اخبار کسب و کار

گزارش باکس‌آفیس: انیمیشن Abominable طی نخستین هفته اکرانش قدرتمند ظاهر شد

انیمیشن جدید استودیوهای دریم‌ورکس و پرل یعنی Abominable بعد از فروش 5.7 میلیون دلاری در روز جمعه با احتساب فروش آخرهفته چیزی در حدود 20.2 میلیون دلار درآمد کسب کرد و رتبه نخست باکس‌آفیس این هفته را به خود اختصاص داد. این انیمیشن که نخستین هفته اکرانش را تجربه می‌کند به لطف واکنش مثبت مخاطبان، دریافت نمره A از CinemaScore و دریافت چهار ستاره از Screen Engine تا بدین‌جا عملکرد خارق‌العاده‌ای از خود برجای گذاشته است. در ادامه با گزارش باکس‌آفیس این هفته با تایم‌سیتی همراه باشید.

با درنظرگرفتن انیمیشن نفرت‌انگیز (Abominable) استودیو یونیورسال با هفت فیلم موفق شد رکورد بیشترین فیلم‌هایی که طی سال جاری توسط یک استودیو در رتبه یک باکس‌آفیس حضور داشتند را بشکند. (البته با احتساب فیلم Downton Abbey که هفته پیش توسط Focus یکی از استودیوهای تحت نظر یونیورسال اکران شد این تعداد به هشت می‌رسد.) با این حساب کمپانی فیلم‌سازی یونیورسال اکنون در این زمینه از شرکت دیزنی پیشی گرفته است.

این نخستین باری است که دریم‌ورکس یکی از فیلم‌هایش را در ماه سپتامبر اکران می‌کند. باوجوداینکه انیمیشن Abominable در فصل پاییز اکران شد، اما در باکس‌آفیس بسیار فوق‌العاده کار کرد. برای افرادی که به‌دنبال اثری متفاوت در سینماها هستند این انیمیشن خانوادگی و با فضای چینی می‌تواند انتخاب خوبی باشد. باید اعتراف کنیم کارگردان زن این انیمیشن یعنی جیل کالتون جهان این فیلم را به‌حدی زیبا به‌تصویرکشیده است که مخاطب از تماشای آن به‌ هیچ‌وجه خسته نمی‌شود.

داستان این فیلم راجع‌به پسری نوجوان به نام یی است که در پشت بام آپارتمانش با موجودی عجیب به نام یتی روبه‌رو می‌شود. یی و دوستانش جین و پنگ نام این موجود افسانه‌‌ای را اورست گذاشتند و سپس با آغاز یک ماجراجویی حماسی تصمیم گرفتند او را به خانواده‌اش در بلندترین نقطه زمین برسانند. دریم‌ورکس و پرل تصمیم گرفتند در کنار انتخاب بازیگران خوب هالیوود، از صداپیشگان بزرگ آسیایی نیز در این پروژه استفاده کنند.

پیش‌نمایش انیمیشن نفرت‌انگیز ابتدا در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو صورت گرفت. زیرا این جشنواره رویداد بزرگی جهت جلب نظر مخاطبین محسوب می‌شود. همچنین این انیمیشن طی فستیوال تورنتو می‌تواند در کنار دیگر انیمیشن تولیدشده توسط کمپانی دریم‌ورکس یعنی Train Your Dragon: The Hidden World قرار بگیرد.

انیمیشن Abominable تنها ورودی بزرگ این آخرهقته محسوب می‌شد. اما فراموش نکنیم که فیلم جوکر توسط کمپانی برادران وارنر در ماه اکتبر اکران می‌شود و بدون شک شروعی طوفانی در باکس‌آفیس خواهد داشت. طبق تخمین‌ها گفته شده که این فیلم طی نخستین آخرهفته اکرانش فروشی 80 میلیون دلاری را تجربه خواهد کرد. یکی دیگر از فیلم‌هایی که نخستین هفته اکران خود را در باکس‌آفیس تجربه کرد فیلم Judy بود. این فیلم که رنی زلوگر نقش کاراکتر اصلی یعنی جودی گارلند را در آن ایفا کرد توانست طی آخر هفته 2.75 میلیون دلار فروش کند.

با نمایش در 461 سالن سینما، قرار گرفتن در لیست ده فیلم پرفروش هفته و همچنین فروش 2.75 میلیون دلاری، فیلم Judy شروع نسبتا قدرتمندی داشت. بدون شک بزرگ‌ترین نقطه قوت این فیلم بازی فوق‌العاده زولگر محسوب می‌شود. باتوجه به نزدیک شدن به فصل جوایز اگر تحسین‌های زیاد از عملکرد این بازیگر ادامه داشته باشد طبق پیش‌بینی کارشناسان این فیلم چیزی در حدود 12 میلیون دلار فروش داخلی خواهد داشت و رنی زلوگر نیز یکی از نامزدهای اصلی کسب جوایز معتبر خواهد بود. این فیلم دوران آخر زندگی گارلند و مشکلات او را به‌تصویر می‌کشد.

باوجوداینکه ماه سپتامبر سال 2017 با فروش داخلی 700 میلیون دلاری بهترین سپتامبر در تاریخ سینما محسوب می‌شود، اما ماه سپتامبر امسال نیز عملکرد خارق‌العاده از خود برجای گذاشت و توانست رتبه دوم بیشترین میزان فروش را در تاریخ سینما به خود اختصاص دهد. طی سپتامبر سال 2019 میزان فروش داخلی فیلم‌ها چیزی در حدود 666.4 میلیون دلار بود که فروش فوق‌العاده‌ای برای این ماه به حساب می‌آید. در کنار انیمیشن Abominable بخش اعظم موفقیت ماه سپتامبر سال جاری مدیون فیلم‌هایی چون Downton Abbey و Hustlers نیز است.

در ادامه با جزئیات ده فیلم پرفروش این هفته را در باکس‌آفیس بررسی می‌کنیم:

1. Abominable: این انیمیشن طی نخستین روز اکرانش در روز جمعه فروشی 5.4 میلیون دلاری را تجربه کرد و طی آخرهفته نیز بین 18 تا 20 میلیون دلار فروش داشت. انیمیشن Abominable با بودجه 75 میلیون دلاری ساخته شد که حدود 60% از منبع مالی تولید آن توسط استودیو پرل تامین شد. این فیلم نمره 78% را از روتن تومیتوز کسب کرد.

2. Downton Abbey: این فیلم طی دومین آخرهفته اکرانش 53% کاهش فروش داشت و فروشی 14.6 میلیون دلاری را تجربه کرد. Downton Abbey همچنین در روز جمعه 4.4 میلیون دلار فروخت و نسبت به جمعه نخست اکرانش 68% کاهش فروش داشت. این فیلم مجموعا تاکنون در باکس‌آفیس 58.6 میلیون دلار فروخته است. فیلم Downton Abbey نمره 86% را از روتن تومیتوز کسب کرد. بودجه تولید این فیلم 13 الی 20 میلیون دلار بود.

3. Hustlers: این فیلم که توسط کمپانی STX تولید شد طی سومین آخرهفته اکرانش 11.6 میلیون دلار فروخت و نسبت به آخرهفته قبلی 31% کاهش فروش را تجربه کرد. بودجه ساخت فیلم شیادان چیزی در حدود 20.7 میلیون دلار بود. این فیلم تاکنون درمجموع 80.7 میلیون دلار فروش کرد. نمره این فیلم در روتن تومیتوز 88% است.

4. Ad Astra: این فیلم که توسط کمپانی دیزنی تولید شد طی دومین آخرهفته اکرانش 9.92 میلیون دلار فروخت و 48% کاهش فروش را تجربه کرد. این فیلم که با بودجه 80 الی 100 میلیون دلاری تولید شد تاکنون درمجموع 35.2 میلیون دلار فروش داخلی داشت که با توجه به بودجه سرسام‌آورش فروش خوبی محسوب نمی‌شود. البته فیلم Ad Astra با فروش جهانی خود به‌راحتی توانست هزینه تولیدش را بازگرداند. این فیلم نمره 83% را از روتن تومیتوز کسب کرد.

4. It Chapter Two: این فیلم نیز با توجه به فروش آخرهفته 9.92 میلیون دلاری مشترکا با فیلم Ad Astra در رتبه چهارم قرار گرفت. بخش دوم فیلم It نسبت به هفته قبل 42% کاهش فروش داشت. این فیلم که توسط کمپانی برادران وارنر با بودجه 79 میلیون دلاری تولید شد تاکنون طی چهارمین هفته اکرانش 193.4 میلیون دلار فروش داخلی داشت. فیلم It Chapter Two نمره 63% را از روتن تومیتوز دریافت کرد.

6. Rambo: Last Blood: جدیدترین فیلم کمپانی لاینزگیت نتوانست انتظارات طرفداران سینما را برآورده کند. این فیلم که با بودجه 50 میلیون دلاری تولید شد تاکنون مجموعا 32.7 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش داشت. Rambo: Last Blood طی این آخرهفته 8.1 میلیون دلار فروخت که نسبت به هفته گذشته 57% کاهش فروش را تجربه کرد. این فیلم نمره ضعیف 27% را از روتن تومیتوز دریافت کرد.

7. Judy: این فیلم طی نخستین آخرهفته اکرانش 2.75 میلیون دلار فروش داشت. فیلم Judy که توسط کمپانی LD Entertainment تولید شد با توجه به بازی فوق‌العاده رنی زلوگر توانست تحسین گسترده منتقدین را به‌همراه داشته باشد. این فیلم نمره 84% را از روتن تومیتوز دریافت کرد.

8. Good Boys: این فیلم طی این آخرهفته 2.1 میلیون دلار فروش داشت و نسبت به هفته گذشته 17% کاهش فروش را تجربه کرد. فیلم Good Boys که توسط کمپانی یونیورسال تولید شد طی 7 هفته اکران توانست مجموعا 80.5 میلیون دلار در باکس‌آفیس بفروشد. بودجه تولید این فیلم چیزی درحدود 20 میلیون دلار بود. Good Boys نمره 80% را از روتن تومیتوز کسب کرد.

9. The Lion King: این فیلم در این آخرهفته 1.7 میلیون دلار درآمد کسب کرد که این رقم نسبت به هفته گذشته کاهشی 37 درصدی داشت. فیلم The Lion King که با بودجه 260 میلیون دلاری توسط کمپانی دیزنی تولید شد درمجموع موفق شد طی 11 هفته 540.1 میلیون دلار فروش داخلی داشته باشد. این فیلم نمره متوسط 53% را از روتن تومیتوز دریافت کرد.

10. Angel Has Fallen: این فیلم که توسط کمپانی لاینزگیت تولید شد طی این آخرهفته 1.65 میلیون دلار فروش داشت و نسبت به هفته قبل 31% کاهش فروش را تجربه کرد. فیلم Angel Has Fallen طی 6 هفته اکرانش درمجموع 67.3 میلیون دلار فروش داخلی در باکس‌آفیس داشت. این فیلم نمره ضعیف 39% را از روتن تومیتوز دریافت کرد.

بیشتر بخوانید:

  • به نظر میرسد رابطه‌ی خصمانه بین دوین جانسون و وین دیزل بهبود یافته است.
  • شبکه‌ی اپل تی وی پلاس (+Apple TV) و ساخته‌هایش را بشناسید
  • تاریخ اکران انیمیشن Abominable (+ جزئیات و تریلر)
  • واکنش منتقدان به فیلم The Irishman در فستیوال نیویورک

نوشته گزارش باکس‌آفیس: انیمیشن Abominable طی نخستین هفته اکرانش قدرتمند ظاهر شد اولین بار در شهر زمان. پدیدار شد.

دانلود سریال جیران از هکس دانلود دانلود سریال جیران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا