اخبار کسب و کار

کارگردان فیلم جوکر (Joker) تاد فیلیپس چگونه یک فیلم واقعی تولید کرد

درست به‌مانند خود کاراکتر جوکر، فیلم مستقل این شخصیت نیز در مرکز جدال‌های گوناگون قرار گرفته است. (این درحالی است که فیلم موردنظر هنوز اکران نشده و قرار است در تاریخ 4 اکتبر به‌شکل گسترده در سینماها به‌‌تصویر کشیده شود.) منتقدان و طرفداران سینما صرفنظر از اینکه فیلم جوکر را تماشا کرده باشند یا خیر نظرات مختلفی راجع‌به آن داده‌اند.

این اتفاق نمی‌تواند چیز بدی برای این فیلم باشد. (درواقع چنین اتفاقی باعث می‌شود یک فیلم به اثری فرهنگی و مشهور تبدیل شود.) تاد فیلیپس کارگردان و نویسنده فیلم جوکر طی مصاحبه‌ای با GameSpot اعلام کرد همیشه قصد داشت این فیلم را به‌ صورت اثری واقعی خلق کند. یعنی فیلیپس درحقیقت علاقه داشت فیلم جوکر سلیقه مخاطبان گسترده‌ای را پوشش دهد. او می‌خواست هم طرفداران عادی سینما و هم طرفداران کتاب‌های کمیک از تماشای این فیلم لذت ببرند.

تاد فیلیپس راجع‌به فیلم جوکر گفت:

«من همیشه از دیدن فیلم‌هایی که بعد از تماشا کردن صحبت راجع‌به آن‌ها کاری دشوار است لذت می‌برم.»

طی برنامه Q&A فیلیپس به GameSpot و دیگر خبرنگاران گفت زمانی ایده این فیلم به ذهن او خطور کرد که در انتظار پیش‌نمایش فیلم جنایی درام خود در سال 2016 یعنی فیلم سگ جنگی قرار داشت. این کارگردان گفت:

«من اینگونه بودم: خب ما یک فیلم خوب ساختیم. اما واقعا چه کسی این فیلم را تماشا می‌کند؟ مردم دیگر به تماشای اینگونه فیلم‌ها نمی‌روند. سپس در این لحظه به بیلبورد آن‌سوی خیابان که تبلیغ یک فیلم کمیک‌بوکی بر روی آن قرار داشت خیره شدم. در آن زمان به خودم گفتم این مسیری است که تجارت سینما به سمت آن حرکت می‌کند.»

او سپس فیلم‌هایی که دوست دارد را به‌خاطر آورد. فیلم‌هایی مانند A Clockwork Orange، Apocalypse Now و Taxi Driver امروزه نمی‌توانند در یک استودیو بزرگ تولید شوند. فیلیپس افزود:

«سپس با خود گفتم: خب اگر تو درمورد یکی از آن‌ها این کار را انجام بدهی ممکن است بتوانی از پس آن بربیایی. این درواقع زمانی بود که این ایده وارد ذهن من شد.»

هنگامی که فیلیپس ایده فیلم جوکر را برای کمپانی برادران وارنر به اشتراک گذاشت این شرکت فیلم‌سازی چندان راجع‌به آن مطمئن نبود و جهت پیش‌بردن این پروژه متزلزل عمل می‌کرد. این کارگردان ادامه داد:

«ما درواقع می‌خواستیم در قالب لباس مبدل یک فیلم کمیک بوکی، فیلمی واقعی تولید کنیم.»

البته این یک بیانیه بحث‌برانگیز است که نشان می‌دهد فیلم‌های ابرقهرمانی و کمیک بوکی چندان مورد علاقه تاد فیلیپس نیستند. چیزی که بیشتر از هرچیزی این کارگردان به آن اهمیت می‌دهد جنبه واقعی بودن فیلم است.

درمجموع کارگردان فیلم جوکر تاد فیلیپس تمام سعی خود را انجام داد تا به‌جای خلق یک فیلم ابرقهرمانی و یا کمیک بوکی شلوغ، اثری خلق کند که تا حد زیادی به واقعیت نزدیک باشد. فیلم مستقل جوکر طی پیش‌نمایش‌های مختلف موفق شد تحسین گسترده منتقدین و طرفداران سینما را به‌همراه داشته باشد. این فیلم قرار است در تاریخ 4 اکتبر به‌صورت گسترده در سینماها اکران شود. حال باید منتظر باشیم و ببینیم فیلم جوکر چه عملکردی در باکس‌آفیس خواهد داشت. از مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به واکین فینیکس، رابرت دنیرو، زازی بیتز، فرانسیس کانروی و برت کالن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

  • تهیه‌کننده Frozen از دلایل موفقیت عظیم این فیلم سخن گفته است.
  • واکین فینیکس می‌توانست در تاریک‌ترین فیلم تولید نشده بتمن حضور داشته باشد
  • حواشی بسته شدن سرور سایت‌های دانلودی، واکنش نماوا و ادعای شبکه نتفلیکس به دزدیده شدن آثارش
  • 16 تا از بهترین سریال های ایرانی (بهترین طنزها تا پر بیننده ترین‌ها)

نوشته کارگردان فیلم جوکر (Joker) تاد فیلیپس چگونه یک فیلم واقعی تولید کرد اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا