حد مورد استقبال طرفداران سینما قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین فیلم‌ها و سریال‌ها کمیک کان نیویورک 2019 (New York Comic Con 2019)
  • فیلم جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر به دو سوال راجع‌به ری و Force پاسخ می‌دهد
  • فیلم Zombieland: Double Tap تریلری متفاوت را منتشر کرد
  • رکورد تعداد فیلم‌های ارسالی به اسکار برای رشته‌ی بهترین فیلم خارجی زبان شکسته شد.

نوشته نقد و بررسی فیلم Gemini Man: حتی دوتا ویل اسمیت هم نتوانست این یکی را نجات دهد اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا