اخبار کسب و کار

سینمای مارول مورد انتقاد “مارتین اسکورسیزی” قرار گرفت

مارتین اسکورسیزی، یکی از بزرگترین و نامدارترین کارگردانان تاریخ سینما، به تازگی سینمای مارول را مورد انتقاد قرار داده و آثار این کمپانی را به پارک‌های تفریحی تشبیه کرده است.

اسکورسیزی تهیه کننده، کارگردان، نویسنده، هنر پیشه و تاریخ دان آمریکایی-ایتالیایی با انتقاد از عناوین مارول گفت که فیلم‌های این کمپانی دارای هنر سینمایی نیستند. اسکورسیزی نهایتا آثار مارول را با پارک‌های تفریحی دیزنی لند مقایسه کرد.

مارتین اسکورسیزی در حواشی فیلم جدید خود یعنی مرد ایرلندی «The Irishman» مصاحبه‌ای با مجله امپایر داشت و در قسمتی از این مصاحبه فیلم‌های مارول را مورد انتقاد قرار داد. اسکورسیزی با بیان این موضوع که آثار Marvel دارای درام انسانی نیستند اظهار کرد:

فیلم‌های مارول را نگاه نمی‌کنم. خیلی تلاش کردم اما نتوانستم. این سینما نیست، صادقانه بگویم تنها چیزی که در مورد این آثار به ذهنم می‌رسد تشابه این فیلم‌ها با پارک‌های تفریحی است. علی‌رغم ساخت خوب این آثار و درخشش بازیگران و ستارگانی که بهترین نمایش خود را به اجرا می‌گذارند، سینمایی نیستند که بتواند پیام احساسی و تجربه‌ای روانشناختی برای مخاطب به ارمغان بیاورند.

نکته‌ی جالب در مورد این قضیه سوالی است که ژوئن سال 2018 از کوین فایگی پرسیده شده بود. متن سوال در مورد عدم دریافت جوایز آکادمیک توسط فیلم‌های تحت مالکیت دیزنی بود. فایگی در پاسخ به این سوال گفته بود که مارول و دیزنی بیش‌تر نگران جذب مخاطبین به آثار خود هستند و جوایز اُسکار و یا جشنواره‌های دیگر برای آن‌ها چندان اهمیتی ندارد. در ادامه صحبت‌های کوین فایگی در سال 2018 را مشاهده می‌کنید.

ممکن است نادیده گرفتن جلوه‌های ویژه و CGI های سنگین، پرواز سفینه‌ها با میلیاردها دلار فروش گیشه کار آسانی باشد. اما من فکر می‌کنم یادآوری این نکته که ما در بخشی که مد نظرمان بود جایزه دریافت کردیم آسان باشد. آلفرد هیچکاک هیچگاه جایزه بهترین کارگردانی را به دست نیاورد اما این دلیلی نیست که از اعتبار او چیزی کم کند. به هرحال داشتن جوایز خیلی خوب است، اما من ترجیح می‌دهم در اتاقی باشم که مملو از طرفداران (مارول) است.

به هرحال صحبت‌های مارتین اسکورسیزی و قیاس آثار مارول با دیزنی لند موضوع جالبی است. نظر شما همراهان تایم سیتی چیست؟ تا چه مقدار آثار مارول را می‌پسندید؟ آیا به نظر شما صحبت‌های اسکورسیزی درست است یا خیر؟ دیدگاه ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید

  • دیزنی کمپینی را برای نامزدی فیلم Avengers:Endgame در 13 رشته اسکار آغاز کرده است.
  • بهترین بازیگران مرد هالیوود [ + 10 فیلم برتر آن‌ها ]
  • جیمز کامرون در پشت صحنه‌ی قسمت‌های آینده Avatar به همراه دوربین 3D
  • تاریخ اکران فیلم سینمایی جنتلمن 2020 – The Gentlemen
  • پیش‌درآمدی بر باکس‌آفیس: قهقهه 155 میلیون دلاری فیلم جوکر در باکس‌آفیس جهانی

نوشته سینمای مارول مورد انتقاد “مارتین اسکورسیزی” قرار گرفت اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا