اخبار کسب و کار

برداشت‌های اولیه از جدیدترین سریال شبکه HBO نگهبانان (Watchmen)

تهیه‌کننده اجرایی دیمون لیندلوف (خالق سریال‌های Lost و The Leftovers) طی جشنواره کمیک کان نیویورک نخستین قسمت از مجموعه جدید شبکه HBO، یعنی سریال Watchmen را معرفی کرد و این اتفاق باعث شد تا ما به ایده ابتدایی این سریال دنباله که از کمیکی به همین نام نیز اقتباس شده است پی ببریم. در ادامه جهت پی بردن به برداشت‌های ابتدایی از نخستین قسمت سریال نگهبانان (Watchmen) با تایم‌سیتی همراه باشید.

با توجه به اتفاقات کمیک کان این مجموعه را به شکل بالقوه می‌توانیم اثری وفادار به کمیک اصلی Watchmen (که توسط آلن مور و دیو گیبونز خلق شد) تلقی کنیم. البته فراموش نکنیم سریال نگهبانان به طور واضح فضای تولید مخصوص لیندلوف را خواهد داشت. یعنی به‌ احتمال زیاد مانند سریال قبلی این تهیه‌کننده (سریال The Leftovers) در شبکه HBO این سریال نیز با داستان جالبش تجربه‌ای چالش‌برانگیز در ذهن مخاطبان خود ایجاد خواهد کرد.

نایت سیستر فوق‌العاده است

برنده جایزه اسکار رجینا کینگ بعد از سریال The Leftovers بار دیگر با این مجموعه در تیم لیندلوف قرار گرفت. کینگ در مجموعه نگهبانان نقش کاراکتر آنجلار آبار را ایفا می‌کند. آبار از لحاظ فنی یک پلیس سابق در تولسا اوکالاهاما است که کار خود را با نشان عجیب و با نام مستعار نایت سیستر ادامه می‌دهد. نایت سیستر ماموری نقاب‌دار جهت اجرای عدالت است. او دارای مخفی‌گاهی پنهانی، ماشینی جالب و حتی لباسی جذاب است.

او یک مادر و همچنین همسر است که در این سریال با بازیگر فیلم Aquaman یعنی یحیی عبدالمتین دوم ازدواج کرده است. کاراکتر عبدالمتین درواقع دوست صمیمی رئیس پلیس جود کرافورد (با بازی دان جانسون) محسوب می‌شود. طی نخستین قسمت این سریال آنجلا وارد درگیری با گروهی از سوپرماسیست‌ها به نام هفت سواره می‌شود. نشان دادن این درگیری در حقیقت آغازی بر داستان جذاب سریال نگهبانان محسوب می‌شود.

کینگ حد معقولی از حقیقت و فوریت را در این کاراکتر ایجاد کرد که همین فاکتور نیز باعث می‌شود ما شاهد تفاوت‌هایی بین این Watchmen با آثار قبلی باشیم. درواقع اگر رمان گرافیکی اصلی نگهبانان را یک پایه تلقی کنیم، این برنامه قرار است چیزی فراتر از آن را برای بینندگان به‌تصویر بکشد.

نگهبانان اصلی کجا هستند؟

به‌نظر نمی‌رسد این سریال چیز زیادی راجع‌به کاراکترهای اصلی به ما نشان دهد. (البته تا بدین جا) جرمی آیرونز در این سریال نقش آزیمندیس را ایفا خواهد کرد. برخلاف فیلم اصلی این عنوان که دکتر منهتن نقش بزرگی را در آن ایفا کرده بود گویا در این سریال کاراکتر منهتن حضور نخواهد داشت. درواقع سازندگان سعی کردند زیاد به کاراکترهای قبلی این عنوان توجه نکنند و تمرکز اصلی خود را بر روی کاراکترهایی جدید قرار دهند.

در کنار آنجلا، پلیس‌های نقاب‌دار دیگری مثل لوکینگ گلس (با بازی تیم بلیک نلسون) و رد اسکار (با بازی آندرو هاوارد) نیز حضور دارند. درواقع طی این سریال تمام پلیس‌های تولسا دارای نقاب هستند. البته برخی نیز به شکل غیرقانونی این نقاب را بر روی صورت خود قرار می‌دهند. مفهوم نقاب با توجه به سنت کمیک Watchmen ایده جالبی محسوب می‌شود. اما هنوز بسیار زود است تا پی ببریم آیا استفاده از نقاب داستان خاصی در این سریال دارد یا اینکه تمام افراد درون فیلم بدون توجه به موضوعی خاص نقاب بر صورت می‌زنند؟

تاثیر رورشاخ در داستان سریال چگونه خواهد بود؟

همانطور که می‌دانید رورشاخ پیش از آنکه کشته شود مقاله خود را برای رسانه‌ ارسال کرد. اینکه اطلاعات او (که شامل حقیقت بود) در آن زمان چگونه توسط جهانیان دریافت شد مشخص نیست. اما یکی از تاثیرات آن مقاله این بود که یک گروه سوپرماسیست سفید به نام هفت سواره از آن الهام گرفته و سعی کردند تا طرز پوشش خود را به رورشاخ شبیه کنند.

از جهات دیگر به موضوعات نژادی نیز در این سریال پرداخته شده است. تهمیدات ویژه برای گروهی از شهروندان آفریقایی آمریکایی در تولسا باعث شده تا خشم گروه‌های دیگر برانگیخته شود. با وجود قدیمی شدن موضوع نژادپرستی لیندلوف سعی کرد بار دیگر در سریال خود نیز آن را مورد بررسی قرار دهد. درواقع معضل نژادپرستی با وجود مورد سرزنش قرارگرفتن در طول سالیان اخیر، بازهم سرتیتر بسیاری از خبرهای سال 2019 بود. البته سریال نگهبانان به صورت اختصاصی و مفصل بر روی این معضل تمرکز نکرده است. اما احتمالا لیندلوف طی داستان جذابش در نقاطی به این موضوع کنایه خواهد زد.

در ادامه چه خواهیم دید؟

ما در آینده پی خواهیم برد که این سریال به چه سمتی حرکت خواهد کرد. طی قسمت پایلوت تنها شاهد یکسری سرنخ بودیم که مجموعه Watchmen احتمالا قرار است بر پایه آن پیش برود. تا بدین‌جا ما شاهد حضور یک کاراکتر بزرگ در سریال نبودیم و آیرونز نیز هیچ ارتباطی به روند اصلی داستان نداشت.

طرفداران سریال The Leftovers می‌دانند که فصل نخست این مجموعه در بیشتر لحظات حاوی موضوعات سنگین و جدی بود. اما در فصل دوم بود که لیندلوف و تیمش توانستند راه منحصر‌به‌فردی پیدا کنند تا براساس آن تعادل بین جدیت و شوخ‌طبعی را در روند داستان سریال خود برقرار سازند. سریال نگهبانان نیز در حال حاضر به چنین تعادلی نیاز دارد که احتمالا با گذشت زمان و جلو رفتن داستان شاهد آن خواهیم بود.

اما در کل برای یک سریال که حتی نباید وجود داشته باشد (آلن مور از مخالفان سرسخت تولید دنباله یا اثری اقتباسی از کارهای خود است. مخالفت او به حدی بود که حتی نامش نیز در این پروژه قرار نگرفت.) احتمالا این مجموعه تلاشی جالب و جذاب خواهد بود که طرفدارنش را بسیار خوشحال می‌کند.

بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند عبارت‌اند از: رجینا کینگ، جرمی آیرونز، دان جانسون، تیم بلیک نلسون، جین اسمارت، لوئیس گوست جونیور، آدلاید کلمنس، اندرو هاوارد، یحیی عبدالمتین دوم، تام میسون، فرانسیس فیشر، جیکوب مینگ-ترنت، سارا ویکرز، دیلن شامینگ، لیلی رز اسمیت، جیمز ولک، هانگ چائو و آدلین اسپون. نخستین قسمت سریال Watchmen در تاریخ 20 اکتبر 2019 (28 مهر 1398) از طریق شبکه HBO پخش خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

  • AMC تصاویری از اسپین‌آف جدید Walking Dead را منتشر کرده است.
  • پیش‌درآمدی بر باکس‌آفیس: قهقهه 155 میلیون دلاری فیلم جوکر در باکس‌آفیس جهانی
  • دانلود سریال مانکن قسمت 7 هفتم با لینک مستقیم
  • بهترین فیلم ها و سریال های کره ای (30 فیلم و سریال عاشقانه و تاریخی)

نوشته برداشت‌های اولیه از جدیدترین سریال شبکه HBO نگهبانان (Watchmen) اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال آمرلی سریال آمرلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا